Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Robíte podcast, ale bez videa? Oberáte sa o sledovateľov

Z podcastov sa stala dominantná forma zábavy. Možno by ste ani nečakali, že sú tu s nami už viac ako dve desaťročia. Vo svojich začiatkoch boli známe ako audioblogging. Šlo o jednoduché audio súbory zdieľané online. Zo špecializovaného média pre technologických nadšencov sa za posledné roky stali mainstreamovou zábavou a podcasty dnes počúvajú milióny ľudí po celom svete. A teraz, vďaka pridaniu videa, zažívajú svoj ďalší vrchol popularity. Video podcast nielenže umožňuje lepšie vnímať obsah, ale menia aj spôsob, akým ľudia konzumujú médiá – zvukový podmaz sa premenil na plnohodnotný vizuálny zážitok, ktorý čoraz viac pripomína tradičné televízne vysielanie. Čo stojí za týmto posunom a ako to môžu e-commerce značky využiť vo svoj prospech?

Robíte podcast, ale bez videa? Oberáte sa o sledovateľov
Zdroj: Depositphotos

Nedávna štúdia ukazuje, že 42 % dospelých v USA uprednostňuje podcasty s videom. Oproti 32 % z konca roka 2022 ide o značný nárast a tento trend je viditeľný vo všetkých generáciách. Poslucháči uvádzajú lepšiu schopnosť sústrediť sa (89 %) a možnosť vidieť výrazy tváre zúčastnneých (87 %) ako hlavné dôvody svojej preferencie. Ťažia z toho platformy ako YouTube – podarilo sa im dosiahnuť prvenstvo ako najobľúbenejšia platforma pre podcasty. S 36 % poslucháčov výrazne prekonáva Spotify (23 %) a Apple Podcasts (13 %).

Čísla potvrdzujú, že ak ste doteraz nemali videoobsah ako súčasť vašej marketingovej stratégie, je načase to zmeniť. Video podcasty ponúkajú dvojvrstvové zapojenie – spájajú intimitu zvuku s vizuálnou príťažlivosťou videa, čo zabezpečuje budovanie dôvery a lepšie spojenie s publikom.

Prečo je to dôležité pre e-commerce

1. Zvýšenie viditeľnosti cez sociálne médiá

Video ukážky z podcastov zaplavujú sociálne siete, pričom 45 % dospelých uvádza, že takéto klipy videlo online. Tieto úryvky sú často pútavejšie ako bežné príspevky, čo z nich robí silný nástroj na zvýšenie viditeľnosti značky. Pre e-commerce firmy to predstavuje príležitosť:

  • Zdieľať príbehy o produktoch,
  • vytvárať edukačný obsah alebo návody,
  • zdôrazňovať recenzie zákazníkov.

2. Podcasty ako domáci spoločník

Väčšina poslucháčov konzumuje podcasty doma a využíva ich ako „spoločníka pri zábave“, podobne ako kedysi televíziu. To ideálne zapadá do stratégií e-commerce, ktoré sa zameriavajú na publikum v uvoľnenom a nerušenom prostredí. Zvyšuje sa tým pravdepodobnosť, že sa zapoja do brandového obsahu.

3. Oslovte mladšie generácie

Generácia Z a mileniáli – dve skupiny, ktoré aktuálne dominujú výdavkom v e-commerce, majú k video podcastom obzvlášť blízko. Prináša to aj možnosť využitia titulkov a popiskov, ktoré sú u Gen Z skutočne populárne (73 %).

Záujem o video podcast rastie

Zdroj: Morning Consult

Aké témy podcastov sú v kurze?

Obsah, ktorý aktuálne dominuje svetu podcastov, zahŕňa správodajstvo (76 %) a investigatívnu žurnalistiku (72 %). Mladšie generácie vyhľadávajú aj vzdelávacie a informačné témy. Záujem o podcasty s obsahom v týchto oblastiach ponúka príležitosť pre značky aj médiá vytvárať multimediálne formáty, ktoré nielen informujú, ale aj oslovia nové publikum prostredníctvom inovatívneho prístupu.

Podcast témy

Zdroj: Morning Consult

Ako využiť video podcast v e-commerce?

1. Dajte poslucháčom hodnotu

Postavte svoj podcast na tom, že prinesiete zaujímavý obsah o vašich produktoch alebo stavte na odborné znalosti vo vašom odvetví. Prípadne skúste predstaviť členov svojho tímu alebo influencerov.

2. Využívajte klipy na sociálnych sieťach

Z dát vyššie je jasné, že video vám pomôže „poľudštiť“ značku. Navyše, ukážky môžete jednoducho zdieľať aj na ďalších platformách ako TikTok, Instagram a YouTube Shorts. Zvýšite tým svoju viditeľnosť a šancu zapojenia.

3. Strategické umiestňovanie reklám

Zvážte spoluprácu s tvorcami, ktorí oslovujú podobné publikum. Značky môžu cieliť na podcasty relevantné pre ich segment a propagovať produkty bez priameho porovnania. Reklama môže byť aj v natívnejšom formáte – napríklad spomínanie značky, exkluzívne zľavy pre poslucháčov či sponzorstvo epizód, ktoré budujú dôveru a zvyšujú predaj.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

4. Zapojte sa do živých podcastových udalostí

Z výskumu Morning Consult vyplynulo, že 41 % dospelých poslucháčov v USA má záujem byť súčasťou živých nahrávaní podcastov. Organizovanie živých nahrávok môže byť pre značku jedinečný spôsob budovania komunity a lojality.

Nárast video podcastov ukazuje, ako spotrebitelia konzumujú médiá. Tento formát kombinuje zábavu s osobným záujmom a je to skvelý spôsob, ako viac zapojiť followerov. Investovaním do videoobsahu sa značky môžu postaviť na čelo v komunikácii so zákazníkom.

Ak vás zaujíma monetizácia podcastu, pustite si rozhovor s Matejom Sajfom Cifrom z platformy Toldo.

|

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?
3 min. čítanie

Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?

Online recenzie sú dôležitý nástroj pri rozhodovaní spotrebiteľov a budovaní dôvery. Najnovší prieskum, ktorý realizovala platforma Trustpilot medzi 600 decision makermi v britských malých a stredných podnikoch a 2 000 spotrebiteľmi, ukazuje na ich význam pre ekonomický rast aj výzvy, ktoré so sebou prinášajú.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+