2 min. čítanie

Predaj výrobkov z druhej ruky priniesol Amazonu miliardový obrat

Spoločnosť Amazon nedávno otvorila dočasný obchod s použitým tovarom v Londýne. Teraz prvýkrát zverejnila údaje o rastúcom predaji použitého tovaru na svojich európskych webových stránkach. 

Predaj výrobkov z druhej ruky priniesol Amazonu miliardový obrat
Zdroj: Amazon

Ušetrené peniaze a šetrnejší prístup k životnému prostrediu nahrávajú second hand biznisu. Amazon vďaka nemu dosiahol miliardový obrat.

Od januára do septembra tohto roka sa predaj použitého tovaru spoločnosti Amazon v Spojenom kráľovstve zvýšil o viac ako 15 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.

Country manager spoločnosti Amazon pre Veľkú Britániu John Boumphrey priblížil, že len v Spojenom kráľovstve sa v roku 2022 podarilo predať viac ako 4 milióny použitých alebo renovovaných produktov so zľavou.

„Amazon sa zaviazal dať produktom druhú šancu – a to tak, že zákazníkom pomáha pri nakupovaní už použitých výrobkov, ako aj prostredníctvom programov na recykláciu, výmenu a opravu produktov, čím prispieva k obehovému hospodárstvu,“ vysvetľuje Boumphrey.

Dočasný projekt druhej šance

Koncom novembra spoločnosť Amazon otvorila v Londýne obchod s tovarom z druhej ruky Second Chance Store. Ide o prvý fyzický obchod svojho druhu v Spojenom kráľovstve a zákazníkom poskytuje viac ako 4 000 vrátených, renovovaných, zánovných či rozbalených položiek. Zákazníci môžu ušetriť až 50 % v porovnaní s odporúčanými maloobchodnými cenami. Okrem plnšej peňaženky sa tiež môžu tešiť aj zo zodpovednejšieho a ekologickejšieho prístupu k nakupovaniu.

Súčasťou obchodu je aj opravárenská zóna, ktorú zaštiťuje dlhoročný partner Amazonu – spoločnosť GXO ServiceTech. Zákazníci sa vďaka tomu môžu zúčastniť na bezplatných workshopoch od odborníkov priamo v predajni a naučiť sa opravovať pokazené notebooky a techniku v domácnosti prostredníctvom živých ukážok.

Obchod je však prístupný len dočasne – svoje brány zatvorí už 12. 12. 2023.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+