Správa The Local Lift, za ktorou stoja spoločnosti Locality a The Harris Poll, poukazuje na vplyv komunitne zameraného zdelenia na dôveru spotrebiteľov, ich zapojenie a nákupné správanie.
Prieskum sa uskutočnil v období od 17. do 27. októbra 2024 na vzorke 1 052 dospelých Američanov, ktorí sledujú televíziu aspoň hodinu týždenne. Zahrnul divákov streamovacích a tradičných vysielaní.
Relevantnosť podporuje zapojenie
Lokalizované odkazy odrážajú život komunity, vďaka čomu pôsobia značky dôveryhodnejšie a bližšie k ľuďom. Ukázalo sa, že až 71 % spotrebiteľov očakáva, že reklamy budú prispôsobené ich miestnym komunitám. Dokonca mladšie publikum vo veku 18 – 34 rokov má tieto očakávania na úrovni až 81 %.
V porovnaní s celoplošnými kampaňami dosahujú reklamy prispôsobené lokálnemu publiku výrazne lepšie výsledky v kľúčových ukazovateľoch ako dôvera, zapojenie a ochota nakúpiť.
Ľudia majú 4-krát väčšiu pravdepodobnosť, že budú dôverovať značke s lokalizovaným obsahom.
Treba zdôrazniť, že aj keď lokalizované reklamy dosahujú skvelé výsledky, musia pôsobiť autenticky. Viac ako polovica divákov (54 %) vyjadrilo pochybnosti, keď lokalizované posolstvo pôsobilo ako neúprimné alebo neprirodzené. Úspešné kampane dokážu zladiť lokálne posolstvo s celkovou identitou značky.
Napríklad lokálna kampaň spoločnosti Mercedes-Benz pre južnú Floridu zdôraznila blízkosť predajní. V porovnaní s národnou kampaňou si v Miami získala vyššiu priazeň.
Ako namiešať ideálnu kombináciu
Ako môžu značky zvýšiť relevantnosť a zaujať viac divákov? Ideálna je kombinácia lokálnych streamovacích služieb a televízneho vysielania. Viac ako 70 % respondentov uviedlo, že reklamy na oboch platformách považujú za dôveryhodnejšie a viac ich motivujú zaujímať sa o značku.
„Spotrebitelia majú prístup k množstvu platforiem na konzumáciu obsahu. Inzerenti majú často problém zistiť, ktorá je najlepšia možnosť, ako osloviť spotrebiteľov. Na základe výskumu je najlepšou možnosťou oboje – miestne streamovanie aj miestne vysielanie,“ uvádza správa.
Prečo sú lokalizované reklamy dôležité pre e-commerce
Nákupné správanie aj konkurenčné prostredie sa v jednotlivých regiónoch výrazne líšia. Prispôsobenie kampaní miestnym potrebám zohráva kľúčovú úlohu v úspešnej stratégii. Výskumy ukazujú, že správy zacielené na konkrétne komunity dokážu vytvoriť hlbšie emocionálne spojenie, posilniť dôveru a zlepšiť vnímanie značky, čo sa pozitívne odráža aj na návratnosti investícií.
Situácia v Európe
Hoci podobné štatistiky pre európsky trh nie sú priamo dostupné, údaje z Eurostatu ukazujú, že e-commerce v EÚ neustále rastie. V roku 2022 využívalo internet 91 % osôb vo veku 16 až 74 rokov, pričom 75 % z nich nakupovalo alebo objednávalo tovar či služby online.
Tento rast naznačuje, že európski spotrebitelia sú otvorení digitálnym nákupom, čo vytvára priestor pre efektívne marketingové stratégie.
Prvok lokálnosti zároveň môže byť zbraňou proti čínskym gigantom ako Shein, Temu či Alibaba, čo sa ukázalo aj v prípade Nemecka. Aj keď tam zákazníci stále využívajú ázijské e-shopy, stále uprednostňujú svojich lokálnych hráčov. Napríklad v Španielsku nakupuje cez AliExpress 40 % zákazníkov, v Nemecku len 11 %.