6 min. čítanie

Reklamné siete pre váš web

Najznámejšou reklamnou sieťou je Google AdSense, no na internete to nie je žiaden monopól. Má množstvo konkurentov, z ktorých si môžete vybrať takého, akého potrebujete. Aké sú to firmy, čím sa líšia jedna od druhej a aké benefity vám prinesú? Aj to je obsah tohto článku. Možno si po tomto článku nájdete nového favorita, ktorému zveríte do rúk reklamu. Na začiatok si povieme, čo vlastne reklamná sieť je a ako funguje.

Reklamné siete pre váš web

Základy reklamnej siete

Reklamná sieť funguje ako sprostredkovateľ služieb. Človek ju využije vtedy, keď potrebuje umiestniť svoje reklamy na internete. Sprostredkovateľ zabezpečí, aby sa zákazníkové reklamy umiestnili na webových stránkach ľudí, ktorí chcú mať reklamu umiestnenú na svojej webovej stránke.

Komunikácia funguje nasledovne:

  1. Vlastník webovej stránky požiada reklamnú sieť o nájdenie klienta, ktorý zverejní reklamu na ich webe
  2. Ak chce klient rozmiestniť reklamy, musí napísať reklamnej sieti
  3. Následne klient zaplatí reklamnej sieti za nájdenie správnych webových stránok
  4. Reklamná sieť sa bude snažiť jeho reklamu rozmiestniť na webovú stránku vlastníkom webových stránok
  5. Reklamná sieť zaplatí vlastníkovi webových stránok za poskytovanie priestoru na stránke

Reklamná sieť využíva reklamné servery, ktoré im umožňujú vidieť výsledky. Napríklad, lepšie zacieliť reklamu danému publiku, sledovať, ako sa reklame darí, a podobne. Miesto, kde môže byť reklama zverejnená, nemusí byť len na webstránke. Môže to byť v mobilných hrách, mailoch, správach a v iných médiách.

Najväčšie reklamné spoločnosti, ktoré môžete využiť vo svoj prospech:

Google Adsense

Najznámejšia a najväčšia reklamná sieť na svete, ktorú vlastní Google. Ide o program, ktorý poskytuje možnosť zadávania reklám a ich následné sledovanie úspešnosti. Zadávanie reklám je poskytované cez reklamnú platformu Google Ads. Cez ňu nastáva spojenie uverejnenia reklám a zadávanie ponuky o reklamu. Klient chce zobraziť svoje krátke reklamy, ponuky služieb alebo produktov a videí.

Reklamy môžu byť zverejnené vo vyhľadávacích pojmoch aj na webových stránkach. Výsledky sa zaznamenávajú formou PPC, teda peer-to-click, alebo CPA cost-per-action. Ak bežný užívateľ internetu klikne na reklamu, započíta sa to do nákladov za reklamu. To je forma PPC. CPA je vtedy, keď užívateľ splní požadovanú akciu, napríklad vyplní formulár, prihlási sa na odber newsletteru, niečo nakúpi, a podobne.

Rozhodnutie klienta o inzerciu reklamy cez Google platformu mu umožňuje vybrať si z dvoch možností:

  • Google Search Network
  • Google Display Network

Google Search Network

Klient vyhľadáva túto možnosť vtedy, keď potrebuje svoju reklamu odprezentovať vo vyhľadávači. Výsledok sa vtedy zobrazí na vrchu hľadaného výrazu s označením „platená reklama”. Ináč povedané, je to priamo cielená reklama na potencionálneho zákazníka. Google Search Network okrem toho ponúka možnosť prezentovať reklamu aj na partnerských stránkach Google.

Kedy je najlepšie siahnuť po tejto možnosti? Vtedy, keď klient potrebuje uverejniť reklamy, ktoré práve Search Network podporuje. Môžu to byť napríklad textové reklamy, vrátane dynamických a responzívnych reklám vo vyhľadávaní. Ďalej sú to aj reklamy na nákup a takzvané calls-only ads.

Google Display Network

Prečo práve Display Network? Dôvod je ten, že Google vlastní milióny žiadateľov, ktorých chcú mať reklamu zobrazenú na svojej webovej stránke, čím sa snažia o monetizáciu svojho blogu, magazínu, alebo e-shopu. Nevýhodou tejto možnosti sú menšie konverzie, ale reklamy majú za to väčší dosah.

Display Network ponúka možnosť zobrazovať statické obrázkové reklamy, responzívne obsahové reklamy a videoreklamy, ktoré sú optimalizované na kliknutia alebo interakcie. Reklamy v Gmaili môžu byť umiestnené v hornej časti priečinka doručenej pošty používateľa.

