3 min. čítanie

Majte konkurenčné eshopy pod dohľadom. Začnite sledovať ich newslettery

Konkurencia nikdy nespí a vo svete internetových obchodov to platí dvojnásobne. Boj o zákazníka prebieha hneď na niekoľkých frontoch. Medzi často používané zbrane patria nielen zľavové akcie, dynamické preceňovanie, remarketingové kampane či sociálne siete, ale aj celkom „obyčajný“ emailing. Ten je stále jedným z najefektívnejších kanálov, ktoré sa dajú prekvapivo ľahko sledovať. Pozrite sa, ako s monitoringom newsletterov začať a na čo sa zamerať.

Lukáš Benzl Lukáš Benzl
CEO a spoluzakladateľ startupu Mailhunt
Majte konkurenčné eshopy pod dohľadom. Začnite sledovať ich newslettery

Prečo vôbec sledovať konkurenciu?

Úplne ignorovať, čo robí v rámci marketingu konkurencia, nie je dobrý nápad. Už iba zbežná analýza vám totiž dokáže prezradiť, akých silných súperov máte, aké môžu byť vaše unikátne predajné argumenty a čím sa dokážete odlíšiť v komunikácii alebo v zákazníckom servise.

Sledovanie toho, čo robia ostatní, tak rozhodne nemusí byť iba o kopírovaní cudzích postupov. Pokojne choďte vlastnou cestou a povedzte si, akým konkurenčným praktikám sa chcete vyhnúť. Priebežný pohľad na trh vám dokáže vo výsledku ušetriť dosť času aj peňazí.

Nemusíte byť analytik, aby ste analyzovali

Možno si hovoríte, že monitoring konkurencie si vyžaduje sofistikované nástroje a skúsených odborníkov. V mnohých ohľadoch to nie je pravda. To najjednoduchšie, čo môžete urobiť, je navštíviť stránky konkurenčného eshopu. Ponúka zľavové poukazy? A aké druhy dopravy má v ponuke? Tvorí vlastný obsah? Behom 5 minút dokážete z webu konkurencie odpozorovať veľké množstvo informácií.

Ďalším tipom je testovacia objednávka. Prejdite si celým procesom, prehliadnite si funkcie virtuálneho košíka a pokojne si nejaký tovar objednajte. Aspoň tak na vlastnej koži zistíte, za aký čas k vám objednávka dorazila a akým spôsobom konkurencia pracuje s balením.

Ak chcete konkurenciu sledovať dlhodobo a tak nejak automaticky, veľmi efektívnou a chytrou cestou je prihlásenie k odberu noviniek.

Newsletter je ako otvorená kniha

Každý prijatý newsletter je pre vás exkurziou do marketingovej stratégie konkurenta. Zamerajte sa na predmet, inšpirujte sa grafikou a zamyslite sa nad výberom produktov. Akonáhle vás niečo zaujme, píšte si pokojne poznámky a získané informácie využite pre vylepšenie svojho vlastného emailingu.

Pokiaľ vás však predstava ručného prihlasovania k odberom a následné sledovanie všetkých prijatých newsletterov už teraz otravuje, vyskúšajte Mailhunt. Túto službu sme vytvorili s cieľom ponúknuť premyslený monitoring newsletterov konkurencie, ktorý na jednom mieste ponúkne nielen samotné newslettere, ale taktiež inteligentné štatistiky a ďalšie funkcie.

Mailhunt vám na pár klikov prezradí napríklad najobľúbenejšie dni a časy, najpoužívanejšie slová v predmetoch, najbežnejšie zľavy či priemerné počty zásielok konkurencie za zvolené časové obdobie. To všetko na jednom mieste a bez prehľadávania vlastného inboxu.

Keď sme Mailhunt dávali dohromady, bola pre nás prioritou prehľadnosť a jednoduchá použiteľnosť. Snažíme sa o to, aby aplikácia slúžila ako zdroj hodnotných dát a inšpirácia pre celý rad užívateľov od majiteľov eshopov cez marketingových špecialistov až po grafikov. Navyše neustále pracujeme na ďalších funkciách a rozširovaniach databázy sledovaných webov i nástrojov.

Opomínaný, ale účinný

Odber emailových noviniek je prekvapivo opomínaný, ale veľmi účinný spôsob sledovania konkurencie. V inboxe zákazníka musíte vedieť zaujať, a preto je dôležité vedieť, čím sa odlíšiť a ako emailing priebežne optimalizovať.

Pokiaľ by ste sa predsa len rozhodli monitorovať newslettery celkom na vlastnú päsť, určite sa zaregistrujte pod emailovou adresou, podľa ktorej nie je poznať, v akej firme pracujete. Niektoré eshopy môžu mať totiž nastavený filter, pretože si veľmi dobre uvedomujú, že konkurencia dokáže z ich newsletterových kampaní vyčítať množstvo podstatných informácií o nových službách, akciách a produktoch.

Zdieľať článok
Lukáš Benzl
CEO a spoluzakladateľ startupu Mailhunt

Výkonný riaditeľ startupu Mailhunt a marketingový odborník s viac ako 10-ročnými skúsenosťami z malých projektov i veľkých firiem ako T-Mobile, LEO Express, DataPacket ci DoDo. Špecializuje sa na marketingové stratégie a riadenie projektov. Zároveň prevádzkuje niekoľko internetových magazínov a riadi obsahovú agentúru.

Tento článok ti prináša

Mailhunt

Mailhunt je startup, ktorý sa od svojho založenia v marci 2021 zameriaval na popularizáciu e-mailového marketingu a poskytovanie efektívnych funkcií pre optimalizáciu kampaní. Od 9. júla 2023 sa stáva súčasťou pripravovaného AI startupu zameraného na kompletnú automatizáciu e-mailového marketingu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+