Dvojciferný rast tržieb a stúpajúca obľuba doručenia mimo domu
Vlaňajšie tržby spoločnosti Packeta Slovakia vo výške 67,28 mil. eur predstavujú 16 % nárast. Podľa výkonného riaditeľa Alexandra Janča za tým treba hľadať najmä stúpajúcu obľubu výdajných miest a Z-BOXov, ktoré si dnes vyberá až 57 % zákazníkov.
„Už v roku 2017, keď trh poznal len klasické doručovanie na adresu, sme dokázali identifikovať nový trend a slovenskému zákazníkovi ponúknuť pohodlnejšiu alternatívu v podobe výdajných miest a neskôr aj Z-BOXov. Ľudia rýchlo pochopili všetky výhody, najmä možnosť vybrať si zásielku kedykoľvek im to vyhovuje a tiež lacnejšie. Pridali sme tiež možnosť cez Z-BOXy a výdajné miesta zásielky posielať rodine alebo známym a vylepšovali aj služby v spojení s doručovaním na adresu. To všetko aj s prehľadnou mobilnou aplikáciou a výraznou orientáciou na zákazníka prispieva k čoraz lepším výsledkom,“ hovorí Jančo.
Na Z-BOXy pribudli klávesnice, na otvorenie schránky stačí vyťukať kód
Packeta si dala za cieľ byť v roku 2024 pre každého. Preto nainštalovala na všetky svoje Z-BOXy klávesnice. Zákazník tak môže otvoriť schránku zadaním kódu z mobilnej aplikácie Packeta, e-mailu alebo SMS.
Packeta postavila 800 nových Z-BOXov, sú aj pred predajňami Lidl a Kaufland
Vianoce boli v minulom roku rekordné. V jednom dni sa zvýšil počet spracovaných zásielok oproti roku predtým takmer o 40 %. Rastúci dopyt po doručení do samoobslužných boxov zároveň motivoval Packetu, aby postavila ďalších 800 nových Z-BOXov a bola tak povediac na každom rohu. Okrem slobody, ktorú táto forma doručovania prináša, sa tak opäť priblížila k ľuďom, ktorí ju majú ešte bližšie.
Súčasťou expanzie siete je aj spolupráca s najväčšími obchodnými sieťami Lidl a Kaufland, pred ktorých predajňami pribudli desiatky Z-BOXov. Zákazníci budú môcť nákupy spojiť s výberom svojich zásielok.
Nové farebné vizuály a najväčšia kapacita siete výdajných boxov na Slovensku
Poslednou oznámenou novinkou v roku 2024 je šesť nových farebných dizajnov Z-BOXov. Packeta chce v spolupráci so samosprávami a súkromnými majiteľmi pozemkov znížiť vizuálny smog a spríjemniť okolie Z-BOXov, ktoré budú vďaka novým farebným polepom v bielej, sivej, béžovej, svetlozelenej a tmavozelenej viac splývať s prostredím. Šiesty vizuál bude svojou ilustráciou odkazovať na mikrolokalitu, v ktorej sa Z-BOX nachádza, resp. bude mať komerčný charakter podľa preferencií majiteľa pozemku.
Aktuálne má najobľúbenejší doručovateľ k dispozícii 142-tisíc schránok, čo je dvojnásobný počet oproti vlaňajšku a 9x viac než ktokoľvek iný na trhu.
Služby navyše a opatrenia pred Vianocami
Každoročne robí Packeta extra nedeľné zvozy pre najväčšie e-shopy s veľkým objemom zásielok, aby sa zásielky čo najskôr dostali k ich zákazníkom.
Okrem toho v niektorých častiach Bratislavy, kde sa očakáva najväčší nápor zásielok na výdajných miestach, vyšle špeciálne mobilné výdajné miesta. Ide o kuriérske dodávky vybavené ako štandardné kamenné výdajné miesta s možnosťou úhrady dobierky. Zákazníci si v nich budú môcť prevziať zásielky, ktoré sa nezmestili na kamenné výdajné miesta v ich okolí.
Najdôveryhodnejšia značka v kategórii Balíkové služby a piata najobľúbenejšia značka Slovákov
V novembri dostala Packeta ocenenie Najdôveryhodnejšia značka v kategórii Balíkové služby. V ankete si respondenti vyberali z viac ako 800 najsilnejších značiek na slovenskom trhu. Víťaznou sa pritom v každej z 88 kategórií mohla stať len jedna. Nezávislý prieskum realizovala spoločnosť NIQ v októbri 2024 prostredníctvom online dotazníka na reprezentatívnej vzorke 2 000 respondentov.
Packeta sa tiež stala 5. najobľúbenejšou značkou Slovákov za rok 2023 v prieskume zákazníckej skúsenosti (CX) KPMG, v sektore Logistika si pritom už štyri roky drží prvenstvo.