4 min. čítanie

Marketing, dáta, rast. Na Ecommerce Bridge LIVE v Trnave sa hovorilo vecne a bez omáčky

Séria konferencií Ecommerce Bridge LIVE v Trnave opäť potvrdila, že o e-commerce sa dá hovoriť zrozumiteľne, vecne a zároveň inšpiratívne. V príjemnej atmosfére, ktorá spájala lokálnych e-shopárov, marketérov aj skúsených hráčov z praxe, sa rozoberali témy od marketingovej stratégie cez dáta a logistiku až po značku a zákaznícku skúsenosť.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Marketing, dáta, rast. Na Ecommerce Bridge LIVE v Trnave sa hovorilo vecne a bez omáčky

Nechýbali praktické príklady, otvorené priznania, čo (ne)funguje, a niekoľko úprimných pohľadov do zákulisia slovenských e-shopov. Ak ste v Trnave neboli, alebo si chcete pripomenúť to najpodstatnejšie, máme tu stručný prehľad všetkých prednášok.

Ako myslí CMO: Efektivita, ziskovosť a marketing s cieľom, nie pre pocit

Večer odštartoval Jakub Žilinčan, ktorý aktuálne pôsobí v GymBeam ako CX & AI Consultant. V prednáške predstavil strategický pohľad na marketing očami skúseného CMO so zameraním na efektivitu a ziskovosť.

Zaujímavou časťou boli praktické ukážky dashboardov, ktoré používajú v GymBeame – dôraz kládol na to, že nestačí poznať len aktuálny stav, ale mať jasne definovaný cieľ a smerovanie. Jakub Žilinčan ukázal konkrétne metódy a spôsob uvažovania, ktorý potrebuje každý marketér, ak chce robiť marketing s dlhodobým cieľom – nie len riešiť dennú operatívu.

Podľa Jakuba tí najúspešnejší marketingoví lídri dokážu komplexné problémy rozbiť na drobné, riešiť ich systematicky a následne ich opäť poskladať do funkčnej štruktúry, ktorá sa dá riadiť.

Jakub Žilinčan, GymBeam

Čo by mali e-shopy riešiť, aby sa vedeli pripraviť na rok 2025?

Michal Farkaš, Head of Marketing obľúbenej e-shopovej platformy Shoptet, predstavil aktuálne dáta z viac než 7500 slovenských e-shopov. Trh v roku 2024 rástol len mierne – o 3 %, no dosiahol obrat 474 mil. €. Hoci počet objednávok klesol, priemerná hodnota nákupu stúpla. Najrýchlejšie rástli segmenty ako potraviny, kozmetika či športová výživa.

Michal sa podelil aj o dôležité insighty, ako napríklad že zákazníci stále preferujú dobierku (43,6 %) a nákupy cez mobil (70 %). Dozvedeli sme sa tiež, že najviac sa nakupuje v pondelok.

Sústreďte sa na udržanie zákazníka, nie len na jeho získanie – je to efektívnejšie a z dlhodobého hľadiska výnosnejšie.

Michal Farkaš, Shoptet

Rýchlosť, ktorá predáva: Ako môže logistika rozhodnúť o návrate zákazníka?

Radko Litavec, CEO VHL Europe, predstavil logistiku ako kľúčový nástroj na budovanie zákazníckej skúsenosti a lojality. VHL Europe sa zameriava na cross-border logistiku pre e-shopy, ktoré expandujú do zahraničia. Svoje tipy podložil reálnymi skúsenosťami.

Na príkladoch z praxe ukázal, ako rýchla doprava zvyšuje konverziu pri impulzívnych nákupoch. Ako v tom dokáže pomôcť expresné doručenie na nasledujúci deň? Boli by ste prekvapení.

Radko zdôraznil, že kvalitná logistika už dávno nie je len o balíku – je to konkurenčná výhoda, ktorá rozhoduje o návrate zákazníka.

Radko Litavec, VHL Europe

Keď neskúsiš, nevieš. Ako vlastný značkový BNPL pomáha rásť aj špecializovaným e-shopom

Tomáš Sokol spoluzaložil Flexity – e-shop, ktorý spája jogu a zdravý životný štýl. Vo svojej prednáške predstavil cestu špecializovaného e-shopu, ktorý sa rozhodol vyskúšať BNPL model v spolupráci s Instacash.

Zavedenie tejto platobnej možnosti, známej ako Flexity platba, malo podporiť predaj drahších produktov a odbúrať bariéru pri rozhodovaní.

