3 min. čítanie

Odštartujte sezónu v ShopCampe, vypočujete si Jitku Dvořákovú a zážitky z Lega

Český e-commerce je na ceste do čiernych čísel, keď v druhom štvrťroku medziročne vzrástol o 3 %. E-shopári veria, že pozitívny smer bude pokračovať. Svoje nádeje smerujú k sezóne, na ktorú sa intenzívne pripravujú od začiatku roka. Inšpiráciu im tento rok poskytnú odborníci na jedenástom ročníku komunitnej e-commerce konferencii ShopCamp. O svoje skúsenosti s riadením miliardového CZC sa podelí Jirka Dvořáková, vypočujete si aj zástupcov Lega, Ovečekárne či Grizly a chýbať nebudú ani praktické workshopy zamerané na marketplacy či GA4.

Odštartujte sezónu v ShopCampe, vypočujete si Jitku Dvořákovú a zážitky z Lega
Zdroj: ShopCamp

Pre čitateľov E-commerce Bridge prinášame exkluzívnu 20% zľavu na vstupenky s kódom BRG20 na shopcamp.cz/registrace.

E-commerce opäť rastie

Podľa údajov spoločnosti Heureka, e-commerce v posledných dvoch rokoch klesá, pričom v rokoch 2021 až 2022 sa očakáva pokles o 11,7 %. V roku 2023 e-shopy predali tovar v hodnote 185 miliárd eur, čo je o 6,1 % menej ako v roku 2022. Teraz sa český e-commerce vracia na správnu cestu. V poslednom štvrťroku 2023, ktorý je pre e-shopy tradične najsilnejší, vzrástli tržby o 2 %, v prvom štvrťroku tohto roka o 4 % a v druhom štvrťroku o 3 %.

Aktuálne výzvy a vplyv na české e-shopy

Susedskú online scénu výrazne ovplyvňuje vstup zahraničných trhov – investície do reklamy zo strany Temu zvyšujú marketingové náklady e-shopov až o desiatky percent. Ak chcú české e-shopy konkurovať zahraničným gigantom, musia vynaložiť mimoriadne úsilie. Matěj Kapošváry, generálny riaditeľ spoločnosti Shopsys, dodáva: „Éra e-shopov, ktoré mali svoju konkurenčnú výhodu založenú výlučne na nízkej cene, je pravdepodobne nadobro preč. Musíme ponúkať kvalitné služby a držať krok so štandardmi lídrov na trhu.

Ďalšou výraznou zmenou je zvýšená cenová citlivosť spôsobená makroekonomickými okolnosťami. Podľa údajov APEK sa 66 % spotrebiteľov snaží nakupovať najmä zľavnený tovar a uprednostňuje lacnejšie výrobky, čo opäť zvýhodňuje zahraničné trhy. Český e-commerce čaká ďalší náročný rok, ale pravdepodobne z neho vyjde dobre. Podľa Jana Vetyšku, šéfa Asociácie pre elektronický obchod, sa česká e-commerce vráti k rastu v rádoch jedného percenta.

Zdroj: ShopCamp

Ako sa môžu e-shopy pripraviť

České e-shopy očakávajú sľubnú sezónu. Pripraviť sa môžu aj na odborových podujatiach, jedným z nich je komunitná e-commerce konferencia ShopCamp. Jej jedenásty ročník sa tento rok uskutoční 12. septembra v Prahe a privíta napríklad Jitku Dvořákovú, bývalú generálnu riaditeľku CZC, ktorá sa podelí o svoje skúsenosti s riadením miliardového e-shopu.

Na ShopCampe vystúpi aj Jan Jirsa, riaditeľ B2B e-commerce pre 20 krajín v spoločnosti Legos, ktorý poradí, ako riadiť dodávateľov a B2B vzťahy. Ondřej Machala, generálny riaditeľ spoločnosti Ovečkárna, sa podelí o svoje skúsenosti s logistickou transformáciou spoločnosti a expert na CX Lukáš Pítra ukáže konkrétne príklady, ako zlepšiť zákaznícku skúsenosť pre lepšie obchodné výsledky. O svoje skúsenosti sa podelia aj zástupcovia spoločností Bikero, Grizly a Jan Kvasnička. Účastníci sa môžu tešiť aj na praktické workshopy o GA4 či trhovisku od Davida Cikánka, vedúceho globálneho obchodu spoločnosti Expando.

Účasť na ShopCampe je podmienená zakúpením vstupenky. Pre čitateľov E-commerce Bridge prinášame exkluzívnu zľavu 20 % na vstupenky s kódom BRG20 na shopcamp.cz/registrace.

Celodenný program v dvoch sálach a troch workshopových miestnostiach doplnia stánky partnerov, vonkajšia chill zóna s občerstvením, posedením a hudbou. ShopCamp sa skončí klasickou afterparty. Pridajte sa k nám na prvom e-commerce podujatí na úvod sezóny.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Shopcamp vsádza na poctivý obsah
3 min. čítanie

Shopcamp vsádza na poctivý obsah

Čo spája riadenie miliardových obratov, škálovanie značiek do zahraničia, influencer marketing, dáta v HR a neustály súboj medzi výkonnostným marketingom a budovaním značky? Všetky tieto výzvy riešia e-commerce profesionáli každý deň – a práve na ne sa tento rok zameria Shopcamp. Konferencia pre e-commerce profesionálov sa vracia 17. septembra na ČVUT v Prahe a jej […]

Redakcia Redakcia
Bezplatný webinár o technickom SEO, ktorý vám pomôže získať lepšie konverzie a ušetriť na reklame
2 min. čítanie

Bezplatný webinár o technickom SEO, ktorý vám pomôže získať lepšie konverzie a ušetriť na reklame

Pomalá a zle optimalizovaná webová stránka je v súčasnosti najbežnejší scenár, vďaka ktorému mnohé spoločnosti strácajú tisíce eur mesačne. Prečo tomu tak je, sa dozviete v bezplatnom webinári, ktorý organizuje TechSEO Vitals po prvýkrát aj na Slovensku.

Martin Štěpánek Martin Štěpánek
Konzultant technického SEO a optimalizácie rýchlosti stránok, TechSEO Vitals
Čo zaznelo na Ecommerce Bridge LIVE Nitra – poslednou konferenciou pred letnou pauzou?
5 min. čítanie

Čo zaznelo na Ecommerce Bridge LIVE Nitra – poslednou konferenciou pred letnou pauzou?

Plné sály, úprimné diskusie a energia, ktorá sa nedá vytvoriť online. Aj tentoraz sa potvrdilo, že keď sa stretne komunita ľudí, ktorí e-commerce nielen robia, ale reálne sa oň zaujímajú, vzniká niečo viac, než len konferencia. Na pódiu sa vystriedali rečníci s rozdielnymi pohľadmi od výkonu až po budovanie značky, od stability v čase poklesu […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge