Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

Epic Games zbiera pokuty. Tvorcovia hry Fortnite už zaplatili pol miliardy dolárov

Federálna obchodná komisia (FTC) nariadila tvorcom populárnej videohry Fortnite zaplatiť pokutu vo výške 245 miliónov dolárov za to, že pomocou "trikov" lákala hráčov na nákupy v hre bez ich vedomia.

Epic Games zbiera pokuty. Tvorcovia hry Fortnite už zaplatili pol miliardy dolárov

Neetické jednanie spoločnosti voči deťom

Každý deň si hru Fortnite zapne v priemere viac ako 20 miliónov hráčov, z toho značná časť detí, pre ktoré už nie je len obyčajnou online hrou, ale úplne novým virtuálnym svetom, v ktorom stretávajú svojich priateľov. Problém však nastáva, keď sa samotní vývojári snažia zneužiť dôverčivosť detí. A na to teraz doplatila spoločnosť Epic Games.

V decembri minulého roka sa tvorcovia jednej z najpopulárnejších multiplayerových hier súčasnosti dostali do sporu s americkou Federálnou obchodnou komisiou v súvislosti so spracovaním informácií o deťoch mladších ako trinásť rokov. V nadväznosti na to sa začal kryštalizovať ďalší problém, tentoraz v podobe neetických praktík pri maloobchodných nákupoch v hre.

Týždenný podcast UPdate

Úrady vtedy zistili, že spoločnosť Epic Games používa v rozhraní hry Fortnite rôzne grafické triky, ktoré môžu hráčov zámerne zmiasť a prinútiť ich jediným kliknutím uskutočniť takzvanú mikrotransakciu, jednorazovú platbu za určitú výhodu v hre. Či už ide o novú zbraň, kostým alebo charakteristické tanečné pohyby Fortnite.

Problémom bola podľa Federálnej obchodnej komisie “neintuitívna, nekonzistentná a mätúca konfigurácia tlačidiel”, ktorá bola podľa nej vytvorená zámerne s cieľom podnietiť často nechcené platby hráčov, najmä detí, ktoré môžu mať na svojich účtoch nastavené platobné údaje svojich rodičov. A tí o týchto nákupoch nevedeli.

K vyrovaniu došlo až v týchto dňoch

Federálna obchodná komisia udelila spoločnosti Epic Games pokutu 245 miliónov dolárov a nariadila jej, aby odškodnila spotrebiteľov, ktorí neúmyselne nakúpili v jej digitálnom obchode. A hoci sa o pokute vedelo už niekoľko mesiacov, vyrovnanie bolo formálne dokončené až teraz.

Spomínaná pokuta navyše prichádza len krátko po tom, ako museli vývojári Fortnite zaplatiť ďalších 275 miliónov dolárov v prípade týkajúcom sa manipulácie s účtami hráčov mladších ako trinásť rokov, keď Federálna obchodná komisia uviedla, že Epic Games porušila zákon o ochrane súkromia detí na internete (COPPA).

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Spoločnosť mala zhromažďovať celé mená a kontaktné údaje hráčov mladších ako určitý vekový limit bez súhlasu ich rodičov. To bol hlavný dôvod, prečo zástupcovia Epic Games neskôr stanovili, že všetci hráči Fortnite – ako aj ďalších hier, napríklad Rocket League a Fall Guys – budú pri prihlasovaní požiadaní o uvedenie dátumu narodenia.

Ak by mal niekto menej ako trinásť rokov, bol by požiadaný o poskytnutie e-mailovej adresy rodiča alebo opatrovníka. Následne sa bude vyžadovať súhlas rodičov, bez ktorého budú niektoré herné funkcie, ako napríklad chat alebo spomínané mikrotransakcie, vypnuté.

Credit: CC.cz

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+