Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Počas pandémie zatvorili 1 000 prevádzok. Inditex opäť investuje do kamenných predajní

Spoločnosť Inditex otvorila v Madride najväčší a najmodernejší obchodný dom Zara na svete. Spolu so sesterským reťazcom Stradivarius tu Zara vyskúša nové funkcie.

Počas pandémie zatvorili 1 000 prevádzok. Inditex opäť investuje do kamenných predajní

Niektorí si mysleli, že kamenné prevádzky majú najlepšie roky za sebou a zákazníci budú nakupovať už iba online. Po eufórii posledných 2 rokov spôsobenej prudkým rastom, e-shopy zažívajú vytriezvenie a rast sa spomaľuje. Kamenné prevádzky sa transformujú a prichádzajú späť silnejšie ako kedykoľvek predtým. Spájajú to najlepšie z online a offline sveta.

Telefón namiesto pokladní a obchod s vyspelou technológiou

Najvýznamnejší open up tohto roka sa uskutočnil v historickom mrakodrape Edificio España v Madride. Obidva obchody majú spolu rozlohu 9 000 m², pričom predajná plocha predstavuje 5 000 m². 

Spoločnosť Inditex vynakladá mimoriadne úsilie na vytvorenie nového obchodného konceptu pre spoločnosť Zara: nový štvorpodlažný obchod má mnoho nových prvkov, ktorých hlavným cieľom je čo najviac preklenúť priepasť medzi online a offline kanálmi. Napríklad bezhotovostné nakupovanie sa stáva normou vďaka priestranným samoobslužným pokladniam. Vďaka službe Pay&Go môžu zákazníci platiť mobilným telefónom odkiaľkoľvek v obchode naskenovaním QR kódov na oblečení.

Nová aplikácia tiež umožňuje zákazníkom vopred si rezervovať skúšobnú miestnosť alebo výrobok a vrátenie zásielky je teraz možné bez prítomnosti zamestnanca. Pri vstupe do obchodu sa návštevníkom na smartfóne zobrazí aj podrobná mapa obchodu. Na mape sa tiež zobrazí, kde sa konkrétny výrobok nachádza.

zdroj: Inditex

Obchod Zara vytvoril nové oddelenia: kozmetický kútik, športové oddelenie a po prvýkrát aj oddelenie so spodnou bielizňou. Doteraz bola línia spodnej bielizne dostupná len online. Toto silné digitálne prepojenie je zrejmé už z pôdorysu, takmer polovicu celej plochy netvorí maloobchodná plocha, ale veľký sklad, ktorý využívajú dva fyzické obchody a e-shop.

Je zarážajúce, že Inditex opäť tak výrazne investuje do kamenných predajní. V posledných dvoch rokoch pandémie si skupina utiahla opasok a zatvorila takmer tisíc obchodov. Spoločnosť zároveň výrazne investovala do online predaja, ktorý už tvorí štvrtinu všetkých tržieb. Postupne však chce módny gigant priniesť madridské novinky aj na ďalšie miesta, aby posilnil svoju omnichannel ponuku. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+