|
4 min. čítanie

Ako Eyerim dostal zastaralý segment optiky do roku 2025? (Martin Zahuranec, Eyerim)

Budovanie online biznisu v segmente, ktorý všetci vnímajú ako silno offlinový, je beh na dlhú trať. Ale Eyerim to nevzdal a od predajcu dizajnových slnečných okuliarov sa pomaly stáva silným hráčom aj na poli optických služieb. Ba čo viac, dokáže touto službou spojiť online s offlinom! Ako sú na tom ostatné trhy oproti Slovensku a Česku, či bola v minulosti práca s maržou kľúčová pre prežitie a čo je pre značku najväčšou výzvou na najbližšie roky nám prezradil Martin Zahuranec, CEO Eyerim.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Ako Eyerim dostal zastaralý segment optiky do roku 2025? (Martin Zahuranec, Eyerim)
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 02:03 Čo je dnes Eyerim?
  • 04:31 Vnímajú marketingovo inak zahraničné trhy oproti Česku a Slovensku?
  • 07:26 Kde je inovácia a priestor na zlepšenie?
  • 10:26 Prečo rovnaké kroky nepodnikla aj konkurencia?
  • 12:36 Bola práca s maržou jedna z kľúčových vecí?
  • 15:10 Je podobný priestor v nejakých ďalších segmentoch, ako tomu bolo s Eyerimom?
  • 19:55 Čo sledujú otváraním kamenných predajní?
  • 22:45 Je dlhodobým cieľom budovanie siete optík?
  • 24:17 Ako budú manažovať všetky prevádzky v toľkých krajinách?
  • 28:04 Čo bude najväčšou výzvou na najbližšie roky?
  • 28:52 Prečo prerobili logo?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Začiatky a postupný rast v digitálnom svete

Optický trh je jedným z posledných veľkých segmentov, ktorý ešte neprešiel úplnou digitalizáciou a demokratizáciou. Hoci sa na prvý pohľad môže zdať, že zákazníci majú k dispozícii široký výber značiek, realita je iná. Trh je kontrolovaný niekoľkými gigantmi, ktorí dlhodobo profitujú z vysokých marží. Transformácia v tomto odvetví však začína naberať na obrátkach, a to najmä vďaka priekopníkom, ktorí dokázali priniesť inovatívne riešenia priamo k zákazníkom.

Jednou z najväčších bariér, ktorým čelí digitalizácia optiky, je potreba osobného skúšania produktov. Technológie ako digitálne zrkadlá, kombinujúce 3D modelovanie a rozšírenú realitu, začínajú tento problém riešiť. Zákazníci si tak môžu okuliare pohodlne vyskúšať online a zároveň si zachovať pocit personalizovaného zážitku.

Symbióza online a offline predajní

Hoci e-shopy postupne získavajú na popularite, len malé percento okuliarov sa dnes predáva online. Práve preto sa niektoré značky rozhodli spojiť digitálnu a fyzickú prítomnosť do jedného ekosystému. Predajne, ktoré slúžia ako „brány“ do digitálneho sveta, sú strategicky umiestnené vo veľkých mestách. Ich hlavným cieľom nie je len predaj, ale najmä poskytovanie služieb, ako je meranie zraku či prvotná interakcia so značkou.

Príkladom úspešného fungovania tejto symbiózy sú predajne v Bratislave a Prahe, ktoré prekonali očakávania svojou návštevnosťou a obratmi. Zákazníci oceňujú možnosť vyskúšať si produkty fyzicky, čo im pomáha lepšie pochopiť kvalitu a hodnotu ponúkaných služieb.

Inovácie ako motor pokroku

Transformácia trhu si vyžaduje neustále hľadanie nových riešení a prístupov. Odstránenie sprostredkovateľov, zavedenie vlastných značiek a vývoj technologických nástrojov sú len niektoré z krokov, ktoré umožňujú zvýšiť dostupnosť a transparentnosť pre zákazníkov. Okrem toho sa čoraz viac značiek orientuje na model direct-to-customer (D2C), ktorý eliminuje vysoké marže a prináša väčšiu kontrolu nad kvalitou produktov.

Jedným z inšpiratívnych príkladov v tejto oblasti je využitie konfigurátorov šošoviek, ktoré zákazníkom umožňujú jednoducho si prispôsobiť okuliare podľa svojich potrieb. Táto technológia nielenže šetrí čas, ale zároveň zvyšuje presnosť a spokojnosť zákazníkov.

|

Výzvy v legislatíve a manažmente

Digitalizácia optiky je v Európe spojená s mnohými legislatívnymi prekážkami. Každá krajina má svoje vlastné pravidlá a normy, čo sťažuje zavádzanie jednotných riešení. V niektorých štátoch je napríklad meranie zraku vyhradené len pre lekárov, zatiaľ čo inde môžu túto službu poskytovať aj optometristi. Takéto rozdiely vyžadujú od firiem dôkladnú lokalizáciu ich stratégií.

Ďalšou veľkou výzvou je manažment predajní v rôznych krajinách. Otváranie nových pobočiek si vyžaduje nielen stanovenie štandardov a postupov, ale aj schopnosť nájsť správnych ľudí, ktorí dokážu reprezentovať značku. Preto je kľúčové zabezpečiť, aby zamestnanci mali k dispozícii všetky nástroje a podporu na poskytovanie kvalitných služieb.

Budovanie dôvery a nová identita značky

V procese transformácie je dôležité nielen inovovať produkty a služby, ale aj budovať dôveru zákazníkov. Značka, ktorá sa kedysi sústredila na mladých ľudí a slnečné okuliare, musela prejsť zmenou identity, aby oslovila širšie publikum. Nové logo, inšpirované optotypmi používanými pri meraní zraku, symbolizuje tento posun smerom k profesionalite a serióznosti.

Cieľom je presvedčiť zákazníkov, že nákup okuliarov online môže byť nielen lacnejší a rýchlejší, ale aj spoľahlivý a pohodlný. Práve kombinácia technologických inovácií, strategickej expanzie a budovania dôvery je kľúčom k úspechu na trhu, ktorý sa postupne mení k lepšiemu.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť „weby pre klientov“ je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby „popadali“. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii „IT project Manager“, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho „mikromanažmentu“. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 „Done is better than perfect“ 👍 „Nestrelíš, nedáš gól“ 👍 „Aj pád na hubu je krok vpred“ 👍 „Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať“ Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do „strieľania“ a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
E-commerce a “zakázané” témy. Ako sa vysporiadať s nedostatkom príležitostí? (Matúš Porubský, Ploom)
5 min. čítanie

E-commerce a “zakázané” témy. Ako sa vysporiadať s nedostatkom príležitostí? (Matúš Porubský, Ploom)

Ako sa dá vybudovať silná značka v segmente, kde je takmer všetko zakázané? V rozhovore sa dozviete, prečo nevyužívajú pri komunikácii stránky pre dospelých, ako ovplyvnili influencerov a čo im dovoľuje slovenská legislatíva viac než v Česku či Maďarsku. Viac informácií nám poskytol Matúš Porubský, Brand manager RRP SK.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
TikTok Shop, reklamy vo WhatsAppe a príprava na Cyber Five už počas leta | MUDROVAČKA 06/2025
7 min. čítanie

TikTok Shop, reklamy vo WhatsAppe a príprava na Cyber Five už počas leta | MUDROVAČKA 06/2025

Meta testuje reklamy vo WhatsAppe, TikTok mení hru v predaji cez video, Facebook zlučuje videá do Reels, Pinterest redefinuje, ako hľadáme produkty, a Microsoft ukazuje, že má čo povedať aj v oblasti reklamy. Tento diel Mudrovačky je nabitý praktickými tipmi a trendami, ktoré vám pomôžu nestratiť sa v online priestore, v ktorom denne vidíte stovky […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge