2 min. čítanie

Mall Group zatvorí všetky kamenné predajne v Česku

Internetový predajca Mall Group zatvorí koncom januára všetky svoje kamenné predajne v Českej republike. Sedemdesiat zamestnancov príde o prácu.

Mall Group zatvorí všetky kamenné predajne v Česku

Predajne otvorené do konca januára

Spoločnosť Mall Group koncom januára natrvalo zatvorí všetky svoje kamenné predajne v Českej republike. Posledné objednávky s doručením do predajne budú k dispozícii do 22. januára. Informoval o tom portál Seznam Zprávy

“Rozhodnutie zatvoriť kamenné predajne nebolo jednoduché, ale posledné mesiace spojené s integráciou so skupinou Allegro nás utvrdili v tom, že musíme urýchliť a prehĺbiť našu transformáciu,” uviedla hovorkyňa Mall Group Pavla Hobíková a dodala: “Na základe našich analýz vieme, že integráciou hustej siete samoobslužných boxov a odberných miest môžeme zákazníkom doručovať objednávky efektívnejšie a rýchlejšie.”

Okrem toho význam kamenných predajní z hľadiska celkového objemu nákupov v nákupných centrách klesá. Na vyzdvihnutie objednávky ich využíva menej ako 15 % zákazníkov. Naproti tomu rastie popularita odberných miest a samoobslužných boxov.

V dôsledku zatvorenia kamenných predajní skupina prepustí sedemdesiat svojich zamestnancov. 

Obchod roka sa zmenil na kolosálnu chybu 

Mall Group kúpila poľská spoločnosť Allegro minulý rok v apríli za 867 miliónov eur (celková hodnota transakcie mala dosiahnuť 975 miliónov eur). Najväčší online predajca v Poľsku neskôr priznal, že kúpa Mall Group bola kolosálna chyba a spoločnosť odpísala pol miliardy eur. Výsledky Mall Group sú dlhodobo v červených číslach a straty sa rátajú v miliónoch eur.

Zatvorenie kamenných pobočiek Mall by mohlo byť jedným z ďalších opatrení ako znižovať stratu tejto skupiny. 

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+