1 min. čítanie

Slovensko-americký podnikateľský fond (SAEF)

SAEF, ako Slovensko-americký podnikateľský fond založili Kongres U.S.

SAEF, ako Slovensko-americký podnikateľský fond založili Kongres U.S.A na podporu malého a stredného podnikaniana Slovensku. Fond pracoval ako investor s rizikovým kapitálom priamo z rozpočtu U.S.A. Podporovali a rozbiehali malé firmy či už priamou investíciou, alebo klasickým úverom. SAEF Pôsobil mimo štátnej štruktúry a poskytoval mimo finančných prostriedkov aj silné know-how a poradenstvo.

Cieľom bolo podprovať malé podniky a startupy a následne mať možnosť v nich ďalej investovať. V rámci aktivít usporiadaval SAEF aj rôzne sútaže pre vysoké školy, kde podporovali chuť podnikať a rovýjať nápady.

SAEF pôvodne vznikol ako Czech and Slovak American Enterprise Fund (CSAEF alebo Český a slovenský americký podnikateľský fond). Operoval od roku 1991 na základe SEED Act (Amerického zákona na podporu demokracie v strednej a vo východnej Európe). Fond teda výrazne pomohol podnikateľskému prostrediu hlavne v 90. rokoch. SAEF podporil aj doteraz známe firmy ako ETARGET či Profesia.

Aktuálne už Slovensko-americký podnikateľský fond nie je aktívny. Nástupníckou organizáciou je Slovak American Foundation.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spamové filtre neodpúšťajú. Až 95 % odosielateľov e-mailov končí ako spam
4 min. čítanie

Spamové filtre neodpúšťajú. Až 95 % odosielateľov e-mailov končí ako spam

E-mailová kampaň môže byť perfektná, a napriek tomu skončí v spame. Až 95 % odosielateľov e-mailov sú podľa štatistík spoločnosti Mailkit technicky vnímaní ako spameri. Prečo? Pretože im chýba reputácia, technické nastavenie a relevantná databáza. Aj legitímne firmy preto končia v spame. Dôvodom môže byť zlá reputácia odosielateľa, preplnená databáza alebo chýbajúce technické nastavenie. Prešla […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Presné doručenie ako konkurenčná výhoda? Google testuje novinku v Shoppingu
3 min. čítanie

Presné doručenie ako konkurenčná výhoda? Google testuje novinku v Shoppingu

Google rozširuje funkcionalitu v rámci Google Merchant Center, ktorá má zlepšiť presnosť údajov o doprave pri produktoch. Novinka s názvom Automatic Shipping Updates (automatické aktualizácie dopravy) zatiaľ funguje len v USA, no už teraz sa do nej môžu zapojiť aj e-shopy z iných krajín. Ako táto novinka funguje, čo vie ovplyvniť a prečo by vás […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge