2 min. čítanie

Počas pandémie zatvorili 1 000 prevádzok. Inditex opäť investuje do kamenných predajní

Spoločnosť Inditex otvorila v Madride najväčší a najmodernejší obchodný dom Zara na svete. Spolu so sesterským reťazcom Stradivarius tu Zara vyskúša nové funkcie.

Počas pandémie zatvorili 1 000 prevádzok. Inditex opäť investuje do kamenných predajní

Niektorí si mysleli, že kamenné prevádzky majú najlepšie roky za sebou a zákazníci budú nakupovať už iba online. Po eufórii posledných 2 rokov spôsobenej prudkým rastom, e-shopy zažívajú vytriezvenie a rast sa spomaľuje. Kamenné prevádzky sa transformujú a prichádzajú späť silnejšie ako kedykoľvek predtým. Spájajú to najlepšie z online a offline sveta.

Telefón namiesto pokladní a obchod s vyspelou technológiou

Najvýznamnejší open up tohto roka sa uskutočnil v historickom mrakodrape Edificio España v Madride. Obidva obchody majú spolu rozlohu 9 000 m², pričom predajná plocha predstavuje 5 000 m². 

Spoločnosť Inditex vynakladá mimoriadne úsilie na vytvorenie nového obchodného konceptu pre spoločnosť Zara: nový štvorpodlažný obchod má mnoho nových prvkov, ktorých hlavným cieľom je čo najviac preklenúť priepasť medzi online a offline kanálmi. Napríklad bezhotovostné nakupovanie sa stáva normou vďaka priestranným samoobslužným pokladniam. Vďaka službe Pay&Go môžu zákazníci platiť mobilným telefónom odkiaľkoľvek v obchode naskenovaním QR kódov na oblečení.

Nová aplikácia tiež umožňuje zákazníkom vopred si rezervovať skúšobnú miestnosť alebo výrobok a vrátenie zásielky je teraz možné bez prítomnosti zamestnanca. Pri vstupe do obchodu sa návštevníkom na smartfóne zobrazí aj podrobná mapa obchodu. Na mape sa tiež zobrazí, kde sa konkrétny výrobok nachádza.

zdroj: Inditex

Obchod Zara vytvoril nové oddelenia: kozmetický kútik, športové oddelenie a po prvýkrát aj oddelenie so spodnou bielizňou. Doteraz bola línia spodnej bielizne dostupná len online. Toto silné digitálne prepojenie je zrejmé už z pôdorysu, takmer polovicu celej plochy netvorí maloobchodná plocha, ale veľký sklad, ktorý využívajú dva fyzické obchody a e-shop.

Je zarážajúce, že Inditex opäť tak výrazne investuje do kamenných predajní. V posledných dvoch rokoch pandémie si skupina utiahla opasok a zatvorila takmer tisíc obchodov. Spoločnosť zároveň výrazne investovala do online predaja, ktorý už tvorí štvrtinu všetkých tržieb. Postupne však chce módny gigant priniesť madridské novinky aj na ďalšie miesta, aby posilnil svoju omnichannel ponuku. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+