Súd zasiahol do sporu
Alza nedávno spustila kontroverznú kampaň, v ktorej ponúkla zákazníkom možnosť reklamovať tovar zakúpený v konkurenčných e-shopoch, konkrétne v Mall.cz a CZC. Túto ponuku odôvodnila tým, že budúcnosť týchto konkurenčných značiek, ktoré vlastní poľská firma Allegro, je nejasná.
Mestský súd v Prahe však predbežným opatrením rozhodol, že táto kampaň spoločnosti Alza nesmie pokračovať. Alza bola preto nútená pozastaviť túto ponuku a reklamu na tovar zakúpený od svojich konkurentov. Zároveň jej bolo nariadené zdržať sa verejného informovania o tejto kampani.
O rozhodnutí súdu, ktoré potvrdila hovorkyňa Alzy Eliška Čeřovská, informoval portál Aktuálně.cz. “Službu zatiaľ nemôžeme ponúkať. Bližšie sa k tomu bohužiaľ nemôžem vyjadriť, pretože súd nám nariadil, aby sme o kampani verejne neinformovali.”
Alza sa plánuje brániť právnymi prostriedkami
Alza sa teraz pripravuje brániť právnymi prostriedkami, ale v dôsledku tohto rozhodnutia nebola schopná verejnosti povedať, či sa pozastavenie kampane týka len propagácie ponuky alebo aj jej prevádzky.
Kampane tohto typu vyvolali na trhu veľký rozruch a na situáciu zareagovali veľkí hráči v oblasti elektronického obchodu. Spoločnosť Allegro, ktorá je majiteľom oboch dotknutých e-shopov, ubezpečila, že nemá v úmysle oba e-shopy zatvoriť a plánuje do nich naďalej investovať. Ďalší odborníci označili kampaň spoločnosti Alza za eticky pochybnú a prinajmenšom nezvyčajnú. Do sporu sa zapojil aj ďalší elektronický predajca Mironet, ktorý ponúkol zákazníkom Alzy možnosť sťažovať sa u nich.
Celý spor poukazuje na konkurenciu a tvrdý boj na poli elektronického obchodu v Českej republike, kde kľúčoví hráči bojujú o zákazníkov a snažia sa získať výhodu nad svojimi konkurentmi.