
Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí
Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu ovplyvniť ďalších desať poplatkov. V niektorých prípadoch tak cena za doplnkové služby môže byť v sumáre vyššia ako za samotný balík.
Ktoré to sú?
- Transakčný poplatok (príplatok za úhradu dobierky platobnou kartou),
- mýtny príplatok,
- palivový/energetický príplatok,
- bezpečnostný príplatok,
- doplnkové služby/notifikácie,
- príplatky za neštandardné zásielky alebo nadváhu,
- účtovanie vratiek,
- účtovanie zložených zásielok,
- sezónny príplatok,
- všetko vyššie spomenuté v súvislosti so zahraničím.
Každý z prepravcov ich účtuje podľa rôznych pravidiel aj v rozdielnej cene. Je preto dôležité nepodceniť tieto poplatky pri analyzovaní cenových ponúk.
Čo okrem ceny je potrebné zvážiť?
Najlacnejšie riešenie nemusí byť vždy to najlepšie. Kvalita a rozsah služieb do veľkej miery ovplyvnia, aké dodatočné náklady na odoslaný balík budete mať.
Kvalita doručenia a zákazníckeho servisu
Doručenie nasledujúci pracovný deň je štandardom. V kvalite prepravných služieb môžu byť však väčšie rozdiely. Vratky, reklamácie, presmerovanie zásielky, úprava údajov či dobierky. Možno ich neriešite na dennej báze, ale keď na to príde, tak na kvalite a rýchlosti naozaj záleží.
Vyplácanie dobierok
Vypláca prepravca dobierky individuálne za každý balík alebo kumulatívne? Za akú cenu? S akým odstupom od doručenia? Spôsob vyplácania dobierok ovplyvní nielen čas vašej účtovníčky pri párovaní dobierok, ale aj váš cashflow.
Čas vyzdvihovania
Všetko môže byť fajn, ale ak kuriér po vaše balíky príde príliš skoro, tak strácate výhodu v porovnaní s konkurenciou kvôli rýchlosti doručenia objednávok z daného dňa.
Rýchlosť doručenia a rozsah služieb do zahraničia
Odosielate tovar do Česka, Maďarska, Poľska alebo prípadne ešte ďalej? Z pohľadu cien, rýchlosti, aj doplnkových služieb sú medzi prepravcami výrazné rozdiely.
Ako si uľahčiť prácu NIELEN s balíkmi
Hromadná alebo automatizovaná tvorba štítkov je určite prvý krok pri zefektívňovaní expedičných procesov. Jej prínos rastie s počtom balíkov, ale ak je to možné, určite odporúčam aj začínajúcim, resp. menším e-shopom používať dostupné riešenia. Každú ušetrenú minútu môžu venovať zmysluplnejším aktivitám ako je prepisovanie údajov.
Možností je viacero, v závislosti od toho, akých prepravcov alebo e-shopový, či fakturačný systém využívate. Napríklad individuálne riešenie na mieru cez API, prenos dát cez hotové doplnky alebo export/import súborov.
Líšia sa najmä v rýchlosti nasadenia, cene, rozsahu funkcionality a prenášaných dát.
Množstvo času, chybovosti a financií viete ušetriť aj pri ďalších aktivitách a riešenia nemusia byť finančne ani časovo náročné na implementáciu.
Automatická zmena stavu objednávok a následné naviazanie ďalších aktivít, ako napríklad odosielanie faktúr objednávateľom, vám mesačne uľahčí množstvo práce.
Párovanie dobierok môže zabrať hodiny času, pretože väčšina prepravcov ich na účet posiela kumulatívne. Napríklad zákazníci Neoshipu majú k dispozícii dátový export, vďaka ktorému dokážu hromadne napárovať rôzne dobierky k faktúram aj v prípade, že vám na účet prišli v jednej platbe.
Ak využívate viacerých prepravcov, je náročné mať komplexný prehľad o financiách a stave doručovaných balíkov. Prepínanie medzi jednotlivými systémami tiež nie je veľmi efektívne. Ak chcete mať prehľad o financiách, nevyhnete sa analýze excelovských alebo .pdf súborov, čo tiež zaberie pomerne veľa času, ak sa vôbec k tomu odhodláte.
Hľadajte možnosti individuálneho vytvorenia dashboardového riešenia alebo hotového riešenia, vďaka ktorému budete môcť efektívne vyhodnocovať náklady podľa jednotlivých prepravcov, mať prehľad o doručiteľnosti balíkov, vratkách a uľahčíte si aj záležitosti so zákazníckym servisom.

Dashboard Neoship
Informovaný zákazník = spokojný zákazník. Porovnajte si rozdiely v notifikáciách medzi jednotlivými prepravcami. Prepravcovia poskytujú v rôznej miere informácie o rozsahu časového okna pre doručenie balíka, kontakt na kuriéra, sledovanie balíka alebo možnosť na presmerovanie zásielky.
Ak má zákazník pohodlný prehľad o stave odoslaného balíka a kontakt na prepravcu, nemusí vás zaťažovať ohľadom tejto záležitosti a prípadné zmeny vyrieši priamo s prepravcom.
Je toho naozaj dosť, čo ovplyvňuje celkové prepravné náklady a súvisiace procesy.
Ak si chcete byť istý, že neplatíte za prepravu zbytočne navyše a nechcete strácať čas na úkor rozvoja vášho biznisu, kontaktujte nás na info@neoship.sk alebo 0901714003. Radi vám pomôžeme.