2 min. čítanie

O ecommerce na Slovensku v 90. rokoch (Maťo Krupa, ui42)

Maťo Krupa začínal pôsobiť v e-commerce už v 90-tych rokoch a v našom rozhovore sa nám pokúsi priblížiť ako vtedy online svet vyzeral, čo sa odvtedy zmenilo k lepšiemu a naopak v akej oblasti očakával viac.

Internetová platforma ui42.sk patrí ku priekopníkom v online podnikaní v rámci Slovenska. Môže sa pochváliť založením najväčšieho pracovného portálu profesia.sk alebo vytvorením prvého redakčného systému BUXUS na Slovensku. V našom rozhovore sa vrátime do 90-tych a Maťo nám priblíži ako vtedy svet internetu vyzeral. Povieme si aké boli prvé slovenské e-shopy, čo sa vtedy najviac predávalo a akým spôsobom sa získavala návštevnosť.

Ďalej sa pozrieme na to, kedy sa začal online trh profesionalizovať, ako s tým súvisí Google alebo ako fungovala sociálna sieť IRC (Internet Relay Chat). Maťo nám tiež prezradí ako ich firma dostala k zákazkám od spoločnosti WORLDCOM, v čom vidí v online svete ešte medzery a na záver, nám odpovie na otázku, aké má ui42 plány do budúcna.

V našom rozhovore sa dozviete:

  • Aký bol e-commerce v 90-tych rokoch.
  • Aké boli prvé e-shopy.
  • Aké veci sa v 90-tych rokoch najviac predávali online.
  • Ako sa v tých časoch získavala návštevnosť.
  • Akú úlohu zohrával v e-commerce fakt, že kedysi neexistovali platobné karty, internet backing alebo internet v mobile?
  • Kedy sa online trh začal profesionalizovať a ako s tým súvisí Google?
  • Čo znamená ui42 a prečo vznikol?
  • Ako sa ui42 dostali k zákazkám pre WORLDCOM.
  • Prečo ui42 vytvorili redakčný systém BUXUS.
  • Aký je rozdiel medzi prvou sociálnou sieťou IRC (Internet Relay Chat) a tými súčasnými.
  • V čom vidí Maťo Krupa v online svete ešte medzery.
  • Aké má ui42 plány do budúcna.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
1 min. čítanie

Majú sa marketéri báť AI a automatizácie? Máme tu úsvit úpadku marketingu, ako sme ho poznali doteraz?

So šéfom a zakladateľom agentúry PS:Digital, Petrom Šebom, sme sa v tomto rozhovore rozprávali o budúcnosti automatizácie a umelej inteligencie (AI) v digitálnom biznise a o tom, ako môže tento pokrok už čoskoro zmeniť prácu marketérov vo všeobecnosti. Môžu tieto trendy ohroziť živobytie copywriterov alebo grafikov?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Miroslava Birešová, Kaufland
2 min. čítanie

Na slovenský a český trh už čoskoro vstúpi Kaufland online trhovisko. Ako ho môžu e-shopy využiť pre svoj rast? (Miroslava Birešová, Global Marketplace)

V tejto časti magazínu Ecommerce Bridge nám sales manažérka Kaufland Global Marketplace pre Česko a Slovensko, Miroslava Birešová, priblížila nové Kaufland online trhovisko, ktoré vstúpi na trh už v tomto roku. Ako zmení pomery v e-commerce prostredí v našom priestore a čo nové prinesie?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Prečítať článok