2 min. čítanie

O ecommerce na Slovensku v 90. rokoch (Maťo Krupa, ui42)

Maťo Krupa začínal pôsobiť v e-commerce už v 90-tych rokoch a v našom rozhovore sa nám pokúsi priblížiť ako vtedy online svet vyzeral, čo sa odvtedy zmenilo k lepšiemu a naopak v akej oblasti očakával viac.

Internetová platforma ui42.sk patrí ku priekopníkom v online podnikaní v rámci Slovenska. Môže sa pochváliť založením najväčšieho pracovného portálu profesia.sk alebo vytvorením prvého redakčného systému BUXUS na Slovensku. V našom rozhovore sa vrátime do 90-tych a Maťo nám priblíži ako vtedy svet internetu vyzeral. Povieme si aké boli prvé slovenské e-shopy, čo sa vtedy najviac predávalo a akým spôsobom sa získavala návštevnosť.

Ďalej sa pozrieme na to, kedy sa začal online trh profesionalizovať, ako s tým súvisí Google alebo ako fungovala sociálna sieť IRC (Internet Relay Chat). Maťo nám tiež prezradí ako ich firma dostala k zákazkám od spoločnosti WORLDCOM, v čom vidí v online svete ešte medzery a na záver, nám odpovie na otázku, aké má ui42 plány do budúcna.

V našom rozhovore sa dozviete:

  • Aký bol e-commerce v 90-tych rokoch.
  • Aké boli prvé e-shopy.
  • Aké veci sa v 90-tych rokoch najviac predávali online.
  • Ako sa v tých časoch získavala návštevnosť.
  • Akú úlohu zohrával v e-commerce fakt, že kedysi neexistovali platobné karty, internet backing alebo internet v mobile?
  • Kedy sa online trh začal profesionalizovať a ako s tým súvisí Google?
  • Čo znamená ui42 a prečo vznikol?
  • Ako sa ui42 dostali k zákazkám pre WORLDCOM.
  • Prečo ui42 vytvorili redakčný systém BUXUS.
  • Aký je rozdiel medzi prvou sociálnou sieťou IRC (Internet Relay Chat) a tými súčasnými.
  • V čom vidí Maťo Krupa v online svete ešte medzery.
  • Aké má ui42 plány do budúcna.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako postaviť performance oddelenie, ktoré doručuje výsledky (Roman Helt – ui42)
1 min. čítanie

Ako postaviť performance oddelenie, ktoré doručuje výsledky (Roman Helt – ui42)

Večný boj medzi tým, či mať interný tím, agentúru, alebo nebodaj sa spoliehať na freelancera, je stále v kurze. Každá z menovaných možností má svoje výhody aj nevýhody. Ako zákazník by ste si mali vedieť vyhodnotiť, čo sa vám najviac oplatí a samozrejme aj trošku tejto práci rozumieť, pokiaľ nechcete zostať oklamaní… Kedy je vhodné […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Pri exporte sa nepýtajte ČI, ale KEDY… prečo nemusí byť CZ trh vždy prvou voľbou? (Ján Aštary – Dexfinity)
1 min. čítanie

Pri exporte sa nepýtajte ČI, ale KEDY… prečo nemusí byť CZ trh vždy prvou voľbou? (Ján Aštary – Dexfinity)

Čakanie na správny moment nie je v prípade expanzie až tak na mieste. Pokiaľ máte e-shop a vidíte v tom pridanú hodnotu, rozhodne by ste do toho mali ísť. Vie to priniesť obrovský obchodný potenciál a množstvo ďalších benefitov. Či je český trh vždy ideálna voľba pre expanziu, ako by mal prebiehať celý proces a […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+