Marketplaces obsadzujú najvyššie priečky
Stredisko pre sledovanie používania internetu zaznamenalo v druhom štvrťroku na hodnotených webových stránkach 42,1 milióna nákupov. Oproti minulému roku počet kupujúcich vzrástol o 100 000. Rebríček sa nijako výrazne nemenil. Favoritom ostáva Amazon, nasleduje LeBoncoin, Cdiscount a Vinted. Výsledky potvrdzujú súčasný trend popularity trhovísk. Tri z nich sa nachádzajú v prvej štvorke.
Za zmienku stojí výsledok spoločnosti Booking. Tento mesiac sa vrátil do prvej päťky, čo potvrdzuje oživenie sektora cestovného ruchu. Dve najvýraznejšie zmeny sa týkajú spoločností Shein a Decathlon, ktoré sa posunuli nahor o päť miest na 12., resp. 16. miesto. Naopak niektoré spoločnosti si pohoršili. O dve miesta klesla japonská spoločnosť Rakuten aj obchod s elektronikou Boulanger, eBay si pohoršil o jednu priečku.
Tri štvrtiny Francúzov pravidelne navštevujú hodnotené weby
Priemerne 47,5 milióna používateľov (75 % francúzskej populácie) navštívi každý mesiac aspoň jednu z 20 uvedených stránok alebo aplikácií. Návštevnosť webov reflektuje rozšírené používanie smartfónov, ktoré sa čoraz častejšie používajú na online nákupy. Minimálne každá druhá návšteva všetkých weboch v rebríčku pochádza práve z mobilného zariadenia ako je smartfón.
Podľa dostupných údajov spoločnosti Fevad tržby elektronického obchodu rastú. Tempo sa síce oproti roku 2021 spomalilo, ale koncoročné predikcie ostávajú priaznivé. Tržby francúzskeho ecommerce v minulom roku presiahli 129 miliárd eur, čo predstavuje nárast o 15,1 % v porovnaní s 8,5 % v roku 2020. Sektor dopravy, cestovného ruchu a rekreácie sa zotavuje s 44% rastom. Stále však nedosahuje predpademickú úroveň spred roka 2020.
So šiestym miestom patrí Francúzsko medzi najväčšie trhy elektronického obchodu na svete. V Európe mu patrí tretia priečka, v tesnom závese za Nemeckom a Spojeným kráľovstvom.