|
2 min. čítanie

O ecommerce na Slovensku v 90. rokoch (Maťo Krupa, ui42)

Maťo Krupa začínal pôsobiť v e-commerce už v 90-tych rokoch a v našom rozhovore sa nám pokúsi priblížiť ako vtedy online svet vyzeral, čo sa odvtedy zmenilo k lepšiemu a naopak v akej oblasti očakával viac.

O ecommerce na Slovensku v 90. rokoch (Maťo Krupa, ui42)

Internetová platforma ui42.sk patrí ku priekopníkom v online podnikaní v rámci Slovenska. Môže sa pochváliť založením najväčšieho pracovného portálu profesia.sk alebo vytvorením prvého redakčného systému BUXUS na Slovensku. V našom rozhovore sa vrátime do 90-tych a Maťo nám priblíži ako vtedy svet internetu vyzeral. Povieme si aké boli prvé slovenské e-shopy, čo sa vtedy najviac predávalo a akým spôsobom sa získavala návštevnosť.

Ďalej sa pozrieme na to, kedy sa začal online trh profesionalizovať, ako s tým súvisí Google alebo ako fungovala sociálna sieť IRC (Internet Relay Chat). Maťo nám tiež prezradí ako ich firma dostala k zákazkám od spoločnosti WORLDCOM, v čom vidí v online svete ešte medzery a na záver, nám odpovie na otázku, aké má ui42 plány do budúcna.

V našom rozhovore sa dozviete:

  • Aký bol e-commerce v 90-tych rokoch.
  • Aké boli prvé e-shopy.
  • Aké veci sa v 90-tych rokoch najviac predávali online.
  • Ako sa v tých časoch získavala návštevnosť.
  • Akú úlohu zohrával v e-commerce fakt, že kedysi neexistovali platobné karty, internet backing alebo internet v mobile?
  • Kedy sa online trh začal profesionalizovať a ako s tým súvisí Google?
  • Čo znamená ui42 a prečo vznikol?
  • Ako sa ui42 dostali k zákazkám pre WORLDCOM.
  • Prečo ui42 vytvorili redakčný systém BUXUS.
  • Aký je rozdiel medzi prvou sociálnou sieťou IRC (Internet Relay Chat) a tými súčasnými.
  • V čom vidí Maťo Krupa v online svete ešte medzery.
  • Aké má ui42 plány do budúcna.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
E-commerce a “zakázané” témy. Ako sa vysporiadať s nedostatkom príležitostí? (Matúš Porubský, Ploom)
5 min. čítanie

E-commerce a “zakázané” témy. Ako sa vysporiadať s nedostatkom príležitostí? (Matúš Porubský, Ploom)

Ako sa dá vybudovať silná značka v segmente, kde je takmer všetko zakázané? V rozhovore sa dozviete, prečo nevyužívajú pri komunikácii stránky pre dospelých, ako ovplyvnili influencerov a čo im dovoľuje slovenská legislatíva viac než v Česku či Maďarsku. Viac informácií nám poskytol Matúš Porubský, Brand manager RRP SK.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
TikTok Shop, reklamy vo WhatsAppe a príprava na Cyber Five už počas leta | MUDROVAČKA 06/2025
7 min. čítanie

TikTok Shop, reklamy vo WhatsAppe a príprava na Cyber Five už počas leta | MUDROVAČKA 06/2025

Meta testuje reklamy vo WhatsAppe, TikTok mení hru v predaji cez video, Facebook zlučuje videá do Reels, Pinterest redefinuje, ako hľadáme produkty, a Microsoft ukazuje, že má čo povedať aj v oblasti reklamy. Tento diel Mudrovačky je nabitý praktickými tipmi a trendami, ktoré vám pomôžu nestratiť sa v online priestore, v ktorom denne vidíte stovky […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge