
Firmy však nemôžu odkladať plánovanie a čakať na to, ako bude situácia v roku 2023 vyzerať. Aby mohli firmy prežiť a naďalej rásť, musia zaviesť stratégie, v ktorých zohráva marketing hlavnú úlohu. Aj preto sme sa v marketingovej agentúre Chianna way pozreli a podelili o marketingové trendy a predpovede na rok 2023.
Inkluzívnejšie mediálne plánovanie
Pre ľudí nie je dôležité len vidieť či počuť, ale predovšetkým zažiť podnety v prostredí, ktoré im je známe. Aj preto by sa malo marketingové plánovanie na rok 2023 rozšíriť o inkluzivitu. Mediálne plány sú často neúmyselne exkluzívne.
Aby sa však marketingoví špecialisti skutočne spojili s rôznorodým publikom, musia túto exkluzivitu riešiť a spraviť audit svojho mediálneho plánu. Posúďte či kombinácia kanálov a obsahu oslovuje zamýšľanú šírku publika a skontrolujte možné nepresnosti a chyby. Okrem toho zvážte, aké pozitívne opatrenia možno podniknúť na autentickú podporu nedostatočne zastúpených hlasov a komunít.
Reklama s udržateľným cieľom
Ľudia sa najmä v posledných rokoch snažia o udržateľnosť a chcú, aby im firmy v udržateľných rozhodnutiach pomáhali lepšie ich zvládať. Očakávajú, že organizácie a firmy budú mať na spoločnosť stále lepší vplyv a zosúladia svoje sľuby s činmi.
Aj to je výsledkom snahy väčšiny firiem minimalizovať vlastný vplyv na životné prostredie. Preberajú aktívnejšiu úlohu pri zdôrazňovaní príčin a dôsledkov a snažia sa zvyšok spoločnosti inšpirovať k akcii. Dôležitou úlohou na rok 2023 v marketingovom pláne je prepojiť misiu firmy s udržateľnosťou a zodpovednosťou k celej spoločnosti.
Ochrana súkromia na prvom mieste
V roku 2023 sa musia spoločnosti odlíšiť, pretože súťažia na neistom trhu. Dôležité bude dokázať svoje hodnoty, aby si nových zákazníkov nie len udržali, ale aj získali. Keďže ľudia zdieľajú online stále viac zo svojho súkromia, dávajú na jeho ochranu väčší dôraz ako kedykoľvek predtým.
Google uskutočnil prieskum o skúsenostiach s ochranou osobných údajov v súvislosti s dôverou voči spoločnostiam. Z prieskumu vyplynulo, že zlá skúsenosť s ochranou súkromia online môže byť pre firmy veľmi škodlivá. Až 43 % opýtaných by po takejto skúsenosti využívalo služby či produkty inej spoločnosti.
V roku 2023 sa preto spoločnosti musia ubezpečiť, aby svojim zákazníkom poskytli všetko, čo potrebujú tak, aby boli ich údaje boli chránené a mali dôveru v značku, ktorú využívajú.
Žijeme vo svete generácie Z
Generácia Z je prvou generáciou, ktorá úplne vyrastala vo svete internetu. Spôsob ich interakcií sa neustále vyvíja. Najrelevantnejšie platformy pre túto generáciu sú dnes tie, ktoré sú dynamické a vysoko vizuálne, pričom novými a inovatívnymi spôsobmi spĺňajú ich neustále sa meniace potreby.
V roku 2023 však nebude úlohou firiem pozvať túto generáciu do svojho sveta, ale nazrieť do toho ich. Pochopte ich nenaplnené potreby, uprednostnite relevantnosť a autentickosť pred homogénnou jedinečnosťou. Osvojte si rôznorodé vizuálne svety, ktoré obývajú.
Uprednostnite kratšie videá
Sledovacie návyky sa diverzifikujú, pretože ľudia plynule prechádzajú medzi obrazovkami – majú rôzne potreby a očakávania pri každej z nich. Mnohí tvorcovia začali uprednostňovať kratšiu formu obsahu, aby uspokojili potreby divákov. A práve tie zaznamenávajú obrovský úspech. Youtube Shorts má 1,5 miliardy aktívnych používateľov mesačne a má viac ako 30 miliárd zhliadnutí denne.
Je dôležité využiť osvedčené postupy rozprávania príbehov na vytvorenie vysoko pútavého krátkeho video obsahu. Videá by mali skočiť priamo do deja tak, aby diváka upútali hneď v prvých sekundách. Keďže by takéto video malo zaberať 10 až 60 sekúnd, nie je potrebné vytvárať príbeh s obsiahlym kontextom, ale stručné a výstižné video, z ktorého kričí jeho podstata.
Zdokonaľte svoju aplikáciu
V roku 2023 sa pozrite na to, ako môžete svoju aplikáciu zlepšiť. Vyhnite sa jednoúčelovej aplikácii, do ktorej sa ľudia raz prihlásia a potom ju odstránia. Namiesto toho vytvorte aplikáciu pre zákazníka, ktorá núti používateľov, aby ju začlenili do svojho každodenného života.
Aplikácie ľudia na celom svete začleňujú do svojho života. Či už ide o nákup teplákov, plánovanie, platby, cvičenie, alebo rezerváciu stola na večer. Existujú aplikácie takmer na všetko – aj preto sa pozrite na to, ako uľahčiť svojim zákazníkom niektorú z oblastí, na ktoré ich využívajú. Aby bola prehľadná, ľahko ovládateľná, intuitívna, jednoduchá a hlavne multifunkčná s inovatívnymi funkciami.