2 min. čítanie

Mall Group zatvorí všetky kamenné predajne v Česku

Internetový predajca Mall Group zatvorí koncom januára všetky svoje kamenné predajne v Českej republike. Sedemdesiat zamestnancov príde o prácu.

Mall Group zatvorí všetky kamenné predajne v Česku

Predajne otvorené do konca januára

Spoločnosť Mall Group koncom januára natrvalo zatvorí všetky svoje kamenné predajne v Českej republike. Posledné objednávky s doručením do predajne budú k dispozícii do 22. januára. Informoval o tom portál Seznam Zprávy

„Rozhodnutie zatvoriť kamenné predajne nebolo jednoduché, ale posledné mesiace spojené s integráciou so skupinou Allegro nás utvrdili v tom, že musíme urýchliť a prehĺbiť našu transformáciu,“ uviedla hovorkyňa Mall Group Pavla Hobíková a dodala: „Na základe našich analýz vieme, že integráciou hustej siete samoobslužných boxov a odberných miest môžeme zákazníkom doručovať objednávky efektívnejšie a rýchlejšie.“

Okrem toho význam kamenných predajní z hľadiska celkového objemu nákupov v nákupných centrách klesá. Na vyzdvihnutie objednávky ich využíva menej ako 15 % zákazníkov. Naproti tomu rastie popularita odberných miest a samoobslužných boxov.

V dôsledku zatvorenia kamenných predajní skupina prepustí sedemdesiat svojich zamestnancov. 

Obchod roka sa zmenil na kolosálnu chybu 

Mall Group kúpila poľská spoločnosť Allegro minulý rok v apríli za 867 miliónov eur (celková hodnota transakcie mala dosiahnuť 975 miliónov eur). Najväčší online predajca v Poľsku neskôr priznal, že kúpa Mall Group bola kolosálna chyba a spoločnosť odpísala pol miliardy eur. Výsledky Mall Group sú dlhodobo v červených číslach a straty sa rátajú v miliónoch eur.

Zatvorenie kamenných pobočiek Mall by mohlo byť jedným z ďalších opatrení ako znižovať stratu tejto skupiny. 

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+