2 min. čítanie

Energetické spoločnosti musia vrátiť 456-tisíc eur

Ani v minulom roku nie všetky energetické spoločnosti ponúkli svojim zákazníkom kvalitné služby za primerané ceny. Za nedodržania takzvaných štandardov kvality tak musia energetické spoločnosti vyplatiť svojim odberateľom kompenzačné platby v celkovej hodnote 456-tisíc eur.

Energetické spoločnosti musia vrátiť 456-tisíc eur

Ako vyplýva z údajov zverejnených Úradom pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), najviac, 295-tisíc eur, musia zaplatiť za nedodržanie štandardov kvality firmy podnikajúce v elektroenergetike. Teplárenské spoločnosti vyplatili kompenzačné platby vo výške 138-tisíc eur, plynárenské firmy 17-tisíc eur a vodárenské 6-tisíc eur.

Štandardy kvality

Mechanizmus kompenzačných platieb odberateľom má podľa predsedu ÚRSO Andreja Jurisa pozitívny vplyv na dodržiavanie ustanovených štandardov kvality.

Náklady spojené s úhradami kompenzačných platieb za ich nedodržanie totiž nie sú oprávnenými nákladmi vstupujúcimi do výpočtu regulovaných cien a negatívne vplývajú na zisk regulovaných subjektov,“ uviedol Juris.

V minulom roku úrad vykonal kontroly v 45 regulovaných subjektoch. Z toho 39 kontrol vykonal odbor kontroly a 6 kontrol vykonal odbor obnoviteľných zdrojov energie a kombinovanej výroby elektriny a tepla. V rámci kontrol preveroval úrad aj dodržiavanie regulácie kvality.

Týždenný podcast UPdate

Zneužitie dominantného postavenia

Zo záverov správ o vyhodnotení štandardov kvality za predchádzajúce roky úrad získal informácie, na základe ktorých identifikoval potrebu prenastavenia mechanizmov regulácie kvality.

V rámci novelizácie primárnej a sekundárnej legislatívy v novom regulačnom období úrad odštartoval prípravné práce na novelizácii vyhlášok o štandardoch kvality.

credit: Sita

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein