Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Lučenec
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
14. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

Ako správne usporiadať súťaž na Facebooku?

Súťaže na Facebooku sú populárnym nástrojom na budovanie brandu. Pri ich usporadúvaní je potrebné myslieť na niekoľko dôležitých vecí, ktoré sú odrazom profesionality značky/spoločnosti, ktorá ich usporadúva.

Ako správne usporiadať súťaž na Facebooku?

Ujasnenie si cieľa súťaže

Pred tvorbou súťaže je dobré zamyslieť sa, čo má byť jej účelom. Je to rozšírenie fanúšikovskej základne na facebookovej stránke? Je to odpromovanie konkrétneho produktu/služby alebo všeobecné zvýšenie povedomia o značke? Podľa cieľa sa potom vymýšľa vhodná mechanika súťaže.

TIP: hľadáte zoznam súťaží na internete? Skúste Bonipo.sk

Príklady súťaží podľa stanoveného cieľa:

  • Chcem odpromovať nový produkt – fľašu piva: odfotím kamión, ktorý prepravuje pivo, a vyzvem fanúšikov, aby si tipli, koľko fliaš sa nachádza vnútri
  • Chcem odpromovať webovú stránku developerského projektu: položím otázku týkajúcu sa projektu s tým, že správnu odpoveď je možné nájsť na stránke www.xy.sk
  • Chcem získať viac fanúšikov na stránku: vyhlásim súťaž: Keď tu bude 1 000 fanúšikov, 5 náhodne vyžrebovaných odmeníme výhrou
  • Chcem zvýšiť engagement na stránke s oblečením: do súťažného príspevku dám tri najpredávanejšie produkty a vyzvem ľudí, aby v komentári označili, ktorý sa im páči najviac a môžu ho vyhrať

Pravidlá súťaží na Facebooku

Súťaže podliehajú pravidlám, ktoré sú definované vo Facebook policy. Medzi najdôležitejšie z nich patrí napríklad:

  • vyhlásenie, že organizátorom súťaže ste vy a nie Facebook,
  • nesmiete od fanúšikov žiadať sharovanie príspevku,
  • nesmiete fanúšikov žiadať o označenie priateľov v komentároch.

Vo všeobecnosti sa na správu propagačných akcií nesmú využívať osobné časové osi a prepojenia s priateľmi. Všetky ostatné vyhlásenia je dobré napísať do dokumentu (napríklad do notesa) a pridať vo forme linku k statusu súťažného príspevku. Tento štatút súťaže by mal myslieť aj na GDPR a mali by ste v ňom definovať, v akej miere bude organizátor nakladať s osobnými údajmi súťažiacich. Pri súťažiach o hodnotnejšie ceny je dobré mať štatút súťaže skontrolovaný aj právnikom.

Ako žrebovať výhercov?

Spôsob žrebovania výhercov je v plnej miere na organizátorovi.

Medzi najobľúbenejšie spôsoby patrí klasické („ručné“) žrebovanie, keď sú správne odpovede z komentárov vytlačené, nastrihané a vhodené do osudia. Videozáznam zo žrebovania sa potom uverejní buď v komentári súťažného príspevku, alebo ako samostatný post.

Ďalšou možnosťou je využiť online tool, ktorý náhodne vyžrebuje komentár z príspevku podľa URL. Na webe je takýchto toolov množstvo, medzi osvedčené patrí napríklad woobox. Jednoduchým spôsobom je tiež natočenie displeja telefónu, na ktorom sa rýchlo scrolluje medzi komentármi a na ktorom sa zastaví palec, ten je výherný. Pri žrebovaní sa medze kreativite nekladú.

Dobrý tip

Pri vymýšľaní mechaniky súťaže treba uvážiť, či nie je súťaž veľmi náročná na aktivitu používateľa.

Ak nie je výhra príliš hodnotná, no fanúšik bude požiadaný, aby odfotil špecifickú fotku a pridal ju do komentára, je možné, že sa pre náročnosť úlohy nezapojí do súťaže. V takom prípade je lepšie zvoliť jednoduchšiu mechaniku, napríklad: „Vyberte správnu odpoveď spomedzi možností A, B, C.“ a pod.

Zdieľať článok
Zuzana Makúchová

Social media sú jej vášňou už takmer 4 roky. Okrem toho sa príležitostne venuje aj copywritingu a ideamakingu.

Tento článok ti prináša

daren&curtis

Daren & Curtis je fullservisová reklamná agentúra v Bratislave, zameraná na rast a rozvoj spoločností, ktoré chcú efektívne napĺňať svoje marketingové ciele. Ich poslaním je budovať značky, vytvárať efektívne reklamné kampane a prinášať svojim klientom nových zákazníkov.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketingový techstack e-commerce spoločností s obratom $100M+
5 min. čítanie

Marketingový techstack e-commerce spoločností s obratom $100M+

V tomto článku sa pozrieme na zloženie tzv. marketingového techstacku väčších e-commerce spoločností. Techstack je v jednoduchosti súbor nástrojov na e-mailing, SMS marketing, webovú personalizáciu, A/B testing, reporting, prípadne ďalších nástrojov, ktoré využíva marketingový tím na pravidelnej báze na výkon svojej práce. 

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+