2 min. čítanie

IRL experience kampaň

Skratka IRL znamená „In Real Life“, teda v reálnom živote. IRL experience kampaň je typ marketingovej aktivity, ktorá prebieha mimo online prostredia, fyzicky, v skutočnom svete.

Skratka IRL znamená „In Real Life“, teda v reálnom živote. IRL experience kampaň je typ marketingovej aktivity, ktorá prebieha mimo online prostredia, fyzicky, v skutočnom svete. Cieľom je vytvoriť silný osobný zážitok, ktorý si ľudia zapamätajú a ideálne o ňom budú ďalej hovoriť – či už s okolím, alebo na sociálnych sieťach.

Na rozdiel od digitálnej reklamy alebo obsahu, ktorý vidíme na obrazovke, IRL kampane zapájajú zmysly, emócie a často aj interakciu s produktom alebo značkou priamo na mieste.

Príklady IRL kampaní:

  • Pop-up obchod na netradičnom mieste (napr. uprostred námestia alebo na festivale), kde si môžu ľudia produkty vyskúšať alebo kúpiť.

  • Zážitkové podujatie – napríklad značka zorganizuje koncert, výstavu alebo špeciálny workshop.

  • Interaktívna inštalácia v uliciach, ktorá láka okoloidúcich zapojiť sa, zažiť niečo nečakané alebo zábavné.

  • Street marketing – kreatívne výstupy priamo v uliciach (napr. flash mob, performance, vizuálne premeny verejných priestorov).

IRL kampane pomáhajú značkám vytvárať autentické spojenie s ľuďmi. Keď niečo reálne zažijeme, omnoho silnejšie si to zapamätáme. A ak je zážitok výnimočný, radi ho zdieľame – čím sa IRL kampaň prirodzene prepája s online svetom. Môžu sa podobať s guerilla marketingom, je však medzi nimi istý rozdiel:

  • IRL experience = silný zážitok, často plánovaný, pozitívny a interaktívny.

  • Guerilla marketing = kreatívny úder mimo očakávania, zvyčajne bez varovania a s cieľom zaujať.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
E-commerce a “zakázané” témy. Ako sa vysporiadať s nedostatkom príležitostí? (Matúš Porubský, Ploom)
5 min. čítanie

E-commerce a “zakázané” témy. Ako sa vysporiadať s nedostatkom príležitostí? (Matúš Porubský, Ploom)

Ako sa dá vybudovať silná značka v segmente, kde je takmer všetko zakázané? V rozhovore sa dozviete, prečo nevyužívajú pri komunikácii stránky pre dospelých, ako ovplyvnili influencerov a čo im dovoľuje slovenská legislatíva viac než v Česku či Maďarsku. Viac informácií nám poskytol Matúš Porubský, Brand manager RRP SK.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet