Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Identita zákazníckeho zážitku: Nový spôsob, ako definovať konkurenčnú výhodu značiek

Výskum spotrebiteľského správania od štúdia Lighting Beetle* upozorňuje, že súčasní zákazníci sa o nákupe rozhodujú cez sprievodné služby predajcu. Metodiku, ako definovať vhodné služby pre svoj zákaznícky segment, nazvali Zážitkové identity a predstavia ju na decembrovom webinári.

Identita zákazníckeho zážitku: Nový spôsob, ako definovať konkurenčnú výhodu značiek
Zdroj: Lighting Beetle*

V prostredí, kde cenu diktujú globálne trhoviská, dnes retailové a e-commerce značky dokážu uspieť iba dvoma cestami: ponúkať unikátny produkt alebo poskytovať výnimočnú zákaznícku skúsenosť.

Pri výrobe a brandingu vlastného originálneho produktu je dôležité venovať mimoriadnu pozornosť ochrannej známke, aby sa podnik vedel brániť v prípade napodobňovania trhoviskami a ďalšími konkurentmi.

Ak značka nevyrába vlastný produkt, jej jediná cesta, ako nestratiť v konkurenčnom prostredí relevanciu, je poskytovať výnimočný zákaznícky zážitok. Ten je podľa najnovšieho výskumu od štúdia pre dizajn zákazníckej skúsenosti Lighting Beetle* tvorený najmä sprievodnými službami. O tom, ako dizajn služieb vplýva na konkurencieschopnosť značiek, bude aj 60-minútový webinár pod vedením strategickej konzultantky Lucie Ciranovej.

Lighting Beetle* webinar

Identitu značky tvoria zákaznícke služby

Cez doplnkové služby si dnešní spotrebitelia rámcujú rolu značky vo svojom živote. Od niektorých predajcov očakávajú pohodlie (výberu, platby, doručenia, vrátenia), od iných zase nevšednú starostlivosť (personalizáciu, ľudský element, prekvapenie).

Podľa expertov z Lighting Beetle* cestou, ako upevniť pozíciu značky medzi rastúcim počtom konkurentov, je voľba vhodnej Zážitkovej identity. Ide o koncept uvažovania o doplnkových službách, ktoré vychádzajú z roly, ktorú od predajcu očakáva cieľový spotrebiteľ. Rozoznávajú štyri identity:

  • Riešitelia problémov uľahčujú zákazníkom rozhodovanie a pomáhajú zvládať každodenné povinnosti. Služby lídrov ako Amazon, Ikea alebo lokálna Alza odbremeňujú zákazníka od starostí spojených s nákupom. Či už ide o financovanie, dopravu, montáž alebo reklamácie, všetko vyriešia jednoducho a bez komplikácií.
  • Empatickí experti fungujú ako dôveryhodní partneri, ktorí prepájajú zákazníkov v rámci spoločných záujmov. Svojou odbornosťou na konkrétnu tému dokážu zaujať ľudí aj mimo samotného nákupného procesu, čím si vytvárajú dlhodobé miesto v ich životoch. Typickým príkladom sú kuchárske kurzy od značky Miele alebo komunitné cyklojazdy organizované Isadore.
  • Nositelia zodpovednosti podporujú zákazníkov v tom, aby robili etické a udržateľné rozhodnutia. Spotrebitelia dnes čoraz viac oceňujú transparentnosť, spoločenskú zodpovednosť a starostlivosť o životné prostredie. Preto vznikajú riešenia ako Vinted, Recup či martinusovský Knihovrátok a tiež značky ako Patagonia, ktorá ponúka produkty s doživotnou zárukou.
  • Tvorcovia prekvapení prinášajú do automatizovaných služieb jedinečný ľudský dotyk. Nudné, šablónové eshopy alebo robotizované zákaznícke služby obohacujú o originalitu a zážitky. V módnom priemysle pribúdajú napríklad osobní stylisti ako kurátori nákupu alebo moderné skúšobné kabínky, v ktorých sa magicky objaví požadovaný tovar.

Voľba identity je strategické rozhodnutie

Odborníci na zákaznícke správanie z Lighting Beetle* zozbierali desiatky príkladov a prípadových štúdií, ktoré ukazujú, ako dizajn služieb pomáha značkám konkurovať, zvyšovať lojalitu alebo vstúpiť do nového zákazníckeho segmentu. K odporúčaniam, ako vybrať vhodnú zážitkovú identitu v súlade s očakávaniami spotrebiteľov, pripravili 60-minútový webinár pre podnikateľov v retaile a e-commerce.

Strategická konzultantka Lucia Ciranová na ukážkach vedúcich značiek predstaví cesty, ako zabezpečiť zmysluplnosť a nezastupiteľnosť značky v živote zákazníka. Webinár sa koná 10. decembra o 11:30 online, je dostupný zadarmo a je potrebné sa zaregistrovať na webstránke štúdia.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 najlepších príkladov retargetingových reklám
9 min. čítanie

6 najlepších príkladov retargetingových reklám

Keď sa povie retargeting, väčšine z nás napadnú jednoduché bannerové reklamy zobrazujúce produkty, o ktoré sme sa nedávno zaujímali. Retargeting však dokáže oveľa viac. So správnymi dátami a technológiami môžeme osloviť veľmi špecifické skupiny používateľov alebo dosiahnuť komplexné ciele. Pozrime sa na niekoľko príkladov retargetingových reklám a čo nám hovoria o retargetingu všeobecne. Dozviete sa, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?
2 min. čítanie

Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?

Iniciatíva Teach, známa svojou snahou podporiť mladých ľudí pri vstupe do školstva, zažila tento rok revolučnú zmenu v komunikácii. Kampaň Teach Next, ktorá si odniesla ocenenie v kategórii Digital na Young Lions 2024, spojila originálnu kreatívu a technologickú inovatívnosť, aby ukázala mladým absolventom, že ich budúcnosť môže byť naozaj v ich rukách.

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+