3 min. čítanie

Nový výskum Meta odhaľuje stratégiu sociálneho prepojenia s Gen Z

Generácia Z nie je len ďalším marketingovým pojmom. Tvoria približne tretinu svetovej populácie a títo mladí ľudia, ktorí vyrastali s digitálnymi technológiami, menia spôsoby komunikácie, spotreby a nakupovania tak zásadne, že by sme si to pred desiatimi rokmi ani nevedeli predstaviť. Nedávna štúdia realizovaná spoločnosťou Meta v spolupráci s BAMM Global sa zameriava na pochopenie Generácie Z a prináša zaujímavé poznatky o zvyklostiach 18 – 24 ročných na sociálnych sieťach v Brazílii, Nemecku, Japonsku, Spojenom kráľovstve a USA.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
Nový výskum Meta odhaľuje stratégiu sociálneho prepojenia s Gen Z
Zdroj: Depositphotos

Obsahový rituál

Pre Generáciu Z má dobre načasovaný mém väčší dopad než akýkoľvek pozdrav. Až 67 % týchto mladých ľudí pravidelne zdieľa videá z platforiem Meta so svojimi najbližšími. Menia tak „obyčajný obsah“, na niečo oveľa osobnejšie – akési digitálne darčeky, ktorými bez slov vyjadrujú „myslím na teba“.

Lucca z USA tento fenomén priblížil takto: „Scrollujem Reels a potom ich posielam kamarátom a spolu ich komentujeme.“ Je to jednoducho ich spôsob prejavovania náklonnosti.

Zaujímavé je aj to, ako dokážu komunikovať s tou istou osobou naprieč viacerými platformami. Chvíľu filozofujú na WhatsAppe a vzápätí si už vymieňajú hudobné odporúčania na Instagrame – a to všetko s tým istým priateľom.

Zdroj: Meta

Mikro obsah: Malé sústa na mieru

Doba, keď všetci sledovali rovnaké televízne programy alebo tie isté celebrity, je dávno preč. Generácia Z prepísala pravidlá – 63 % z nich aktívne upravuje svoje sociálne kanály tak, aby videli len obsah, ktorý zodpovedá ich individuálnym záujmom.

Krátke videá nie sú len zábavou, ale aj životnými príručkami. Či už hľadajú inšpiráciu na večeru alebo sa snažia zistiť, ako investovať svoju prvú výplatu, 81 % používateľov Instagramu sa na túto platformu obracia nielen pre zábavu, ale aj pre skutočné sebazlepšenie.

„Chcem počúvať tvorcov, ktorí reálne niečo pridávajú do môjho života,“ vysvetľuje Max. A čo je prekvapujúce – 71 % používateľov ani nepotrebuje sledovať týchto tvorcov, aby ocenili ich obsah. V dobe algoritmov relevantnosť víťazí nad lojalitou.

Nákupný košík, ktorý sa nikdy nezatvára

Existuje jasná hranica medzi scrollovaním a nakupovaním? Pre Gen Z je táto hranica takmer neviditeľná. Títo rozhľadení spotrebitelia majú nákupný režim zabudovaný priamo do prehliadania obsahu – 78 % z nich objavuje nové produkty prostredníctvom videí, keď to najmenej očakávajú.

Pre značky, ktoré chcú urobiť dojem, sa vyplatí byť vytrvalý. Približne 67 % mladých uvádza, že pravdepodobnejšie preskúmajú značku po tom, čo ju viackrát zaregistrujú.

Zdroj: Meta

Aké sú možnosti prepojenia Gen Z?

Ak sme sa z tohto niečo naučili, je to fakt, že každá generácia mení zaužívané pravidlá. Nadviazanie spojenia s Generáciou Z nie je raketová veda – chce to ale nový prístup. Zanechajte korporátny jazyk, prijmite autentickú rozmanitosť a pochopte, že v ich svete môže každé scrollovanie viesť k nákupu, ak zahráte svoje karty správne.

Zdieľať článok
Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe

Viac ako desať rokov v digitálnom marketingu. Neskôr International Team Lead v Groupon-e. Momentálne freelance Digital Marketing Specialist pre Ecommerce Bridge Europe SEO, content stratégia, spolupráca s agentúrami.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe