Persona je modelová osoba, ktorá predstavuje základné vlastnosti a charakteristiky skupiny potencionálnych zákazníkov. Pomocou tohto spôsobu vytvorenia fiktívnej osoby môže predávajúci lepšie pochopiť svojho zákazníka a tým pádom mu vie lepšie prispôsobiť svoj produkt, službu a marketingovú stratégiu. Často sa tieto osoby opisujú až do úplných detailov, to znamená, že okrem základných charakteristík ako sú napríklad pohlavie a vek tam môžu byť aj veci ako obľúbená farba, alebo hodnoty, aké človek vyznáva. Pre biznis je dobré vytvoriť si ich niekoľko, aby tak predajca bol schopný prispôsobiť ponuku kupujúcemu na mieru.
Facebook spúšťa marketingové správy na Messengeri na udržanie zákazníkov
Väčšina e-commerce firiem stratí 90 % zákazníkov po prvej objednávke. Značky síce investujú veľa peňazí do získavania nových zákazníkov cez reklamu, no často im uniká zrejmá príležitosť – pokračovať v konverzácii tam, kde už zákazníci komunikujú.