Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Influencerov sleduje každý druhý internetový používateľ, dve pätiny sledujúcich už osobnosti inšpirovali k nákupu produktov

Polovica online používateľov na Slovensku sleduje na sociálnych sieťach nejakého influencera alebo známu osobnosť. Aký majú postoj k ich plateným spoluprácam a dobročinným aktivitám?

Influencerov sleduje každý druhý internetový používateľ, dve pätiny sledujúcich už osobnosti inšpirovali k nákupu produktov
Zdroj: Depositphotos

Prieskum sa uskutočnil na vzorke 500 respondentov slovenskej internetovej populácie z Slovenského národného panelu vo veku 15 a viac rokov. Stoja za ním agentúry ResSOLUTION Group a Nielsen.

Medzi mladými vo veku 15 – 34 rokov sledujú aspoň jedného influencera alebo známu osobnosť na sieťach viac než tri štvrtiny opýtaných. Neprekvapivo potom táto tendencia s vyšším vekom klesá, napríklad z používateľov nad 55 rokov veku sleduje influencerov len 17 %. Častejšie sledujú osobnosti na sieťach taktiež ženy.

Bežnou súčasťou obsahu zdieľaného na profiloch známych osobností sú dnes príspevky slúžiace k propagácii značiek, s ktorými majú tieto osobnosti nadviazanú platenú spoluprácu. Aký k nim majú Slováci, ktorí na sieťach influencerov sledujú, postoj?

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

28 % z nich v prieskume uviedlo, že im platené propagácie nevadia. Vo väčšej miere tak opäť odpovedali mladší respondenti. Opačný postoj zaujalo len 11 % vzorky. Najväčší podiel respondentov (49 %) však stojí niekde uprostred: niekedy im propagácia vadí a niekedy nie. Avšak spoľahnúť sa možno na to, že používatelia si také príspevky všímajú, pretože iba 2 % opýtaných, ktorí influencerov sledujú, uviedlo, že také príspevky nezachytili.

Ďalším pozitívnym poznatkom pre značky môže byť, že už 39 % sledujúcich niekedy kúpilo produkt alebo službu na základe odporučenia osobnosti na sociálnych sieťach. Pätina tak učinila viackrát a necelá pätina raz.

Trochu iná otázka však je, či sú pre sledujúcich príspevky vychádzajúce z platenej spolupráce dôveryhodné. 55 % totiž odpovedalo, že nie (42 % skôr nie a 13 % určite nie).

Niektorí influenceri a známe osobnosti využívajú sociálne siete tiež k podpore rôznych dobročinných projektov, či už ide o zviditeľnenie finančných zbierok, šírenie povedomia o témach z neziskového sektoru alebo podporu charitatívnych akcií. 70 % používateľov influencerov už také výzvy na ich profiloch zaznamenali. 29 % sledujúcich potom dobročinné projekty samo podporilo práve na základe výzvy influencera – 14 % dokonca viackrát a 15 % raz.

Tlačová správa

Európska komisia nedávno zverejnila správu o neférovom postoji influencerov. Tvorcovia si namiesto riadneho označenia “Platená spolupráca” volila iné formulácie, ako napríklad “spolupráca” (16 %), “partnerstvo” (15 %) alebo všeobecné poďakovanie partnerskej značke (11 %) a ukázalo sa, že až 4 z 5 influencerov porušujú pravidlá komerčného obsahu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI formuje tvorbu obsahu. Čo na to influenceri?
3 min. čítanie

AI formuje tvorbu obsahu. Čo na to influenceri?

Nedávna správa od HypeAuditor odhaľuje dôležité trendy v tom, ako influenceri na Instagrame využívajú nástroje umelej inteligencie. AI začína hrať prím nielen pri tvorbe obsahu, ale aj v rámci influencer marketingu. Prieskum medzi 620 influencermi z USA, UK a Austrálie prináša prehľad o ich postojoch voči AI generovanému obsahu, digitálnym klonom a potenciálnej budúcnosti influencerov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+