1 min. čítanie

Európska komisia vykonala neohlásené kontroly. Má podozrenie na existenciu kartelu v módnom priemysle

V priestoroch viacerých podnikov pôsobiacich v módnom priemysle v niektorých členských štátoch EÚ sa uskutočnili neohlásené kontroly.

Európska komisia vykonala neohlásené kontroly. Má podozrenie na existenciu kartelu v módnom priemysle

Ovládajú trh rýchlej módy kartely?

Európska komisia má podozrenie na porušovanie antitrustových pravidiel EÚ, ktoré zakazujú praktiky obmedzujúce hospodársku súťaž. Komisia o tom informovala v tlačovej správe, názvy podnikov však nezverejnila.

„Komisia má obavy, že dotknuté podniky mohli porušovať protimonopolné pravidlá EÚ, ktoré zakazujú kartely a obmedzujúce obchodné praktiky,“ uviedla EK vo svojej správe. Dodala, že pri inšpekciách sprevádzali jej úradníkov pracovníci protimonopolných úradov príslušných členských krajín EÚ.

Európska komisia zdôraznila, že vykonávanie neohlásených inšpekcií neznamená, že dané firmy sa skutočne previnili porušením protimonopolných pravidiel. „Neohlásené inšpekcie sú predbežným krokom pri vyšetrovaní podozrenia na praktiky poškodzujúce hospodársku súťaž,“ uviedla.

Komisia môže v prípade porušovania protimonopolných pravidiel vymerať firmám pokutu až desať percent z ich celosvetových tržieb.

Kontroly nedávno priznal aj Red Bull

Európska komisia vykonala vo viacerých členských krajinách Európskej únie neohlásené kontroly v priestoroch firmy pôsobiacej v sektore energetických nápojov. Má podozrenie, že táto firma porušuje protimonopolné pravidlá EÚ, ktoré zakazujú kartelové dohody a zneužívanie dominantného postavenia na trhu. Komisia o tom informovala v tlačovej správe, názov podniku nezverejnila. Red Bull však túto informáciu potvrdil.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+