3 min. čítanie

Packeta sa pripravuje na Black Friday a vianočný ošiaľ

Približne 40 % Slovákov si myslí, že e-shopy majú výhodnejšie ceny než kamenné obchody. Zrejme aj preto sa pri nákupe vianočných darčekov presúvajú do online prostredia. Packeta zastrešuje výrazné množstvo prepravovaných zásielok a prináša tipy ako zvládnuť sezónu.

Packeta sa pripravuje na Black Friday a vianočný ošiaľ
Zdroj: Packeta Group

Nakupovanie v e-shopoch je podľa prieskumu spoločnosti Nielsen pre Packetu takmer vždy pohodlnejšie až pre polovicu Slovákov, ktorí v nich oceňujú aj lepší výber tovarov. Prvým vážnym testom pre internetové obchody a doručovacie služby bude zabehnutý sviatok Black Friday, ktorý tentoraz pripadne na piatok 24. novembra 2023. 

Pre e-shopy aj prepravné spoločnosti sa ošiaľ začína už v priebehu októbra. Kuriérske služby v novembri a decembri zažívajú niekoľkonásobný nárast počtu zásielok oproti zvyšku roka, v prípade Packety až trojnásobne. Jedným z vrcholov je aj Black Friday, špička sa drží až do polovice decembra. Po tomto dátume si nákupy nechávajú už len tí, ktorí nakupujú na poslednú chvíľu. 

Veľmi tvrdo sme pracovali na tom, aby sme na špičku s najväčším množstvom prepravovaných zásielok v roku vedeli pružne reagovať. Neustále monitorujeme vyťaženosť našich Z-BOXov a výdajných miest aj počet zásielok, ktoré prejdú rukami každého jedného kuriéra, hovorí Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packety a dodáva: „Prípravy na predvianočnú sezónu sa u nás začali už na konci tej minuloročnej. Celý rok sme optimalizovali sieť Z-BOXov v rámci Slovenska. Aktuálne ich máme približne 1 700, množstvo z nich s navýšenou kapacitou. Rovnako tak sú všetky depá, kuriéri aj skladníci už dnes pripravení na to, aby zákazníkom mohli doručiť ich vianočné darčeky pohodlne a včas.

Nové e-shopy sú v nevýhode

Packeta odporúča zákazníkom nenechávať si objednávky na poslednú chvíľu, hlavne ak ide o menej známe e-shopy. Rýchlosť doručovania ani maximálna snaha kuriérov v tomto prípade nemusia stačiť na to, aby zásielky dorazili ešte pred Štedrým dňom

Podľa Packety je pre e-shopy dôležité prípraviť sa a plánovať podľa objednávok z minulých rokov. Nové e-shopy v tomto môžu mať oproti tým „zabehnutým“ nevýhodu a prvá vianočná sezóna ich môže prekvapiť. Čas od objednávky k odovzdaniu zásielky kuriérskej službe teda môže byť o ničo dlhší. Zákazníci, ktorí nakupujú na poslednú chvíľu, na to môžu doplatiť. 

Príprava na strane doručovateľa

Počas predvianočnej sezóny je v skladoch výrazne viac ľudí, ktorí obvykle pracujú aj počas víkendov. Packeta využíva viac brigádnikov, počas roka tvoria len približne tretinu všetkých zamestnancov, pred sviatkami je to však až 70 %.

Kuriérom sa rozvoz zvýši aj na dvojnásobok. V Packete bežne každý kuriér za deň rozvezie okolo 80 zásielok na adresy zákazníkov. Počas sviatkov je to však 120 až 150. V absolútnej špičke sú v nasadení aj 10 hodín, aby všetky darčeky rozniesli včas. 

Rady pre zákazníkov

Ak chcete mať kľud na duši, premyslite si darčeky vopred a nakupujte s predstihom. Overte si, či je tovar označený ako „na sklade“. Treba počítať s tým, že ani takéto zásielky e-shop neexpeduje okamžite, môže ísť aj o 24 hodín, v niektorých prípadoch ešte viac. 

Kuriérov vždy mierne zdrží, keď adresát zásielky nie je práve doma, alebo sa kuriérovi so zákazníkom nedarí telefonicky spojiť. Najmä pred sviatkami sa tak zákazníkom môže oplatiť, ak si zásielku z e-shopu neobjednajú priamo domov, ale do niektorého z výdajných miest alebo Z-BOXov.

Ak by si zákazník svoju zásielku nevedel vyzdvihnúť včas, môže ju presmerovať alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie Packeta zdieľať s niekým z rodiny alebo blízkych, ktorí mu balíček z výdajného miesta alebo Z-BOXu vyberú.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Logistika nábytku v e-commerce je výzvou. Ako ju zvláda Möbelix?
5 min. čítanie

Logistika nábytku v e-commerce je výzvou. Ako ju zvláda Möbelix?

Nábytok nie je iba veľký, ale aj veľmi ťažký a náchylný na poškodenie. Jeho logistika je teda väčším orieškom, než sa vám môže na prvé zamyslenie zdať. Prečítajte si, aké výzvy číhajú na predajcov pri skladovaní a doručovaní nábytku a ako ich zvláda Möbelix, jeden z najväčších predajcov nábytku v EÚ.

Michal Toma Michal Toma
Freelance copywriter – odborník na techniku. Unikátna kombinácia, ktorú inde nenájdete
Prečítať článok
Inovatívny prístup k ochrane životného prostredia prostredníctvom recyklovateľných prepraviek 
2 min. čítanie

Inovatívny prístup k ochrane životného prostredia prostredníctvom recyklovateľných prepraviek 

V súčasnej dobe, keď je otázka ochrany životného prostredia dôležitejšia než kedykoľvek predtým, sa spoločnosť Mobilonline, líder na slovenskom trhu v oblasti predaja mobilných telefónov a  príslušenstva, rozhodla prijať zodpovedný prístup k ekologickej udržateľnosti. Nahradením  tradičných kartónových krabíc viacúčelovými boxami BITO MB. Mobilonline nielenže znižuje svoju  ekologickú stopu, ale tiež zefektívnil svoje logistické procesy a […]

Lucia Vondrová Lucia Vondrová
Doprava a administratíva, BITO Skladovacia technika s.r.o.
Prečítať článok
Úloha doručovateľských služieb spočíva v dostupnosti
9 min. čítanie

Úloha doručovateľských služieb spočíva v dostupnosti

V rozhovore s Andreou Szöllősovou, Commercial Director DPD SK, sa pozrieme na aktuálne trendy v logistike, význam otvorených sietí samoobslužných boxov a ich prínos pre e-commerce segment. Ako DPD reaguje na výzvy sezónnych špičiek, regionálne rozdiely v dopyte a meniace sa preferencie zákazníkov? Prečo je efektívne plánovanie a spolupráca na európskej úrovni kľúčom k úspechu a ako sa doručovacie služby […]

Michaela Španková Michaela Španková
Marketing and PR Manager
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+