4 min. čítanie

Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotiť vaše produkty zvládne bez problémov aj niektorý z vašich zamestnancov? Určite zvládne, faktom však je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosiahnu kvalitu výstupov od profesionála. Produktový fotograf využíva svoje know-how, skúsenosti a rôzne triky, aby výsledné fotografie pozdvihli vašu značku na vyššiu úroveň a podporili tak vaše predaje. Hovoríme z vlastnej skúsenosti.

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?

Projekt, v ktorom fotografie museli zažiariť

Zástupcovia známej vzdelávacej platformy v oblasti hardvérového dizajnu nás poverili, aby sme kľúčovú časť ich marketingovej stratégie premietli do praxe. Zo stratégie vzišli najmä tieto priority: kompletný redizajn webovej stránky a prispôsobenie sociálnych sietí novej vizuálnej identite a textovej komunikácii značky.

Vzdelávacia platforma oslovuje zákazníkov hlavne na americkom a kanadskom trhu, a preto sme predpokladali, že webovú stránku budú navštevovať mesačne státisíce ľudí.

Pripravili sme koncept webu, texty a grafiku, z ktorých vyplynula nevyhnutnosť nafotiť nové produkty. Klientovi sme dali jasne najavo, že neprofesionálne fotografie by ich uznávanej značke mohli veľmi uškodiť.

Do projektu sme teda prizvali dvoch fotografov: nášho dlhoročného partnera a odborníka na reportážnu fotografiu a špecialistu na produktové fotografie. Naším zámerom bolo porovnať dva rôzne prístupy, posúdiť možné rozdiely v kvalite a predstaviť ich klientovi.

Čo priniesol produktový fotograf

Úlohou oboch fotografov bolo nafotiť produkty nášho klienta tak, aby sme ich mohli prezentovať na novom webe.

Vedeli sme, že každý detail môže rozhodnúť o (ne)úspechu biznisu klienta. Obom fotografom sme preto prízvukovali, aby fotografie spĺňali štandardy najvyššej kvality.

Obaja fotografi si v projekte zachovali vysokú úroveň svojich služieb, avšak know-how a skúsenosti špecialistu na produktové fotografie mali v tomto projekte navrch. Získali sme od neho konkrétne odporúčania, rady a návrhy, ktoré následne zrealizoval.

Jedným z výborných nápadov produktového fotografa boli aj tzv. izometrické fotografie, ktoré zachovávajú pomery fotografovaných produktov, čím umožňujú spájanie jednotlivých produktov do koláží.

Reportážny vs. produktový fotograf

Tento projekt nás ešte viac utvrdil v tom, že fotografie od laika sa nemôžu rovnať kvalite výstupov od profesionála. Laikovi chýba potrebné know-how a skúsenosti, ktoré profesionál zbiera dlhé roky. Až po dostatočne dlhej praxi je schopný dodať kvalitné a originálne fotografie, pozdvihujúce značku na vyššiu úroveň.

Obaja fotografi preniesli do svojich výstupov svoj originálny rukopis a po postprodukcii nás prekvapili dvoma diametrálne odlišnými štýlmi. Oba štýly mali niečo do seba.

Všetky fotografie boli pod drobnohľadom nášho marketingového tímu aj klienta a zhodli sme sa na tom, že v projekte využijeme výstupy od špecialistu na produktovú fotografiu.

Produktové fotografie od reportážneho fotografa

Náš dlhoročný partner sa rozhodol kývnúť na našu ponuku. Napriek tomu, že nemal s fotografovaním produktov také bohaté skúsenosti ako produktový fotograf, odviedol naozaj výbornú robotu. Všetky fotografie sú po postprodukcii.

Foto č. 1

Foto č. 2

Foto č. 3

Foto č. 4

Foto č. 5

Foto č. 6

Foto č. 7

Foto č. 8

Foto č. 9

Foto č. 10

Produktové fotografie od produktového fotografa

Od špecialistu na produktové fotografie sme mali od začiatku vysoké očakávania vzhľadom na jeho bohaté skúsenosti v tejto oblasti. Naše vysoké očakávania sa, našťastie, naplnili.

Klasické produktové fotografie

Výstupy špecialistu na produktovú fotografiu reprezentujú v porovnaní s prechádzajúcim fotografom úplne iný štýl.

Foto č. 1

Foto č. 2

Foto č. 3

Foto č. 4

Foto č. 5

Foto č. 6

Foto č. 7

Foto č. 8

Foto č. 9

Foto č. 10

Izometrické fotografie

Produktový fotograf nám doručil aj izometrické fotografie, t. j. špeciálny typ fotografie, vďaka ktorému možno produkty spájať do koláží.

Foto č. 1

 

Foto č. 2

 

Foto č. 3

 

Foto č. 4

 

Foto č. 5

 

Foto č. 6

 

Foto č. 7

 

Foto č. 8

 

Foto č. 9

 

Foto č. 10

 

Benefity produktového fotografovania pre vašu značku

Produktové fotografie od profesionála zlepšujú imidž a dôveryhodnosť vášho brandu. Tieto dve vlastnosti sú základným predpokladom pre dlhodobý rast vášho biznisu.

Značka, ktorá sa prezentuje neprofesionálnymi fotografiami, materiálmi či dokonca lajdáckou, zanedbanou webovou stránkou, sa výraznejšieho úspechu na dnešnom vysokokonkurenčnom trhu nedočká.

Ak teda potrebujete zachytiť vaše produkty z dôvodu nového webu, sociálnych sietí či marketingovej kampane, všetkými desiatimi vám odporúčame investovať do skúseného produktového fotografa. Ide o jednorazovú investíciu, ktorá vám bude dlhodobo prinášať vytúžené ovocie v podobe zákazníkov.

Týždenný podcast UPdate

Záver

Kvalitné produktové fotografie podporujú najmä dôveryhodnosť vašej značky, čo sa v dlhodobom horizonte podpíše na raste vášho biznisu. Ide o jednu z najdôležitejších investícií do vášho brandu.



Zdieľať článok
Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer

Píšem strategické reklamné texty pre ambiciózne značky. Nad know-how z online predaja som už strávil 1000+ hodín. Učím sa od marketérov, ktorí pomohli firmám, ako Amazon, Google či Facebook. Paru vypúšťam v prírode alebo pri fantasy knižke.

Tento článok ti prináša

Wisible

Wisible je kreatívna online marketingová agentúra, ktorá sa zameriava na malé a stredné firmy. Ponúka širokú škálu služieb vrátane plánovania marketingovej stratégie, zvyšovania viditeľnosti na Googli, využívania sociálnych sietí, tvorby textov a grafiky, navrhovania korporátnej identity a vytvárania videí.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly
2 min. čítanie

Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly

Nedávny prieskum spoločnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupovanie v Nemecku, známe aj ako “live shopping” či “in-stream shopping”, získava na obľube. Šesť z desiatich nemeckých spotrebiteľov v súčasnosti rozumie tomuto pojmu, čo je dvojnásobne viac ako pred tromi rokmi. Miera prijatia live shoppingu v Nemecku je však stále nízka.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+