1 min. čítanie

Slovensko-americký podnikateľský fond (SAEF)

SAEF, ako Slovensko-americký podnikateľský fond založili Kongres U.S.

SAEF, ako Slovensko-americký podnikateľský fond založili Kongres U.S.A na podporu malého a stredného podnikaniana Slovensku. Fond pracoval ako investor s rizikovým kapitálom priamo z rozpočtu U.S.A. Podporovali a rozbiehali malé firmy či už priamou investíciou, alebo klasickým úverom. SAEF Pôsobil mimo štátnej štruktúry a poskytoval mimo finančných prostriedkov aj silné know-how a poradenstvo.

Cieľom bolo podprovať malé podniky a startupy a následne mať možnosť v nich ďalej investovať. V rámci aktivít usporiadaval SAEF aj rôzne sútaže pre vysoké školy, kde podporovali chuť podnikať a rovýjať nápady.

SAEF pôvodne vznikol ako Czech and Slovak American Enterprise Fund (CSAEF alebo Český a slovenský americký podnikateľský fond). Operoval od roku 1991 na základe SEED Act (Amerického zákona na podporu demokracie v strednej a vo východnej Európe). Fond teda výrazne pomohol podnikateľskému prostrediu hlavne v 90. rokoch. SAEF podporil aj doteraz známe firmy ako ETARGET či Profesia.

Aktuálne už Slovensko-americký podnikateľský fond nie je aktívny. Nástupníckou organizáciou je Slovak American Foundation.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+