3 min. čítanie

Potrebujeme pri online kampaniach sledovať Engagement rate?

Čo nám prinesie sledovanie tejto metriky a aké dáta sa za jej názvom skrývajú? Tradičné reklamy (tlač, televízia, rádio, billboard atď.) neumožňujú zapojenie zákazníka tak, ako ho chápeme dnes, pretože zákazník nemá možnosť reagovať na samotnú reklamu. Naproti tomu digitálny marketing priniesol aj možnosť priamej interakcie s marketingovým a informačným obsahom, ktorý vydáva vaša značka. 

Ivana Hornáčková Cibulková Ivana Hornáčková Cibulková
Head of Account management and Production v Etarget
Potrebujeme pri online kampaniach sledovať Engagement rate?

Engagement rate:

Je súbor metrík používaných na meranie akcie zákazníkov v digitálnom marketingu. Existuje mnoho metód a vzorcov, ktoré sa dajú použiť na meranie engagementu, no ich spoločným cieľom je kvantifikovať zapojenie zákazníkov do vašej značky a merať efektivitu vašej marketingovej či reklamnej kampane.

Čo sa skrýva za slovom interakcia? 

Používatelia internetu sú v takejto interaktívnej forme reklamy schopní publikovať svoje vlastné reakcie, komentáre, pocity. Priamo v obsahu – kreatíve vytvorenej do reklamnej kampane. Takáto forma reklamy im umožňuje v marketingovom obsahu prejaviť svoje emócie alebo preferencie, či už k farbe produktu, dizajnu, alebo ukázať, čo aktuálne vo svojom živote riešia – nové bývanie, kúpa auta, zmena zamestnania. Všetky tieto vzájomné pôsobenia – kreatíva verzus používateľ internetu – sa považujú za interakcie.

Efektívne digitálne marketingové kampane sú navrhnuté tak, aby vyvolali zapojenie zákazníkov, čo môže mať pre vašu značku množstvo pozitívnych výhod.

Čo je interaktívna reklama a prečo by sme ju mali pravidelne využívať?

Interaktívne reklamy vyzývajú spotrebiteľov, aby sa fyzicky zapojili do reklamy pohlcujúcim spôsobom a premenili tradičnú reklamu na aktivitu. Predstavujú skvelý spôsob, ako môžu marketéri priamo nadviazať kontakt so spotrebiteľmi a povzbudiť ich, aby konali, namiesto toho, aby si pasívne prezerali reklamu alebo ju úplne ignorovali

Interaktívna reklama pomáha značkám rozprávať príbehy, zlepšovať personalizáciu a vytvárať trvalé dojmy na publikum, okrem iných výhod. To môže byť používané obchodníkmi v akomkoľvek odvetví, ktoré hľadá:

  • vytvorenie a zvýšenie povedomia o značke,
  • generovanie potenciálnych zákazníkov,
  • zvýšenie predaja,
  • získanie prehľadu o zákazníkoch.

Medzi výhody interaktívnych reklám patria:

  1. Zvýšené povedomie o značke a jej zapamätanie.
  2. Vylepšené miery výkonu. 

Tou hlavnou výhodou, na ktorú sa mnoho krát zabúda alebo býva prehliadaná je: 

  1. Viac údajov.
Týždenný podcast UPdate

Interaktívne reklamy ponúkajú viac (a podrobnejšie) údaje ako iné typy reklám. Poskytujú podrobné informácie o tom:

  • ako dlho ľudia pozerali vašu reklamu,
  • na čo klikli,
  • ako odpovedali na nejaké otázky,
  • či si video prehrali znova,
  • či to zdieľali s ostatnými.

Všetky tieto údaje môžu marketingovým pracovníkom pomôcť formulovať prepracovanejší reklamný prístup a zlepšiť tak výkonnosť budúcich kampaní.

Myslieť vo veľkom od počiatočných plánov reklamnej kampane pomáha podnikateľom vyjadriť svoju značku zábavnou kreativitou a s množstvom podpory pre predaj.

Zdieľať článok
Ivana Hornáčková Cibulková
Head of Account management and Production v Etarget

Vedie account a produkčné oddelenie v Etargete, kde pomáha klientom vytvárať a spravovať komplexné programatické riešenia na mieru na Slovensku aj v zahraničí. S dátami a marketingom má dlhoročné skúsenosti, rada sa vzdeláva a aj preto je v najnovších technológiách vždy ako doma.

Tento článok ti prináša

Etarget

ETARGET je spoločnosť, ktorá sa zaoberá internetovou reklamou. Vďaka vlastnej technológii a stovkám partnerstiev so stránkami a reklamnými sieťami dokáže osloviť takmer akúkoľvek skupinu zákazníkov na internete. Ponúka rôzne formáty reklamy, vrátane bannerovej reklamy, PPC reklamy, videoreklamy a remarketingu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Big data podporujú úspech v e-commerce
3 min. čítanie

Big data podporujú úspech v e-commerce

Big data (v slovenčine poznáme aj ako veľké dáta) sú v súčasnosti dôležité pre spoločnosti, značky a obchody, ktoré sa snažia získať konkurenčnú výhodu. Ako zdroj informácií poslúži výskum, online transakcie či sociálne médiá a môžu mať rôzne formy. Môžu byť štruktúrované, pološtruktúrované alebo neštruktúrované. Analytika a strojové učenie umožňujú ísť viac do hĺbky, odhaľujú […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Prečo sa nespoliehať na „last click“?
3 min. čítanie

Prečo sa nespoliehať na „last click“?

Preukázať návratnosť investícií v marketingu je kľúčové a v súčasnosti sa na to dáva veľký dôraz. Marketéri sa často spoliehajú na last click attribution modely. Tento prístup však nedokáže naplno zachytiť správanie súčasných spotrebiteľov, najmä medzi mladšími generáciami. Snapchat poukazuje na potrebu zmeny v meracích metódach a zdôrazňuje, že posledný klik často skresľuje účinnosť marketingových […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+