Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Lučenec
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
14. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Situácia v online biznise sa začala prejavovať prepadom akcií

Situácia na trhu elektronického obchodu sa v posledných mesiacoch výrazne zmenila. Raketový rast povzbudzoval spoločnosti k odvážnym rozhodnutiam, ale vysoká inflácia v kombinácii s celoplošným zdražovaním prinútili spotrebiteľov utrácať triezvejšie. Už počas posledných kvartálov minulého roka bolo možné zachytiť signály, ktoré oznamovali zmenu trhu. Zverejnené hospodárske výsledky za prvý štvrťrok tento trend potvrdili a akcie viacerých spoločností padali dole.

Situácia v online biznise sa začala prejavovať prepadom akcií

Štvrťročné hospodárske výsledky vyľakali investorov 

Akcie spoločnosti Wayfair klesli o 26 %. Internetový predajca nábytku klesol na nové 52-týždňové minimum. Pokles aktívnych zákazníkov viedol k vyšším stratám ako sa očakávalo. Výkonný riaditeľ spoločnosti Wayfair Niraj Shah uviedol, že “typický sezónny model postupného zvyšovania dopytu, ktorý podnik zvykol sledovať, sa prejavil v tlmenejj podobe”. Uviedol tiež, že kupujúci v tomto čase venujú nezanedbateľnú časť svojich výdavkov na zážitky, ako je cestovanie.

Akcie Etsy sa prepadli o 17 %. Americký marketplace vydal vyhlásenie pre druhý štvrťrok, v ktorom očakáva nepriaznivé výsledky. Akcie spoločnosti Shopify klesli o takmer 15 %. Stalo sa tak po jej prognóze a očakávaní nižších tržieb za prvý polrok. 

Akcie spoločností The RealReal a Farfetch klesli približne o 11 %. Zatiaľ čo akcie spoločností Peloton a Revolve klesli každá o približne 9 %. Akcie spoločností Arby Parker a ThredUp klesli o 8 %. Akcie Poshmarku, známeho e-shopu s tovarom z druhej ruky, klesli o 4 %.

Analytik spoločnosti Wells Fargo Zachary Fadem uviedol, že apetít investorov po pandemických víťazoch s vysokým rastom a záporným EBITDA (a voľným cash flow) je veľmi nízky.

Mastercard SpendingPulse uviedol, že celkové maloobchodné tržby v Spojených štátoch bez predaja automobilov vzrástli o 7,2 %. Transakcie elektronického obchodu klesli o 1,8 %, zatiaľ čo tržby v obchodoch vzrástli o 10 %.

Amazon ovplyvňuje celý elektronický maloobchod

Amazon tradične udával tón slabnúcej dynamiky a nepriaznivého výhľadu. Spoločnosť zaznamenala najpomalší rast tržieb od krachu dot-com v roku 2001. Dokonca vydala pochmúrnu prognózu, v ktorej uviedla spomalenie makroekonomických podmienok.

Akcie spoločnosti Amazon ukončili obchodovanie poklesom o 8 %. 

Viaceré z týchto spoločností – vrátane Peloton, Poshmark, Thredup a Allbirds – majú oznámiť štvrťročné výsledky. Investori pozorne sledujú, či sa neobjavia nejaké náznaky poklesu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+