Facebook Ads

Skoro 3 miliardy registrovaných používateľov. Toto číslo je hlavným dôvodom, prečo sme sa rozhodli zaradiť Facebook na náš zoznam. Využívajú firmy potenciál tejto sociálnej siete? Odpoveď sa skrýva v sume 27 miliárd dolárov, ktoré Facebook zarába z reklám. Avšak, 27 miliárd nie je za pár rokov ani za rok, ale za 3-mesačné obdobie. Za jeden rok je to viac ako 100 miliárd dolárov.

Všetky miesta, ktoré Facebook ponúka, kde môže byť reklama umiestnená:

  • informačný kanál na počítači
  • informačný kanál na mobile
  • pravá strana na počítači
  • stories
  • marketplace
  • messenger

V čom Facebook ads vyniká narozdiel od Google? Nastaviť si reklamy, ktoré sú čoraz viac a viac zautomatizované, nie je až tak zložité. Vďaka jednoduchým prehľadným štatistikám to zvládnu aj začiatočníci. Úspešnosť reklamy si tak viete ľahko odsledovať aj sami bez plateného špecialistu.

Práve na sledovanie štatistík má Facebook svoju aplikáciu Facebook tracking pixel. Vďaka tejto aplikácií si dokážete sledovať konverzie a tiež aký typ osoby prevedie konverziu. Takto sa tracking pixel učí a zbiera viac a viac informácií. Tieto informácie potom Facebook spracuje a dokáže ľahšie nájsť podobných ľudí.

TIP: Na čo pri Facebookových reklamách nezabúdať? Na optimalizáciu reklám aj pre mobily. Pri navrhovaní reklamy treba preto myslieť práve na to, ako to bude vyzerať na mobile.

Instagram Ads

Zatiaľčo Facebook stále rovnakým tempom rastie dlhé roky, na Instagram by to len málo kto povedal, že práve tam sa oplatí mať raz reklamu. No stalo sa tak. V porovnaní s Facebookom má Instagram o 2 miliardy používateľov menej, ale za to funguje inak. Na Instagrame sú ľudia zvyknutí na čisto vizuálny obsah. Táto platforma je skvelá pre ľudí, ktorí majú radi pekný vizuál. Aj to je dôvod, prečo vytvárať reklamy s pomocou grafika.

Táto platforma však vychádza cenovo drahšie. Cena za klik sa na Instagrame pohybuje okolo 0,75 €. Na Facebooku je to len 0,17 € za klik. Samozrejme, ako to pri reklamách býva zvykom, zahraničie je niekoľkonásobne drahšie. V USA je cena za preklik na Facebooku 0,97 € a Instagrame 3,56 €.

Ako ste už mohli postrehnúť, tieto dve siete sú prepojené, čo pridáva na povedomí značky. Aj z toho dôvodu sú reklamy na Instagrame postavené na manažérovi reklám Facebooku. Tvorba reklamy má rovnako jednoduché nastavenia, len s tým rozdielom, že na Instagrame máte na výber z propagovaného príbehu a propagácie príspevku.

Twitter Ads

Aj táto platforma sa za posledné roky dočkala enormného nárastu. Nevýhodou je, že Twitter u nás nepoužíva toľko ľudí, ako v zahraničí. Výhodou však je možnosť vytvorenia reklamy vo viacerých formátoch, napríklad ako obyčajný text, video, obrázky a dokonca ako GIF. Ponúka množstvo spôsobov, ako optimalizovať svoj príspevok, napríklad:

  • návštevnosť webových stránok
  • zhliadnutia videa
  • komentovanie
  • inštaláciu aplikácií
  • dosah

Rovnako ako na Facebooku, aj na Twitteri môžete použiť nastavenia cielené na publikum. Sú nimi napríklad geografická poloha publika, vek, pohlavie a záujmy. Na Twitteri však môžete tiež zacieľovať podľa kľúčového slova. Podľa toho sa viete rozhodnúť, či zahrniete alebo nie ľudí, ktorí hľadali alebo tweetovali konkrétne slovo.

Záver

Po prečítaní tohto článku by ste mali vedieť, ktorú reklamnú sieť si zvoliť pre svoj web. Samozrejme, vymenované boli len tie najväčšie siete. Je ich však nespočetne veľa. Vaše weby môžu pomocou reklamných sietí dosahovať niekoľkonásobné väčšie výsledky, ako doteraz.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+