2 min. čítanie

Súd nariadil spoločnosti Alza zastaviť kontroverznú kampaň

Minulý mesiac došlo k zaujímavému sporu medzi najväčším českým e-shopom Alza a jeho konkurentmi Mall.cz a CZC.

Súd nariadil spoločnosti Alza zastaviť kontroverznú kampaň

Súd zasiahol do sporu

Alza nedávno spustila kontroverznú kampaň, v ktorej ponúkla zákazníkom možnosť reklamovať tovar zakúpený v konkurenčných e-shopoch, konkrétne v Mall.cz a CZC. Túto ponuku odôvodnila tým, že budúcnosť týchto konkurenčných značiek, ktoré vlastní poľská firma Allegro, je nejasná.

Mestský súd v Prahe však predbežným opatrením rozhodol, že táto kampaň spoločnosti Alza nesmie pokračovať. Alza bola preto nútená pozastaviť túto ponuku a reklamu na tovar zakúpený od svojich konkurentov. Zároveň jej bolo nariadené zdržať sa verejného informovania o tejto kampani.

O rozhodnutí súdu, ktoré potvrdila hovorkyňa Alzy Eliška Čeřovská, informoval portál Aktuálně.cz. “Službu zatiaľ nemôžeme ponúkať. Bližšie sa k tomu bohužiaľ nemôžem vyjadriť, pretože súd nám nariadil, aby sme o kampani verejne neinformovali.”

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Alza sa plánuje brániť právnymi prostriedkami

Alza sa teraz pripravuje brániť právnymi prostriedkami, ale v dôsledku tohto rozhodnutia nebola schopná verejnosti povedať, či sa pozastavenie kampane týka len propagácie ponuky alebo aj jej prevádzky.

Kampane tohto typu vyvolali na trhu veľký rozruch a na situáciu zareagovali veľkí hráči v oblasti elektronického obchodu. Spoločnosť Allegro, ktorá je majiteľom oboch dotknutých e-shopov, ubezpečila, že nemá v úmysle oba e-shopy zatvoriť a plánuje do nich naďalej investovať. Ďalší odborníci označili kampaň spoločnosti Alza za eticky pochybnú a prinajmenšom nezvyčajnú. Do sporu sa zapojil aj ďalší elektronický predajca Mironet, ktorý ponúkol zákazníkom Alzy možnosť sťažovať sa u nich.

Celý spor poukazuje na konkurenciu a tvrdý boj na poli elektronického obchodu v Českej republike, kde kľúčoví hráči bojujú o zákazníkov a snažia sa získať výhodu nad svojimi konkurentmi.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+