2 min. čítanie

Európska komisia rozhodla: Booking nesmie prevziať eTraveli

Európska komisia (EK) odmietla návrh spoločnosti Booking Holdings na prevzatie švédskeho konkurenta eTraveli za 1,63 miliardy eur. Dôvodom rozhodnutia je obava, že spojenie by mohlo viesť k ešte väčšej dominancii firmy Booking medzi internetovými cestovnými agentúrami a v konečnom dôsledku by mohlo zvýšiť náklady pre hotely a zákazníkov.

Európska komisia rozhodla: Booking nesmie prevziať eTraveli

Európska komisia (EK) odmietla návrh spoločnosti Booking Holdings na prevzatie švédskeho konkurenta eTraveli za 1,63 miliardy eur. Dôvodom rozhodnutia je obava, že spojenie by mohlo viesť k ešte väčšej dominancii firmy Booking medzi internetovými cestovnými agentúrami a v konečnom dôsledku by mohlo zvýšiť náklady pre hotely a zákazníkov.

 

Narušenie hospodárskej súťaže?

Európska komisia argumentovala, že navrhované nápravné opatrenia, ktoré spoločnosť Booking predložila, nie sú dostatočné a vyjadrila obavy z narušenia hospodárskej súťaže. Aj keď Booking navrhol, aby zákazníkom, ktorí rezervujú letenky cez jeho stránky, bolo zobrazených viac možností ubytovania, komisia to nepovažovala za dostatočne účinné opatrenie na ochranu trhu.

„Booking navrhuje zobraziť ponuky od konkurenčných hotelových prevádzkovateľov na svojej stránke pre dokončenie rezervácie letenky, ktorá sa cestujúcim zobrazí po zakúpení ich leteniek. Výber a poradie prevádzkovateľov a súperov neboli dostatočne transparentné a nediskriminačné,“ vyjadril sa Didier Reynders, komisár pre spravodlivosť Európskej únie. „Zákazy sú zriedkavé a dnešné rozhodnutie je v skutočnosti prvým zrušeným zlúčením tohto roka,“ uviedol ďalej Reynders.

 

Booking s rozhodnutím nesúhlasí

Spoločnosť Booking Holdings sa však chce proti tomuto rozhodnutiu odvolať. Tvrdí, že Európska komisia robí chybu vo svojich argumentoch a ignoruje legislatívu platnú pre túto transakciu. Rovnako zdôraznila, že transakcia už bola schválená viacerými inými orgánmi pre hospodársku súťaž, vrátane amerických a britských. Plán na prevzatie eTraveli oznámila spoločnosť Booking Holdings v novembri 2021.

Nápravné opatrenia navrhnuté spoločnosťou Booking nezmiernili obavy EK z narušenia hospodárskej súťaže. Spoločnosť Booking sa odvola proti tomuto rozhodnutiu. Dohodu o prevzatí eTraveli oznámili v novembri 2021. Spoločnosť eTraveli sa zaoberá rezerváciami letov a patrí jej značky Gotogate a Mytrip, zatiaľ čo Booking Holdings je majiteľom viacerých značiek vrátane Booking.com, Priceline, Agoda, Rentalcars.com, KAYAK a OpenTable.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+