2 min. čítanie

O ecommerce na Slovensku v 90. rokoch (Maťo Krupa, ui42)

Maťo Krupa začínal pôsobiť v e-commerce už v 90-tych rokoch a v našom rozhovore sa nám pokúsi priblížiť ako vtedy online svet vyzeral, čo sa odvtedy zmenilo k lepšiemu a naopak v akej oblasti očakával viac.

|

Internetová platforma ui42.sk patrí ku priekopníkom v online podnikaní v rámci Slovenska. Môže sa pochváliť založením najväčšieho pracovného portálu profesia.sk alebo vytvorením prvého redakčného systému BUXUS na Slovensku. V našom rozhovore sa vrátime do 90-tych a Maťo nám priblíži ako vtedy svet internetu vyzeral. Povieme si aké boli prvé slovenské e-shopy, čo sa vtedy najviac predávalo a akým spôsobom sa získavala návštevnosť.

Ďalej sa pozrieme na to, kedy sa začal online trh profesionalizovať, ako s tým súvisí Google alebo ako fungovala sociálna sieť IRC (Internet Relay Chat). Maťo nám tiež prezradí ako ich firma dostala k zákazkám od spoločnosti WORLDCOM, v čom vidí v online svete ešte medzery a na záver, nám odpovie na otázku, aké má ui42 plány do budúcna.

V našom rozhovore sa dozviete:

  • Aký bol e-commerce v 90-tych rokoch.
  • Aké boli prvé e-shopy.
  • Aké veci sa v 90-tych rokoch najviac predávali online.
  • Ako sa v tých časoch získavala návštevnosť.
  • Akú úlohu zohrával v e-commerce fakt, že kedysi neexistovali platobné karty, internet backing alebo internet v mobile?
  • Kedy sa online trh začal profesionalizovať a ako s tým súvisí Google?
  • Čo znamená ui42 a prečo vznikol?
  • Ako sa ui42 dostali k zákazkám pre WORLDCOM.
  • Prečo ui42 vytvorili redakčný systém BUXUS.
  • Aký je rozdiel medzi prvou sociálnou sieťou IRC (Internet Relay Chat) a tými súčasnými.
  • V čom vidí Maťo Krupa v online svete ešte medzery.
  • Aké má ui42 plány do budúcna.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vypli sme influencerov a nič sa nestalo (Henrieta Martinková, Annemarie Börlind)
1 min. čítanie

Vypli sme influencerov a nič sa nestalo (Henrieta Martinková, Annemarie Börlind)

Využívanie Influencerov v poslednom období dostáva jednu ranu za druhou. Niet sa čomu čudovať. Vysoké ceny za spolupráce, vlažné vzťahy k prezentovaným produktom či službám a prílišná saturácia sponzorovaných príspevkov sú azda najväčšími výkričníkmi z pohľadu značiek. Či sú influenceri vhodní pre každú značku, ako fungujú krátkodobé kampane oproti dlhodobým a kam smeruje celé toto […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Pilotovaný prechod na Shoptet ako riešenie pre malých aj veľkých (Martin Murza, Murza)
1 min. čítanie

Pilotovaný prechod na Shoptet ako riešenie pre malých aj veľkých (Martin Murza, Murza)

Na trhu je množstvo krabicových riešení, či webov na mieru. Shoptet patri medzi tie najrozšírenejšie. Práve vďaka dobrej podpore, jednoduchej ovládateľnosti a iným benefitom ľudia predchádzajú na túto platformu. Z akých riešení e-shopy najčastejšie prechádzajú na Shoptet, či sú vhodní aj pre B2B segment a ako vám v tomto celom vie pomôcť agentúra nám v […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+