3 min. čítanie

Online objednávky pripravujú roboty. Walmart kupuje technológiu automatizovaného skladu

Spoločnosť Walmart podpísala dohodu o kúpe spoločnosti Alert Innovation, poskytovateľa robotickej technológie pre elektronické plnenie nákupných košíkov. Walmart iba v USA prevádzkuje 4 700 predajní, tie sa vďaka svojej rozlohe môžu čiastočne zmeniť na mikro fullfilment centrá. Podmienky dohody neboli zverejnené.  

Online objednávky pripravujú roboty. Walmart kupuje technológiu automatizovaného skladu

Niekoľkoročná spolupráca vyústila do kúpy spoločnosti

Vo februári 2022 spoločnosť Walmart oznámila kontinuálny rast online objednávok. Tie sa za posledných 12 mesiacov zvýšili o 170 %. Automatizované plnenie online objednávok sa stalo prioritou. Teraz Walmart kupuje spoločnosť Alert Innovation, s ktorou spolupracoval posledných 6 rokov.

 Spoločnosť Alert Innovation začala spolupracovať so spoločnosťou Walmart v roku 2016. Koncom roka 2019 spustili projekt Alert Innovation Alphabot v štáte New Hampshire v meste Salem. Pilotný program bol súčasťou širšieho úsilia spoločnosti Walmart o preskúmanie možných robotických technológií. Jeden z najväčších obchodných reťazcov chce tieto technológie využívať pri vybavovaní online objednávok.

“Investície do tejto technológie nám umožnia využiť rozlohu našich predajní na skladovanie a plnenie,” napísal David Guggina, senior viceprezident pre inovácie a automatizáciu v príspevku na blogu spoločnosti. Walmart v súčasnosti prevádzkuje v USA 4 700 predajní a vďaka svojej veľkosti môžu čiastočne slúžiť ako mikro fulfilment centrá. Walmart chce využiť strategické rozmiestnenie predajní, ktoré sa nachádzajú do 15 km od 90 % obyvateľov USA. 

Ako funguje systém Alphabot

Spoločnosť Alert Innovation vyvíja technológie na automatizáciu vybavovania objednávok v maloobchodných dodávateľských reťazcoch. Alert Innovation vyvinula systém Alphabot špeciálne pre spoločnosť Walmart. Alphabot funguje na ploche 20 000 štvorcových metrov, kde sa používajú vozíky na manipuláciu a vyzdvihnutie skladovaných položiek. Systém dokáže pracovať v rôznych teplotných zónach, a preto je ideálny pre zabezpečenie objednávok napr. chladených a mrazených potravín.

 

Plne autonómne roboty ukladajú, vyberajú a vydávajú objednávky tak, že sa pohybujú horizontálne, laterálne a vertikálne v troch teplotných zónach bez použitia výťahov alebo dopravníkov. Po vyzdvihnutí sa tovar prenesie na pracovisko. Tam pracovník spoločnosti Walmart skontroluje, či položky zodpovedajú objednávke zákazníka, zabalí ich a zákazníkovi objednávku doručí.

Technológia, ktorá sa dokáže sama učiť 

Okrem toho, že systém zdieľa údaje v reálnom čase, dokáže sa sám učiť. Technológia sa postupom času stáva inteligentnejšou. Očakáva sa, že technológia sa naučí, ako nahradiť tovar, aby sa znížil počet oznámení o vypredaní zásob.

V júni 2022 spoločnosť Walmart oznámila plány na vybudovanie štyroch fulfillment centier novej generácie v priebehu nasledujúcich troch rokov. Prvé z nich bolo otvorené v meste Joliet v štáte Illinois v septembri 2022. Tieto nové fulfillment centrá budú podľa tlačovej správy spoločnosti využívať nový patentovaný proces poháňaný kombináciou ľudských pracovníkov, robotiky a strojového učenia. Po dokončení by tieto centrá mohli poskytovať dopravu do druhého alebo tretieho dňa pre 75 % obyvateľov USA. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+