4 min. čítanie

Nástrahy a príležitosti pri výbere prepravcu a expedičných procesoch

Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako sa pripraviť na sezónu, predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu.

Tomáš Záškvara Tomáš Záškvara
CEO v NEOSHIP s.r.o
Nástrahy a príležitosti pri výbere prepravcu a expedičných procesoch
Zdroj: Neoship

Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí

Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu ovplyvniť ďalších desať poplatkov. V niektorých prípadoch tak cena za doplnkové služby môže byť v sumáre vyššia ako za samotný balík.

Ktoré to sú?

  1. Transakčný poplatok (príplatok za úhradu dobierky platobnou kartou),
  2. mýtny príplatok,
  3. palivový/energetický príplatok,
  4. bezpečnostný príplatok,
  5. doplnkové služby/notifikácie,
  6. príplatky za neštandardné zásielky alebo nadváhu,
  7. účtovanie vratiek,
  8. účtovanie zložených zásielok,
  9. sezónny príplatok,
  10. všetko vyššie spomenuté v súvislosti so zahraničím.

Každý z prepravcov ich účtuje podľa rôznych pravidiel aj v rozdielnej cene. Je preto dôležité nepodceniť tieto poplatky pri analyzovaní cenových ponúk.

Čo okrem ceny je potrebné zvážiť?

Najlacnejšie riešenie nemusí byť vždy to najlepšie. Kvalita a rozsah služieb do veľkej miery ovplyvnia, aké dodatočné náklady na odoslaný balík budete mať.

Kvalita doručenia a zákazníckeho servisu

Doručenie nasledujúci pracovný deň je štandardom. V kvalite prepravných služieb môžu byť však väčšie rozdiely. Vratky, reklamácie, presmerovanie zásielky, úprava údajov či dobierky. Možno ich neriešite na dennej báze, ale keď na to príde, tak na kvalite a rýchlosti naozaj záleží.

Vyplácanie dobierok

Vypláca prepravca dobierky individuálne za každý balík alebo kumulatívne? Za akú cenu? S akým odstupom od doručenia? Spôsob vyplácania dobierok ovplyvní nielen čas vašej účtovníčky pri párovaní dobierok, ale aj váš cashflow.

Čas vyzdvihovania

Všetko môže byť fajn, ale ak kuriér po vaše balíky príde príliš skoro, tak strácate výhodu v porovnaní s konkurenciou kvôli rýchlosti doručenia objednávok z daného dňa.

Rýchlosť doručenia a rozsah služieb do zahraničia

Odosielate tovar do Česka, Maďarska, Poľska alebo prípadne ešte ďalej? Z pohľadu cien, rýchlosti, aj doplnkových služieb sú medzi prepravcami výrazné rozdiely.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ako si uľahčiť prácu NIELEN s balíkmi

Hromadná alebo automatizovaná tvorba štítkov je určite prvý krok pri zefektívňovaní expedičných procesov. Jej prínos rastie s počtom balíkov, ale ak je to možné, určite odporúčam aj začínajúcim, resp. menším e-shopom používať dostupné riešenia. Každú ušetrenú minútu môžu venovať zmysluplnejším aktivitám ako je prepisovanie údajov.

Možností je viacero, v závislosti od toho, akých prepravcov alebo e-shopový, či fakturačný systém využívate. Napríklad individuálne riešenie na mieru cez API, prenos dát cez hotové doplnky alebo export/import súborov.

Líšia sa najmä v rýchlosti nasadenia, cene, rozsahu funkcionality a prenášaných dát.

Množstvo času, chybovosti a financií viete ušetriť aj pri ďalších aktivitách a riešenia nemusia byť finančne ani časovo náročné na implementáciu.

Automatická zmena stavu objednávok a následné naviazanie ďalších aktivít, ako napríklad odosielanie faktúr objednávateľom, vám mesačne uľahčí množstvo práce.

Párovanie dobierok môže zabrať hodiny času, pretože väčšina prepravcov ich na účet posiela kumulatívne. Napríklad zákazníci Neoshipu majú k dispozícii dátový export, vďaka ktorému dokážu hromadne napárovať rôzne dobierky k faktúram aj v prípade, že vám na účet prišli v jednej platbe.

Ak využívate viacerých prepravcov, je náročné mať komplexný prehľad o financiách a stave doručovaných balíkov. Prepínanie medzi jednotlivými systémami tiež nie je veľmi efektívne. Ak chcete mať prehľad o financiách, nevyhnete sa analýze excelovských alebo .pdf súborov, čo tiež zaberie pomerne veľa času, ak sa vôbec k tomu odhodláte.

