2 min. čítanie

Súd nariadil spoločnosti Alza zastaviť kontroverznú kampaň

Minulý mesiac došlo k zaujímavému sporu medzi najväčším českým e-shopom Alza a jeho konkurentmi Mall.cz a CZC.

Súd nariadil spoločnosti Alza zastaviť kontroverznú kampaň

Súd zasiahol do sporu

Alza nedávno spustila kontroverznú kampaň, v ktorej ponúkla zákazníkom možnosť reklamovať tovar zakúpený v konkurenčných e-shopoch, konkrétne v Mall.cz a CZC. Túto ponuku odôvodnila tým, že budúcnosť týchto konkurenčných značiek, ktoré vlastní poľská firma Allegro, je nejasná.

Mestský súd v Prahe však predbežným opatrením rozhodol, že táto kampaň spoločnosti Alza nesmie pokračovať. Alza bola preto nútená pozastaviť túto ponuku a reklamu na tovar zakúpený od svojich konkurentov. Zároveň jej bolo nariadené zdržať sa verejného informovania o tejto kampani.

O rozhodnutí súdu, ktoré potvrdila hovorkyňa Alzy Eliška Čeřovská, informoval portál Aktuálně.cz. “Službu zatiaľ nemôžeme ponúkať. Bližšie sa k tomu bohužiaľ nemôžem vyjadriť, pretože súd nám nariadil, aby sme o kampani verejne neinformovali.”

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Alza sa plánuje brániť právnymi prostriedkami

Alza sa teraz pripravuje brániť právnymi prostriedkami, ale v dôsledku tohto rozhodnutia nebola schopná verejnosti povedať, či sa pozastavenie kampane týka len propagácie ponuky alebo aj jej prevádzky.

Kampane tohto typu vyvolali na trhu veľký rozruch a na situáciu zareagovali veľkí hráči v oblasti elektronického obchodu. Spoločnosť Allegro, ktorá je majiteľom oboch dotknutých e-shopov, ubezpečila, že nemá v úmysle oba e-shopy zatvoriť a plánuje do nich naďalej investovať. Ďalší odborníci označili kampaň spoločnosti Alza za eticky pochybnú a prinajmenšom nezvyčajnú. Do sporu sa zapojil aj ďalší elektronický predajca Mironet, ktorý ponúkol zákazníkom Alzy možnosť sťažovať sa u nich.

Celý spor poukazuje na konkurenciu a tvrdý boj na poli elektronického obchodu v Českej republike, kde kľúčoví hráči bojujú o zákazníkov a snažia sa získať výhodu nad svojimi konkurentmi.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+