4 min. čítanie

Majte konkurenčné eshopy pod dohľadom. Začnite sledovať ich newslettery

Konkurencia nikdy nespí a vo svete internetových obchodov to platí dvojnásobne. Boj o zákazníka prebieha hneď na niekoľkých frontoch. Medzi často používané zbrane patria nielen zľavové akcie, dynamické preceňovanie, remarketingové kampane či sociálne siete, ale aj celkom „obyčajný“ emailing. Ten je stále jedným z najefektívnejších kanálov, ktoré sa dajú prekvapivo ľahko sledovať. Pozrite sa, ako s monitoringom newsletterov začať a na čo sa zamerať.

Lukáš Benzl Lukáš Benzl
CEO a spoluzakladateľ startupu Mailhunt
Majte konkurenčné eshopy pod dohľadom. Začnite sledovať ich newslettery

Prečo vôbec sledovať konkurenciu?

Úplne ignorovať, čo robí v rámci marketingu konkurencia, nie je dobrý nápad. Už iba zbežná analýza vám totiž dokáže prezradiť, akých silných súperov máte, aké môžu byť vaše unikátne predajné argumenty a čím sa dokážete odlíšiť v komunikácii alebo v zákazníckom servise.

Sledovanie toho, čo robia ostatní, tak rozhodne nemusí byť iba o kopírovaní cudzích postupov. Pokojne choďte vlastnou cestou a povedzte si, akým konkurenčným praktikám sa chcete vyhnúť. Priebežný pohľad na trh vám dokáže vo výsledku ušetriť dosť času aj peňazí.

Nemusíte byť analytik, aby ste analyzovali

Možno si hovoríte, že monitoring konkurencie si vyžaduje sofistikované nástroje a skúsených odborníkov. V mnohých ohľadoch to nie je pravda. To najjednoduchšie, čo môžete urobiť, je navštíviť stránky konkurenčného eshopu. Ponúka zľavové poukazy? A aké druhy dopravy má v ponuke? Tvorí vlastný obsah? Behom 5 minút dokážete z webu konkurencie odpozorovať veľké množstvo informácií.

Ďalším tipom je testovacia objednávka. Prejdite si celým procesom, prehliadnite si funkcie virtuálneho košíka a pokojne si nejaký tovar objednajte. Aspoň tak na vlastnej koži zistíte, za aký čas k vám objednávka dorazila a akým spôsobom konkurencia pracuje s balením.

Ak chcete konkurenciu sledovať dlhodobo a tak nejak automaticky, veľmi efektívnou a chytrou cestou je prihlásenie k odberu noviniek.

Newsletter je ako otvorená kniha

Každý prijatý newsletter je pre vás exkurziou do marketingovej stratégie konkurenta. Zamerajte sa na predmet, inšpirujte sa grafikou a zamyslite sa nad výberom produktov. Akonáhle vás niečo zaujme, píšte si pokojne poznámky a získané informácie využite pre vylepšenie svojho vlastného emailingu.

Pokiaľ vás však predstava ručného prihlasovania k odberom a následné sledovanie všetkých prijatých newsletterov už teraz otravuje, vyskúšajte Mailhunt. Túto službu sme vytvorili s cieľom ponúknuť premyslený monitoring newsletterov konkurencie, ktorý na jednom mieste ponúkne nielen samotné newslettere, ale taktiež inteligentné štatistiky a ďalšie funkcie.

Mailhunt vám na pár klikov prezradí napríklad najobľúbenejšie dni a časy, najpoužívanejšie slová v predmetoch, najbežnejšie zľavy či priemerné počty zásielok konkurencie za zvolené časové obdobie. To všetko na jednom mieste a bez prehľadávania vlastného inboxu.

Keď sme Mailhunt dávali dohromady, bola pre nás prioritou prehľadnosť a jednoduchá použiteľnosť. Snažíme sa o to, aby aplikácia slúžila ako zdroj hodnotných dát a inšpirácia pre celý rad užívateľov od majiteľov eshopov cez marketingových špecialistov až po grafikov. Navyše neustále pracujeme na ďalších funkciách a rozširovaniach databázy sledovaných webov i nástrojov.

Opomínaný, ale účinný

Odber emailových noviniek je prekvapivo opomínaný, ale veľmi účinný spôsob sledovania konkurencie. V inboxe zákazníka musíte vedieť zaujať, a preto je dôležité vedieť, čím sa odlíšiť a ako emailing priebežne optimalizovať.

Pokiaľ by ste sa predsa len rozhodli monitorovať newslettery celkom na vlastnú päsť, určite sa zaregistrujte pod emailovou adresou, podľa ktorej nie je poznať, v akej firme pracujete. Niektoré eshopy môžu mať totiž nastavený filter, pretože si veľmi dobre uvedomujú, že konkurencia dokáže z ich newsletterových kampaní vyčítať množstvo podstatných informácií o nových službách, akciách a produktoch.

Zdieľať článok
Lukáš Benzl
CEO a spoluzakladateľ startupu Mailhunt

Výkonný riaditeľ startupu Mailhunt a marketingový odborník s viac ako 10-ročnými skúsenosťami z malých projektov i veľkých firiem ako T-Mobile, LEO Express, DataPacket ci DoDo. Špecializuje sa na marketingové stratégie a riadenie projektov. Zároveň prevádzkuje niekoľko internetových magazínov a riadi obsahovú agentúru.

Mailhunt
Tento článok ti prináša

Mailhunt

Český SaaS pre monitoring newsletterov konkurencie. Vďaka službe ľahko zistíte, čo, kedy a ako posielať do schránok zákazníkov. Pokiaľ chcete byť v emailovom marketingu o krok napred, začnite používať Mailhunt zadarmo na sledovanie až 5 webov, alebo si aktivujte Premier tarif s pokročilými funkciami.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 min. čítanie

Ako Vám môže pomôcť správne navrhnutý e-mailový podpis

V dobe bannerovej slepoty je pomerne ťažké dostať do pozornosti komerčnú informáciu správnemu publiku. A pritom existuje spôsob, ktorý vie byť až prekvapivo účinný. Priemerný zamestnanec v administratíve pošle 40 e-mailov denne. (zdroj: earthweb.com a Internet Live Stats). To je viac ako 9 000 e-mailov ročne na zamestnanca v administratíve. Väčšiu časť e-mailov síce odosielame opakovaným adresátom, v tomto prípade […]

Vilém Arbeit Vilém Arbeit
CEO Sharkani
Prečítať článok
6 min. čítanie

Prečo využívať e-mail marketing? Tu je 6 najväčších výhod

Newslettery sú nám všetkým dobre známe. Pravidelne plnia naše poštové schránky a hoci sú ľuďmi často považované za “zbytočné”, ich rozosielka je podľa mnohých marketingových manažérov stále najefektívnejšou formou digitálnej komunikácie. Prečo je to tak? A ako vám správny e-mailing môže dopomôcť k ešte lepším výsledkom podnikania a budovaniu kvalitného vzťahu s vašimi zákazníkmi? Prinášame […]

Eva Jakešová Eva Jakešová
Junior Marketing Specialist
Prečítať článok
9 min. čítanie

Vytvorte si profesionálny newsletter v MailChimpe

Email marketing pomocou newsletteru patrí medzi najpoužívanejšie formy reklamných kampaní. Na vytvorenie newsletteru preto existuje množstvo platforiem, z ktorých na Slovensku je veľmi populárny práve MailChimp. Vytvoriť v ňom kampaň je pomerne jednoduché a zvládnete to aj bez grafických alebo programátorských zručností. V článku si povieme, ako postupovať.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok