Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Potrebujeme pri online kampaniach sledovať Engagement rate?

Čo nám prinesie sledovanie tejto metriky a aké dáta sa za jej názvom skrývajú? Tradičné reklamy (tlač, televízia, rádio, billboard atď.) neumožňujú zapojenie zákazníka tak, ako ho chápeme dnes, pretože zákazník nemá možnosť reagovať na samotnú reklamu. Naproti tomu digitálny marketing priniesol aj možnosť priamej interakcie s marketingovým a informačným obsahom, ktorý vydáva vaša značka. 

Ivana Hornáčková Cibulková Ivana Hornáčková Cibulková
Head of Account management and Production v Etarget
Potrebujeme pri online kampaniach sledovať Engagement rate?

Engagement rate:

Je súbor metrík používaných na meranie akcie zákazníkov v digitálnom marketingu. Existuje mnoho metód a vzorcov, ktoré sa dajú použiť na meranie engagementu, no ich spoločným cieľom je kvantifikovať zapojenie zákazníkov do vašej značky a merať efektivitu vašej marketingovej či reklamnej kampane.

Čo sa skrýva za slovom interakcia? 

Používatelia internetu sú v takejto interaktívnej forme reklamy schopní publikovať svoje vlastné reakcie, komentáre, pocity. Priamo v obsahu – kreatíve vytvorenej do reklamnej kampane. Takáto forma reklamy im umožňuje v marketingovom obsahu prejaviť svoje emócie alebo preferencie, či už k farbe produktu, dizajnu, alebo ukázať, čo aktuálne vo svojom živote riešia – nové bývanie, kúpa auta, zmena zamestnania. Všetky tieto vzájomné pôsobenia – kreatíva verzus používateľ internetu – sa považujú za interakcie.

Efektívne digitálne marketingové kampane sú navrhnuté tak, aby vyvolali zapojenie zákazníkov, čo môže mať pre vašu značku množstvo pozitívnych výhod.

Čo je interaktívna reklama a prečo by sme ju mali pravidelne využívať?

Interaktívne reklamy vyzývajú spotrebiteľov, aby sa fyzicky zapojili do reklamy pohlcujúcim spôsobom a premenili tradičnú reklamu na aktivitu. Predstavujú skvelý spôsob, ako môžu marketéri priamo nadviazať kontakt so spotrebiteľmi a povzbudiť ich, aby konali, namiesto toho, aby si pasívne prezerali reklamu alebo ju úplne ignorovali

Interaktívna reklama pomáha značkám rozprávať príbehy, zlepšovať personalizáciu a vytvárať trvalé dojmy na publikum, okrem iných výhod. To môže byť používané obchodníkmi v akomkoľvek odvetví, ktoré hľadá:

  • vytvorenie a zvýšenie povedomia o značke,
  • generovanie potenciálnych zákazníkov,
  • zvýšenie predaja,
  • získanie prehľadu o zákazníkoch.

Medzi výhody interaktívnych reklám patria:

  1. Zvýšené povedomie o značke a jej zapamätanie.
  2. Vylepšené miery výkonu. 

Tou hlavnou výhodou, na ktorú sa mnoho krát zabúda alebo býva prehliadaná je: 

  1. Viac údajov.
Týždenný podcast UPdate

Interaktívne reklamy ponúkajú viac (a podrobnejšie) údaje ako iné typy reklám. Poskytujú podrobné informácie o tom:

  • ako dlho ľudia pozerali vašu reklamu,
  • na čo klikli,
  • ako odpovedali na nejaké otázky,
  • či si video prehrali znova,
  • či to zdieľali s ostatnými.

Všetky tieto údaje môžu marketingovým pracovníkom pomôcť formulovať prepracovanejší reklamný prístup a zlepšiť tak výkonnosť budúcich kampaní.

Myslieť vo veľkom od počiatočných plánov reklamnej kampane pomáha podnikateľom vyjadriť svoju značku zábavnou kreativitou a s množstvom podpory pre predaj.

Zdieľať článok
Ivana Hornáčková Cibulková
Head of Account management and Production v Etarget

Vedie account a produkčné oddelenie v Etargete, kde pomáha klientom vytvárať a spravovať komplexné programatické riešenia na mieru na Slovensku aj v zahraničí. S dátami a marketingom má dlhoročné skúsenosti, rada sa vzdeláva a aj preto je v najnovších technológiách vždy ako doma.

Tento článok ti prináša

Etarget

ETARGET je spoločnosť, ktorá sa zaoberá internetovou reklamou. Vďaka vlastnej technológii a stovkám partnerstiev so stránkami a reklamnými sieťami dokáže osloviť takmer akúkoľvek skupinu zákazníkov na internete. Ponúka rôzne formáty reklamy, vrátane bannerovej reklamy, PPC reklamy, videoreklamy a remarketingu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nové pravidlá Google Ads pre in-app konverzie môžu ovplyvniť výkon kampaní
2 min. čítanie

Nové pravidlá Google Ads pre in-app konverzie môžu ovplyvniť výkon kampaní

Google Ads oznámil dôležitú aktualizáciu pre inzerentov používajúcich Offline Conversion Import (OCI). Do 30. apríla 2025 musia inzerenti pri importovaní konverzií z aplikácií zahrnúť parameter conversion_environment. Táto zmena má za cieľ zlepšiť priraďovanie konverzií, efektivitu Smart Biddingu a celkový výkon kampaní, čo je dôležité pre firmy, ktoré optimalizujú svoje reklamné rozpočty.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
METRIXANA – Napojte si dáta z Heureky či Shoptetu priamo do Looker Studia
2 min. čítanie

METRIXANA – Napojte si dáta z Heureky či Shoptetu priamo do Looker Studia

V dnešnom dynamickom online prostredí sú kvalitné a prehľadné dáta základom úspešných podnikateľských rozhodnutí. Pre mnohých majiteľov e-shopov, marketérov či analytikov však môže byť práca s dátami z rôznych zdrojov náročná a ťažko čitateľná. Práve tu prichádza na scénu METRIXANA, riešenie, ktoré prináša jednoduchý spôsob, ako prepojiť, spracovať a vizualizovať marketingové dáta.

Michal Kubo Michal Kubo
CEO, Co - Founder
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+