Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Odštartujte sezónu v ShopCampe, vypočujete si Jitku Dvořákovú a zážitky z Lega

Český e-commerce je na ceste do čiernych čísel, keď v druhom štvrťroku medziročne vzrástol o 3 %. E-shopári veria, že pozitívny smer bude pokračovať. Svoje nádeje smerujú k sezóne, na ktorú sa intenzívne pripravujú od začiatku roka. Inšpiráciu im tento rok poskytnú odborníci na jedenástom ročníku komunitnej e-commerce konferencii ShopCamp. O svoje skúsenosti s riadením miliardového CZC sa podelí Jirka Dvořáková, vypočujete si aj zástupcov Lega, Ovečekárne či Grizly a chýbať nebudú ani praktické workshopy zamerané na marketplacy či GA4.

Odštartujte sezónu v ShopCampe, vypočujete si Jitku Dvořákovú a zážitky z Lega
Zdroj: ShopCamp

Pre čitateľov E-commerce Bridge prinášame exkluzívnu 20% zľavu na vstupenky s kódom BRG20 na shopcamp.cz/registrace.

E-commerce opäť rastie

Podľa údajov spoločnosti Heureka, e-commerce v posledných dvoch rokoch klesá, pričom v rokoch 2021 až 2022 sa očakáva pokles o 11,7 %. V roku 2023 e-shopy predali tovar v hodnote 185 miliárd eur, čo je o 6,1 % menej ako v roku 2022. Teraz sa český e-commerce vracia na správnu cestu. V poslednom štvrťroku 2023, ktorý je pre e-shopy tradične najsilnejší, vzrástli tržby o 2 %, v prvom štvrťroku tohto roka o 4 % a v druhom štvrťroku o 3 %.

Aktuálne výzvy a vplyv na české e-shopy

Susedskú online scénu výrazne ovplyvňuje vstup zahraničných trhov – investície do reklamy zo strany Temu zvyšujú marketingové náklady e-shopov až o desiatky percent. Ak chcú české e-shopy konkurovať zahraničným gigantom, musia vynaložiť mimoriadne úsilie. Matěj Kapošváry, generálny riaditeľ spoločnosti Shopsys, dodáva: „Éra e-shopov, ktoré mali svoju konkurenčnú výhodu založenú výlučne na nízkej cene, je pravdepodobne nadobro preč. Musíme ponúkať kvalitné služby a držať krok so štandardmi lídrov na trhu.

Ďalšou výraznou zmenou je zvýšená cenová citlivosť spôsobená makroekonomickými okolnosťami. Podľa údajov APEK sa 66 % spotrebiteľov snaží nakupovať najmä zľavnený tovar a uprednostňuje lacnejšie výrobky, čo opäť zvýhodňuje zahraničné trhy. Český e-commerce čaká ďalší náročný rok, ale pravdepodobne z neho vyjde dobre. Podľa Jana Vetyšku, šéfa Asociácie pre elektronický obchod, sa česká e-commerce vráti k rastu v rádoch jedného percenta.

Zdroj: ShopCamp

Ako sa môžu e-shopy pripraviť

České e-shopy očakávajú sľubnú sezónu. Pripraviť sa môžu aj na odborových podujatiach, jedným z nich je komunitná e-commerce konferencia ShopCamp. Jej jedenásty ročník sa tento rok uskutoční 12. septembra v Prahe a privíta napríklad Jitku Dvořákovú, bývalú generálnu riaditeľku CZC, ktorá sa podelí o svoje skúsenosti s riadením miliardového e-shopu.

Na ShopCampe vystúpi aj Jan Jirsa, riaditeľ B2B e-commerce pre 20 krajín v spoločnosti Legos, ktorý poradí, ako riadiť dodávateľov a B2B vzťahy. Ondřej Machala, generálny riaditeľ spoločnosti Ovečkárna, sa podelí o svoje skúsenosti s logistickou transformáciou spoločnosti a expert na CX Lukáš Pítra ukáže konkrétne príklady, ako zlepšiť zákaznícku skúsenosť pre lepšie obchodné výsledky. O svoje skúsenosti sa podelia aj zástupcovia spoločností Bikero, Grizly a Jan Kvasnička. Účastníci sa môžu tešiť aj na praktické workshopy o GA4 či trhovisku od Davida Cikánka, vedúceho globálneho obchodu spoločnosti Expando.

Účasť na ShopCampe je podmienená zakúpením vstupenky. Pre čitateľov E-commerce Bridge prinášame exkluzívnu zľavu 20 % na vstupenky s kódom BRG20 na shopcamp.cz/registrace.

Celodenný program v dvoch sálach a troch workshopových miestnostiach doplnia stánky partnerov, vonkajšia chill zóna s občerstvením, posedením a hudbou. ShopCamp sa skončí klasickou afterparty. Pridajte sa k nám na prvom e-commerce podujatí na úvod sezóny.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ecommerce Bridge LIVE v Žiline vypredal synagógu. Sumarizujeme prednášky všetkých speakrov
3 min. čítanie

Ecommerce Bridge LIVE v Žiline vypredal synagógu. Sumarizujeme prednášky všetkých speakrov

Ecommerce Bridge LIVE opäť priniesol inšpiratívne stretnutie ľudí z e-commerce sveta – tentokrát sme sa stretli v úžasných priestoroch žilinskej Novej synagógy, ktorú sa nám podarilo vypredať. Každé podujatie má svoju jedinečnú atmosféru a ani tentoraz nechýbali praktické skúsenosti z úspešných e-shopov, agentúr či finančného sektora. Okrem prednášok a diskusií bol priestor aj na networking, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Decathlon tipy na digitálne aktivácie či nekonečná evolúcia Wilsonda v Prešove už 6.3.2025!
2 min. čítanie

Decathlon tipy na digitálne aktivácie či nekonečná evolúcia Wilsonda v Prešove už 6.3.2025!

Príďte na Ecommerce Bridge Live 2025 do Prešova! Vidíme sa 6.3.2025 v Stromoradí. Prinášame nový formát konferencie, kde sa počas večera predstaví 5 rečníkov. Pre účastníkov fyzickej akcie ako vrchol večera pridávame panelovú diskusiu s prednášajúcimi a súťaž o vecné ceny od partnerov. Ak nemôžete prísť osobne, zaregistrujte sa na LIVE stream úplne zadarmo. Buďte […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+