Persona je modelová osoba, ktorá predstavuje základné vlastnosti a charakteristiky skupiny potencionálnych zákazníkov. Pomocou tohto spôsobu vytvorenia fiktívnej osoby môže predávajúci lepšie pochopiť svojho zákazníka a tým pádom mu vie lepšie prispôsobiť svoj produkt, službu a marketingovú stratégiu. Často sa tieto osoby opisujú až do úplných detailov, to znamená, že okrem základných charakteristík ako sú napríklad pohlavie a vek tam môžu byť aj veci ako obľúbená farba, alebo hodnoty, aké človek vyznáva. Pre biznis je dobré vytvoriť si ich niekoľko, aby tak predajca bol schopný prispôsobiť ponuku kupujúcemu na mieru.
Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali
Slováci nechcú len digitálnu zábavu. Hľadajú nástroje, ktoré im nákup zjednodušia. Zákazníci ukazujú, že ak sa o nich obchodník stará offline, pokojne za ním prejdú aj do online prostredia. A hoci metaverzum ešte nie je mainstream, väčšina spotrebiteľov ho úplne neodmieta. Čo ďalšie prezrádza najnovší prieskum Médiá a technológie od MNForce?