V rámci online marketingu sa môžete stretnúť s niekoľkými praktickými modelmi. Medzi ne sa radí aj See – Think – Do – Care známy pod skratkou STDC. Ide o model zobrazujúci nákupné fázy zákazníka, vďaka čomu vie firme pomôcť v mnohých smeroch.
See
V prvej fáze sa ľudia ešte nenazývajú zákazníkmi. Je to preto, lebo vašu firmu nepoznajú. Dôležité je určitým spôsobom zaujať a získať pozornosť. Musí si vás zapamätať, aby sa mohol vrátiť.
Think
Kým v prvej fáze sa človek ešte len rozhliada, vo fáze Think už premýšľa. Vaša značka ho zaujala, a preto rozmýšľa nad kúpou produktu alebo služby. Porovnáva jednotlivé produkty a sleduje výhody a nevýhody.
Do
V tejto fáze sa z človeka stáva zákazník, ktorý je pripravený niečo kúpiť. Celý proces sa snažte zjednodušiť a spríjemniť, napríklad viacerými spôsobmi platby. Zákazník by sa mal dostať až k poslednému kroku odoslania objednávky.
Care
Odoslanou objednávkou to nekončí. O existujúcich zákazníkov sa musíte postarať. Budujte si dobré vzťahy so zákazníkmi, aby sa do obchodu vracali.
Obsah pripravili profesionáli na copywriting CoolWriters.sk