Prednášku uzavrel s motivačným odkazom „keď neskúsiš, nevieš“, ktorý sa mu v tomto prípade potvrdil – netradičné riešenie sa ukázalo ako funkčné aj v úzkom segmente.

Tomáš Sokol, Flexity

Ako predávať prémiový produkt silným ženám a nie sugar daddymu

Raul Rodriguez sa vo svojej prednáške venoval otázke, čo viac prispieva k rastu značky. Je to výnimočný produkt, alebo silný brand? Na príklade vlastnej značky prémiových dizajnových kabeliek, ktorú vedie spolu so svojou sestrou Dajanou, ukázal, že úspech stojí na prepojení oboch prvkov.

Značka Dajana Rodriguez cieli na silné ženy a od začiatku ide proti prúdu – či už v komunikácii, alebo v prístupe k zákazníkom. Svojská, autentická identita je podľa Raula to, čo dokáže aj dobrý produkt povýšiť na dlhodobo úspešný biznis. Nezostali len pri produkte – rozhodli sa budovať príbeh.

Kľúčový moment prišiel vo chvíli, keď si prestali klásť otázku, čo predávajú, a začali sa pýtať prečo to robia. 

Raul Rodriguez, Dajana Rodriguez

Menej formálností, viac hodnoty

Ecommerce Bridge LIVE v Trnave potvrdil, že aj komornejšie podujatia dokážu priniesť veľké hodnoty. Päť prednášok, päť rôznych pohľadov na e-commerce a množstvo momentov, pri ktorých si nejeden účastník robil poznámky do mobilu.

Praktické rady, reálne čísla, nečakané súvislosti aj úprimné faily – presne to, čo robí tieto eventy užitočnými pre ľudí z praxe. K tomu príjemná atmosféra a priestor stretnúť ľudí, ktorí riešia rovnaké výzvy ako vy.

Najbližšie sa vidíme v Bardejove – pozrite si program a zabezpečte si miesto včas. Alebo sa jednoducho zaregistrujte na bezplatné sledovanie live streamu.

Chcem to zažiť

Zdieľať článok
Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge

Starám sa o obsah na ecommercebridge.sk a ecommercebridge.cz. 💌 Filtrujem témy z oblasti e-commerce a marketingu, aby ste mali všetko na jednom mieste a získali prehľad o tom, čo sa deje doma aj vo svete. 📰 Tvorím aj časopis Ecommerce Bridge, ktorý odberateľom posielame zadarmo.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bude mať Zlatý klinec konkurenciu? 
8 min. čítanie

Bude mať Zlatý klinec konkurenciu? 

Vo svete slovenskej reklamy sa objavila čerstvá a odvážna iniciatíva. Študenti a študentky 4. ročníka Katedry marketingovej komunikácie Filozofickej fakulty UK prišli s vlastnou verziou prestížnej súťaže – Zlatým kladivom. Prvý ročník súťaže vyvrcholil 15. mája 2025 na podujatí SMASH! v Novej Cvernovke.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sa z Bašty stala bašta e-shopov. Report z Ecommerce Bridge LIVE v Bardejove
4 min. čítanie

Ako sa z Bašty stala bašta e-shopov. Report z Ecommerce Bridge LIVE v Bardejove

Keď sme koncom marca spustili predaj vstupeniek na Ecommerce Bridge LIVE v Bardejove, nestačili sme sa čudovať, ako rýchlo rýchlo sa míňajú. Nakoniec sme sa dostali na dvojnásobok bežnej účasti na našich regionálnych eventoch. Bardejov žije nielen úžasnou históriou, ale aj súčasným e-commerce.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Decathlon, Inspio či case study EXIsport? Pred letom uzatvoríme Ecommerce Bridge Live v Nitre 5. 6. 2025
2 min. čítanie

Decathlon, Inspio či case study EXIsport? Pred letom uzatvoríme Ecommerce Bridge Live v Nitre 5. 6. 2025

Príďte na Ecommerce Bridge Live 2025 do Nitry! Vidíme sa 5. 6. 2025 v Music a Cafe Nitra. Prinášame nový formát konferencie, kde sa počas večera predstaví 6 rečníkov. Pre účastníkov fyzickej akcie ako vrchol večera pridávame panelovú diskusiu s prednášajúcimi a súťaž o vecné ceny od partnerov. Ak nemôžete prísť osobne, zaregistrujte sa na […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+