Engagement rate:
Je súbor metrík používaných na meranie akcie zákazníkov v digitálnom marketingu. Existuje mnoho metód a vzorcov, ktoré sa dajú použiť na meranie engagementu, no ich spoločným cieľom je kvantifikovať zapojenie zákazníkov do vašej značky a merať efektivitu vašej marketingovej či reklamnej kampane.
Čo sa skrýva za slovom interakcia?
Používatelia internetu sú v takejto interaktívnej forme reklamy schopní publikovať svoje vlastné reakcie, komentáre, pocity. Priamo v obsahu – kreatíve vytvorenej do reklamnej kampane. Takáto forma reklamy im umožňuje v marketingovom obsahu prejaviť svoje emócie alebo preferencie, či už k farbe produktu, dizajnu, alebo ukázať, čo aktuálne vo svojom živote riešia – nové bývanie, kúpa auta, zmena zamestnania. Všetky tieto vzájomné pôsobenia – kreatíva verzus používateľ internetu – sa považujú za interakcie.
Efektívne digitálne marketingové kampane sú navrhnuté tak, aby vyvolali zapojenie zákazníkov, čo môže mať pre vašu značku množstvo pozitívnych výhod.
Čo je interaktívna reklama a prečo by sme ju mali pravidelne využívať?
Interaktívne reklamy vyzývajú spotrebiteľov, aby sa fyzicky zapojili do reklamy pohlcujúcim spôsobom a premenili tradičnú reklamu na aktivitu. Predstavujú skvelý spôsob, ako môžu marketéri priamo nadviazať kontakt so spotrebiteľmi a povzbudiť ich, aby konali, namiesto toho, aby si pasívne prezerali reklamu alebo ju úplne ignorovali
Interaktívna reklama pomáha značkám rozprávať príbehy, zlepšovať personalizáciu a vytvárať trvalé dojmy na publikum, okrem iných výhod. To môže byť používané obchodníkmi v akomkoľvek odvetví, ktoré hľadá:
- vytvorenie a zvýšenie povedomia o značke,
- generovanie potenciálnych zákazníkov,
- zvýšenie predaja,
- získanie prehľadu o zákazníkoch.
Medzi výhody interaktívnych reklám patria:
- Zvýšené povedomie o značke a jej zapamätanie.
- Vylepšené miery výkonu.
Tou hlavnou výhodou, na ktorú sa mnoho krát zabúda alebo býva prehliadaná je:
- Viac údajov.
Interaktívne reklamy ponúkajú viac (a podrobnejšie) údaje ako iné typy reklám. Poskytujú podrobné informácie o tom:
- ako dlho ľudia pozerali vašu reklamu,
- na čo klikli,
- ako odpovedali na nejaké otázky,
- či si video prehrali znova,
- či to zdieľali s ostatnými.
Všetky tieto údaje môžu marketingovým pracovníkom pomôcť formulovať prepracovanejší reklamný prístup a zlepšiť tak výkonnosť budúcich kampaní.
Myslieť vo veľkom od počiatočných plánov reklamnej kampane pomáha podnikateľom vyjadriť svoju značku zábavnou kreativitou a s množstvom podpory pre predaj.