Hľadajte možnosti individuálneho vytvorenia dashboardového riešenia alebo hotového riešenia, vďaka ktorému budete môcť efektívne vyhodnocovať náklady podľa jednotlivých prepravcov, mať prehľad o doručiteľnosti balíkov, vratkách a uľahčíte si aj záležitosti so zákazníckym servisom.

Dashboard Neoship

Informovaný zákazník = spokojný zákazník. Porovnajte si rozdiely v notifikáciách medzi jednotlivými prepravcami.  Prepravcovia poskytujú v rôznej miere informácie o rozsahu časového okna pre doručenie balíka, kontakt na kuriéra, sledovanie balíka alebo možnosť na presmerovanie zásielky.

Ak má zákazník pohodlný prehľad o stave odoslaného balíka a kontakt na prepravcu, nemusí vás zaťažovať ohľadom tejto záležitosti a prípadné zmeny vyrieši priamo s prepravcom.

Je toho naozaj dosť, čo ovplyvňuje celkové prepravné náklady a súvisiace procesy.

Ak si chcete byť istý, že neplatíte za prepravu zbytočne navyše a nechcete strácať čas na úkor rozvoja vášho biznisu, kontaktujte nás na info@neoship.sk alebo 0901714003. Radi vám pomôžeme.

Zdieľať článok
Tomáš Záškvara
CEO v NEOSHIP s.r.o

NEOSHIP je expedičnou platformou pre eshopy. S nami vyriešite prepravu zásielok, pohodlnú tlač štítkov aj manažment všetkých zásielok a financií. PREPRAVA BALÍKOV: Pripravíme vám individuálne cenové ponuky na prepravu s SPS, GLS alebo Packetou. Nemusíte tak uzatvárať zmluvu s každým prepravcom zvlášť. Môžete si ponechať ale aj vaše doterajšie cenové podmienky dohodnuté s prepravcami napriamo a to aj vrátane DPD. TLAČ ŠTÍTKOV: S nami pohodlne vytlačíte štítky z eshopu, fakturačného systému alebo aj individuálnym napojením cez API. Napríklad zo: Shoptet, Woocommerce, Prestashop, CreativeSites, SuperFaktúra, Pohoda, Omega, a iné. NEOSHIP: Jeden admin, všetky balíky, financie od ceny zásielky až po preplatené dobierky, pohodlná komunikácia s prepravcom, editovateľné notifikácie pre zákazníkov a je toho ešte viac. Pozrite si UKÁŽKU. Naším zákazníkom optimalizujeme náklady, šetríme čas, eliminujeme chybovosť a podporujeme ich v obchodnom raste. Presvedčte sa v našich referenciách. Máme prehľad o špecifikách jednotlivých prepravcov, preto dokážeme objektívne vyhodnotiť výhodnosť cenových ponúk aj služieb vzhľadom na váš tovar a krajiny doručenia. KONTAKTUJTE nás, radi sa s vami porozprávame o vašich potrebách a možnostiach ako by sme Vám vedeli pomôcť.

Tento článok ti prináša

NEOSHIP

Neoship je slovenská spoločnosť, ktorá poskytuje komplexné kuriérske a expedičné služby. Ponúka jednoduché a efektívne riešenia pre tvorbu a expedíciu balíkov, a to prostredníctvom jednej zmluvy a jednej faktúry. Neoship sa vyznačuje vysokou úrovňou automatizácie a širokou škálou funkcií, ktoré zahŕňajú prehľad o balíkoch, financiách, štatistikách a efektívnu komunikáciu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Veľký test logistiky: Koľko českých e-shopov ponúka dopravu zadarmo a ako rýchlo doručujú svoje objednávky?
7 min. čítanie

Veľký test logistiky: Koľko českých e-shopov ponúka dopravu zadarmo a ako rýchlo doručujú svoje objednávky?

Na zákaznícku skúsenosť nakupujúcich v e-shopoch má vplyv viacero faktorov. Vo veľkej miere ju ovplyvňuje používateľská prívetivosť nákupných košíkov, úroveň logistiky a zákaznícka podpora pri vrátení tovaru. Ako v týchto oblastiach obstáli české e-shopy? Spoločnosti Shopsys, Skladon a Retino už druhý rok po sebe uskutočnili v predvianočnom období Veľký test logistiky, ktorý mapuje úroveň českej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+