2 min. čítanie

Situácia v online biznise sa začala prejavovať prepadom akcií

Situácia na trhu elektronického obchodu sa v posledných mesiacoch výrazne zmenila. Raketový rast povzbudzoval spoločnosti k odvážnym rozhodnutiam, ale vysoká inflácia v kombinácii s celoplošným zdražovaním prinútili spotrebiteľov utrácať triezvejšie. Už počas posledných kvartálov minulého roka bolo možné zachytiť signály, ktoré oznamovali zmenu trhu. Zverejnené hospodárske výsledky za prvý štvrťrok tento trend potvrdili a akcie viacerých spoločností padali dole.

Situácia v online biznise sa začala prejavovať prepadom akcií

Štvrťročné hospodárske výsledky vyľakali investorov 

Akcie spoločnosti Wayfair klesli o 26 %. Internetový predajca nábytku klesol na nové 52-týždňové minimum. Pokles aktívnych zákazníkov viedol k vyšším stratám ako sa očakávalo. Výkonný riaditeľ spoločnosti Wayfair Niraj Shah uviedol, že “typický sezónny model postupného zvyšovania dopytu, ktorý podnik zvykol sledovať, sa prejavil v tlmenejj podobe”. Uviedol tiež, že kupujúci v tomto čase venujú nezanedbateľnú časť svojich výdavkov na zážitky, ako je cestovanie.

Akcie Etsy sa prepadli o 17 %. Americký marketplace vydal vyhlásenie pre druhý štvrťrok, v ktorom očakáva nepriaznivé výsledky. Akcie spoločnosti Shopify klesli o takmer 15 %. Stalo sa tak po jej prognóze a očakávaní nižších tržieb za prvý polrok. 

Akcie spoločností The RealReal a Farfetch klesli približne o 11 %. Zatiaľ čo akcie spoločností Peloton a Revolve klesli každá o približne 9 %. Akcie spoločností Arby Parker a ThredUp klesli o 8 %. Akcie Poshmarku, známeho e-shopu s tovarom z druhej ruky, klesli o 4 %.

Analytik spoločnosti Wells Fargo Zachary Fadem uviedol, že apetít investorov po pandemických víťazoch s vysokým rastom a záporným EBITDA (a voľným cash flow) je veľmi nízky.

Mastercard SpendingPulse uviedol, že celkové maloobchodné tržby v Spojených štátoch bez predaja automobilov vzrástli o 7,2 %. Transakcie elektronického obchodu klesli o 1,8 %, zatiaľ čo tržby v obchodoch vzrástli o 10 %.

Amazon ovplyvňuje celý elektronický maloobchod

Amazon tradične udával tón slabnúcej dynamiky a nepriaznivého výhľadu. Spoločnosť zaznamenala najpomalší rast tržieb od krachu dot-com v roku 2001. Dokonca vydala pochmúrnu prognózu, v ktorej uviedla spomalenie makroekonomických podmienok.

Akcie spoločnosti Amazon ukončili obchodovanie poklesom o 8 %. 

Viaceré z týchto spoločností – vrátane Peloton, Poshmark, Thredup a Allbirds – majú oznámiť štvrťročné výsledky. Investori pozorne sledujú, či sa neobjavia nejaké náznaky poklesu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+