Internetová platforma ui42.sk patrí ku priekopníkom v online podnikaní v rámci Slovenska. Môže sa pochváliť založením najväčšieho pracovného portálu profesia.sk alebo vytvorením prvého redakčného systému BUXUS na Slovensku. V našom rozhovore sa vrátime do 90-tych a Maťo nám priblíži ako vtedy svet internetu vyzeral. Povieme si aké boli prvé slovenské e-shopy, čo sa vtedy najviac predávalo a akým spôsobom sa získavala návštevnosť.
Ďalej sa pozrieme na to, kedy sa začal online trh profesionalizovať, ako s tým súvisí Google alebo ako fungovala sociálna sieť IRC (Internet Relay Chat). Maťo nám tiež prezradí ako ich firma dostala k zákazkám od spoločnosti WORLDCOM, v čom vidí v online svete ešte medzery a na záver, nám odpovie na otázku, aké má ui42 plány do budúcna.
V našom rozhovore sa dozviete:
- Aký bol e-commerce v 90-tych rokoch.
- Aké boli prvé e-shopy.
- Aké veci sa v 90-tych rokoch najviac predávali online.
- Ako sa v tých časoch získavala návštevnosť.
- Akú úlohu zohrával v e-commerce fakt, že kedysi neexistovali platobné karty, internet backing alebo internet v mobile?
- Kedy sa online trh začal profesionalizovať a ako s tým súvisí Google?
- Čo znamená ui42 a prečo vznikol?
- Ako sa ui42 dostali k zákazkám pre WORLDCOM.
- Prečo ui42 vytvorili redakčný systém BUXUS.
- Aký je rozdiel medzi prvou sociálnou sieťou IRC (Internet Relay Chat) a tými súčasnými.
- V čom vidí Maťo Krupa v online svete ešte medzery.
- Aké má ui42 plány do budúcna.