2 min. čítanie

Rebríček 20 najnavštevovanejších webov vo Francúzsku

Prinášame prehľad 20 najnavštevovanejších webových stránok vo Francúzsku za druhý štvrťrok 2022. Rebríček zverejnili Médiamétrie a spoločnosť Fevad. Prvé štyri priečky ostali bezo zmien, na čele ostáva minuloročný gigant. 

Rebríček 20 najnavštevovanejších webov vo Francúzsku

Marketplaces obsadzujú najvyššie priečky

Stredisko pre sledovanie používania internetu zaznamenalo v druhom štvrťroku na hodnotených webových stránkach 42,1 milióna nákupov. Oproti minulému roku počet kupujúcich vzrástol o 100 000. Rebríček sa nijako výrazne nemenil. Favoritom ostáva Amazon, nasleduje LeBoncoin, Cdiscount a Vinted. Výsledky potvrdzujú súčasný trend popularity trhovísk. Tri z nich sa nachádzajú v prvej štvorke. 

Za zmienku stojí výsledok spoločnosti Booking. Tento mesiac sa vrátil do prvej päťky, čo potvrdzuje oživenie sektora cestovného ruchu. Dve najvýraznejšie zmeny sa týkajú spoločností Shein a Decathlon, ktoré sa posunuli nahor o päť miest na 12., resp. 16. miesto. Naopak niektoré spoločnosti si pohoršili. O dve miesta klesla japonská spoločnosť Rakuten aj obchod s elektronikou Boulanger, eBay si pohoršil o jednu priečku.

zdroj: ecommercemag.fr

Tri štvrtiny Francúzov pravidelne navštevujú hodnotené weby

Priemerne 47,5 milióna používateľov (75 % francúzskej populácie) navštívi každý mesiac aspoň jednu z 20 uvedených stránok alebo aplikácií. Návštevnosť webov reflektuje rozšírené používanie smartfónov, ktoré sa čoraz častejšie používajú na online nákupy. Minimálne každá druhá návšteva všetkých weboch v rebríčku pochádza práve z mobilného zariadenia ako je smartfón.

Podľa dostupných údajov spoločnosti Fevad tržby elektronického obchodu rastú. Tempo sa síce oproti roku 2021 spomalilo, ale koncoročné predikcie ostávajú priaznivé. Tržby francúzskeho ecommerce v minulom roku presiahli 129 miliárd eur, čo predstavuje nárast o 15,1 % v porovnaní s 8,5 % v roku 2020. Sektor dopravy, cestovného ruchu a rekreácie sa zotavuje s 44% rastom. Stále však nedosahuje predpademickú úroveň spred roka 2020.

So šiestym miestom patrí Francúzsko medzi najväčšie trhy elektronického obchodu na svete. V Európe mu patrí tretia priečka, v tesnom závese za Nemeckom a Spojeným kráľovstvom.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú
2 min. čítanie

Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú

Ide Shein a udržateľnosť dohromady? Firma tvrdí, že áno, no tieto tvrdia sú pod drobnohľadom. Taliansky úrad začal vyšetrovanie spoločnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinskej firmy spravujúcej taliansku webstránku Shein. Vyšetrovanie sa zameriava hlavne na potenciálne zavádzajúce environmentálne tvrdenia, ktoré platforma uvádzala.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+