3 min. čítanie

Na strednej škole predával elektroniku z Číny, dnes jeho firma vyrába riad

Zakladateľ značky Fabini vďačí za svoj úspech predovšetkým verným zákazníkom. Ako uvádza CC.cz, Jan Fabini minulý rok predal riad za 35 miliónov korún. 

Na strednej škole predával elektroniku z Číny, dnes jeho firma vyrába riad

Napriek ťažkému roku skončila spoločnosť Fabini so ziskom

Písal sa rok 2019, keď Ján Fabini založil značku stolového riadu Fabini. Mal iba 20 rokov. Rozhodol sa vstúpiť do českých domácností, ktorým chcel ponúknuť kvalitný riad všetkého druhu. Dnes má rodák zo severočeského Nového Boru dvadsaťštyri rokov a svojím riadom oslovil už dvadsaťtisíc zákazníkov. Aj keď firma rastie každým rokom, minulý rok bol pre firmu doteraz najťažším.

Hospodárska kríza ovplyvnila aj výrobu stolového riadu. Napriek tomu Jan Fabini uvádza, že čisté tržby sa medziročne zvýšili z 19 miliónov Kč na viac ako 35 miliónov Kč. Zároveň spoločnosť opäť skončila so ziskom.

“Považujeme to za veľký úspech, pretože nám to umožňuje zdravo rásť a investovať do ďalšieho rozvoja. Nebolo to vôbec jednoduché a vďačíme za to hlavne našim skvelým zákazníkom, ktorí majú o naše produkty stále záujem,” hovorí Jan Fabini, zakladateľ značky Fabini. Verných zákazníkov nespomína náhodou. Mnohí z tých, ktorí si raz kúpia panvice alebo hrnce Fabini, sa vrátia a kúpia si ich znova. Celkovo ich spoločnosť oslovila viac ako 20 000 a v minulom roku predala 16 817 kusov kuchynského riadu. Najpredávanejšou panvicou bola viacvrstvová panvica z nehrdzavejúcej ocele s priemerom 24 cm.

Viacvrstvová nehrdzavejúca oceľ je vlajkovým materiálom spoločnosti.Vyrábajú sa z nej predovšetkým panvice, hrnce a pekáče, pokrievky a nádoby na pečenie. Výroba stolového riadu prebieha predovšetkým v Taliansku, ale značka plánuje rozšíriť svoj dodávateľský reťazec aj do Portugalska a Turecka. 

Spoločnosť od snahy vyrábať riad v Ázii rýchlo opustila a rozhodla sa pre kvalitnejšiu výrobu v Európe. Aj preto, že jednotlivé továrne sú geografické dostupnejšie.

Návrhy vznikajú priamo v kreatívnom a vývojovom oddelení spoločnosti Fabini, ktoré sídli v Českej republike. Neustále sa experimentuje s novými materiálmi, skúšajú sa nové formy riadu a hľadajú sa ďalší výrobcovia, ktorí by dokázali splniť často náročné požiadavky značky. Na druhej strane je niekedy ťažšie presvedčiť vybraných výrobcov, pretože Fabini ešte nevyrába svoj tovar v dostatočne veľkých objemoch. 

Týždenný podcast UPdate

Nevyhli sa výraznému zvýšeniu cien

Zákazníkov, ktorých základňa stále rastie, neodradilo ani výrazné zvýšenie cien, ktoré sa v minulom roku v dôsledku hospodárskej situácie ešte zintenzívnilo. “Našťastie sa nám podarilo narásť a predať o niekoľko tisíc kusov viac ako v predchádzajúcom roku. Zvýšenie cien však bolo dosť bolestivé, museli sme ich zvýšiť viac, ako sme chceli, a výsledky by boli určite lepšie, keby sa to nestalo,” hovorí Fabini. Spolu s ním stoja za spoločnosťou aj investori. Jiří Hlavenka (34,1 percentný podiel), marketér Pavel Mezihorák (11,5 %), Martin Rozhoň (5,6 %) a autorka kuchárskych kníh Jana Florentýna Zatloukalová (5,2 %) investovali do spoločnosti niekoľko miliónov korún. Tri percentá vlastní Radka Vaculíková, finančná a prevádzková riaditeľka, a viac ako 40 percent stále vlastní zakladateľ značky.

Jan Fabini by chcel v tomto roku obrat spoločnosti približne zdvojnásobiť a pripravuje aj nové kolekcie z nových materiálov. Mladý podnikateľ nechcel špecifikovať podrobnosti, ale potvrdil, že základnou zložkou zostane viacvrstvová nehrdzavejúca oceľ.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+