2 min. čítanie

IRL experience kampaň

Skratka IRL znamená „In Real Life“, teda v reálnom živote. IRL experience kampaň je typ marketingovej aktivity, ktorá prebieha mimo online prostredia, fyzicky, v skutočnom svete.

Skratka IRL znamená „In Real Life“, teda v reálnom živote. IRL experience kampaň je typ marketingovej aktivity, ktorá prebieha mimo online prostredia, fyzicky, v skutočnom svete. Cieľom je vytvoriť silný osobný zážitok, ktorý si ľudia zapamätajú a ideálne o ňom budú ďalej hovoriť – či už s okolím, alebo na sociálnych sieťach.

Na rozdiel od digitálnej reklamy alebo obsahu, ktorý vidíme na obrazovke, IRL kampane zapájajú zmysly, emócie a často aj interakciu s produktom alebo značkou priamo na mieste.

Príklady IRL kampaní:

  • Pop-up obchod na netradičnom mieste (napr. uprostred námestia alebo na festivale), kde si môžu ľudia produkty vyskúšať alebo kúpiť.

  • Zážitkové podujatie – napríklad značka zorganizuje koncert, výstavu alebo špeciálny workshop.

  • Interaktívna inštalácia v uliciach, ktorá láka okoloidúcich zapojiť sa, zažiť niečo nečakané alebo zábavné.

  • Street marketing – kreatívne výstupy priamo v uliciach (napr. flash mob, performance, vizuálne premeny verejných priestorov).

IRL kampane pomáhajú značkám vytvárať autentické spojenie s ľuďmi. Keď niečo reálne zažijeme, omnoho silnejšie si to zapamätáme. A ak je zážitok výnimočný, radi ho zdieľame – čím sa IRL kampaň prirodzene prepája s online svetom. Môžu sa podobať s guerilla marketingom, je však medzi nimi istý rozdiel:

  • IRL experience = silný zážitok, často plánovaný, pozitívny a interaktívny.

  • Guerilla marketing = kreatívny úder mimo očakávania, zvyčajne bez varovania a s cieľom zaujať.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nie je to len postavička. Prieskum ukazuje 5 dôvodov, prečo maskot v e-commerce funguje
3 min. čítanie

Nie je to len postavička. Prieskum ukazuje 5 dôvodov, prečo maskot v e-commerce funguje

Značky bojujú o každú sekundu pozornosti. Staviť na výhodnú cenu či pútavý claim nemusí stačiť. A z dlhodobého hľadiska sa to určite ani neoplatí. Ľudia si pamätajú príbehy, emócie a najmä tváre. Aj keď sú animované. Práve to robí z maskota nenápadného, no veľmi účinného hráča v marketingovej stratégii. Podľa najnovšieho prieskumu MNForce zohráva maskot […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Sú kuriéri minulosťou? Čo sa oplatí obchodníkom a čo zákazníkom? (Ján Ťurek, Balíkovo od SPS)
6 min. čítanie

Sú kuriéri minulosťou? Čo sa oplatí obchodníkom a čo zákazníkom? (Ján Ťurek, Balíkovo od SPS)

Výdajné boxy ako nový štandard doručovania? Prečo ich Slováci uprednostňujú pred kuriérmi, ako reálne šetria čas aj životné prostredie a prečo sa stali fenoménom práve v strednej Európe. V rozhovore sa dozviete, ako sa mení práca kuriérov, aké sú plány na vybudovanie tisícov nových boxov po celom Slovensku a prečo sú autonómne vozidlá omnoho reálnejšou […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+