Pre čitateľov E-commerce Bridge prinášame exkluzívnu 20% zľavu na vstupenky s kódom BRG20 na shopcamp.cz/registrace.
E-commerce opäť rastie
Podľa údajov spoločnosti Heureka, e-commerce v posledných dvoch rokoch klesá, pričom v rokoch 2021 až 2022 sa očakáva pokles o 11,7 %. V roku 2023 e-shopy predali tovar v hodnote 185 miliárd eur, čo je o 6,1 % menej ako v roku 2022. Teraz sa český e-commerce vracia na správnu cestu. V poslednom štvrťroku 2023, ktorý je pre e-shopy tradične najsilnejší, vzrástli tržby o 2 %, v prvom štvrťroku tohto roka o 4 % a v druhom štvrťroku o 3 %.
Aktuálne výzvy a vplyv na české e-shopy
Susedskú online scénu výrazne ovplyvňuje vstup zahraničných trhov – investície do reklamy zo strany Temu zvyšujú marketingové náklady e-shopov až o desiatky percent. Ak chcú české e-shopy konkurovať zahraničným gigantom, musia vynaložiť mimoriadne úsilie. Matěj Kapošváry, generálny riaditeľ spoločnosti Shopsys, dodáva: „Éra e-shopov, ktoré mali svoju konkurenčnú výhodu založenú výlučne na nízkej cene, je pravdepodobne nadobro preč. Musíme ponúkať kvalitné služby a držať krok so štandardmi lídrov na trhu.“
Ďalšou výraznou zmenou je zvýšená cenová citlivosť spôsobená makroekonomickými okolnosťami. Podľa údajov APEK sa 66 % spotrebiteľov snaží nakupovať najmä zľavnený tovar a uprednostňuje lacnejšie výrobky, čo opäť zvýhodňuje zahraničné trhy. Český e-commerce čaká ďalší náročný rok, ale pravdepodobne z neho vyjde dobre. Podľa Jana Vetyšku, šéfa Asociácie pre elektronický obchod, sa česká e-commerce vráti k rastu v rádoch jedného percenta.
Ako sa môžu e-shopy pripraviť
České e-shopy očakávajú sľubnú sezónu. Pripraviť sa môžu aj na odborových podujatiach, jedným z nich je komunitná e-commerce konferencia ShopCamp. Jej jedenásty ročník sa tento rok uskutoční 12. septembra v Prahe a privíta napríklad Jitku Dvořákovú, bývalú generálnu riaditeľku CZC, ktorá sa podelí o svoje skúsenosti s riadením miliardového e-shopu.
Na ShopCampe vystúpi aj Jan Jirsa, riaditeľ B2B e-commerce pre 20 krajín v spoločnosti Legos, ktorý poradí, ako riadiť dodávateľov a B2B vzťahy. Ondřej Machala, generálny riaditeľ spoločnosti Ovečkárna, sa podelí o svoje skúsenosti s logistickou transformáciou spoločnosti a expert na CX Lukáš Pítra ukáže konkrétne príklady, ako zlepšiť zákaznícku skúsenosť pre lepšie obchodné výsledky. O svoje skúsenosti sa podelia aj zástupcovia spoločností Bikero, Grizly a Jan Kvasnička. Účastníci sa môžu tešiť aj na praktické workshopy o GA4 či trhovisku od Davida Cikánka, vedúceho globálneho obchodu spoločnosti Expando.
Účasť na ShopCampe je podmienená zakúpením vstupenky. Pre čitateľov E-commerce Bridge prinášame exkluzívnu zľavu 20 % na vstupenky s kódom BRG20 na shopcamp.cz/registrace.
Celodenný program v dvoch sálach a troch workshopových miestnostiach doplnia stánky partnerov, vonkajšia chill zóna s občerstvením, posedením a hudbou. ShopCamp sa skončí klasickou afterparty. Pridajte sa k nám na prvom e-commerce podujatí na úvod sezóny.
Tlačová správa