1 min. čítanie

Európska komisia vykonala neohlásené kontroly. Má podozrenie na existenciu kartelu v módnom priemysle

V priestoroch viacerých podnikov pôsobiacich v módnom priemysle v niektorých členských štátoch EÚ sa uskutočnili neohlásené kontroly.

Európska komisia vykonala neohlásené kontroly. Má podozrenie na existenciu kartelu v módnom priemysle

Ovládajú trh rýchlej módy kartely?

Európska komisia má podozrenie na porušovanie antitrustových pravidiel EÚ, ktoré zakazujú praktiky obmedzujúce hospodársku súťaž. Komisia o tom informovala v tlačovej správe, názvy podnikov však nezverejnila.

„Komisia má obavy, že dotknuté podniky mohli porušovať protimonopolné pravidlá EÚ, ktoré zakazujú kartely a obmedzujúce obchodné praktiky,“ uviedla EK vo svojej správe. Dodala, že pri inšpekciách sprevádzali jej úradníkov pracovníci protimonopolných úradov príslušných členských krajín EÚ.

Európska komisia zdôraznila, že vykonávanie neohlásených inšpekcií neznamená, že dané firmy sa skutočne previnili porušením protimonopolných pravidiel. „Neohlásené inšpekcie sú predbežným krokom pri vyšetrovaní podozrenia na praktiky poškodzujúce hospodársku súťaž,“ uviedla.

Komisia môže v prípade porušovania protimonopolných pravidiel vymerať firmám pokutu až desať percent z ich celosvetových tržieb.

Kontroly nedávno priznal aj Red Bull

Európska komisia vykonala vo viacerých členských krajinách Európskej únie neohlásené kontroly v priestoroch firmy pôsobiacej v sektore energetických nápojov. Má podozrenie, že táto firma porušuje protimonopolné pravidlá EÚ, ktoré zakazujú kartelové dohody a zneužívanie dominantného postavenia na trhu. Komisia o tom informovala v tlačovej správe, názov podniku nezverejnila. Red Bull však túto informáciu potvrdil.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov
3 min. čítanie

Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov

Český e-commerce, ktorý v posledných dvoch rokoch zaznamenal výrazný pokles, čaká tento rok oživenie a návrat k udržateľnému rastu. Najväčší podiel na tržbách pochopiteľne vykazuje drahší tovar z kategórií ako elektronika, náradie či stavebné materiály, ako vyplynulo z analýzy spoločnosti Upgates.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+