2 min. čítanie

Energetické spoločnosti musia vrátiť 456-tisíc eur

Ani v minulom roku nie všetky energetické spoločnosti ponúkli svojim zákazníkom kvalitné služby za primerané ceny. Za nedodržania takzvaných štandardov kvality tak musia energetické spoločnosti vyplatiť svojim odberateľom kompenzačné platby v celkovej hodnote 456-tisíc eur.

Energetické spoločnosti musia vrátiť 456-tisíc eur

Ako vyplýva z údajov zverejnených Úradom pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), najviac, 295-tisíc eur, musia zaplatiť za nedodržanie štandardov kvality firmy podnikajúce v elektroenergetike. Teplárenské spoločnosti vyplatili kompenzačné platby vo výške 138-tisíc eur, plynárenské firmy 17-tisíc eur a vodárenské 6-tisíc eur.

Štandardy kvality

Mechanizmus kompenzačných platieb odberateľom má podľa predsedu ÚRSO Andreja Jurisa pozitívny vplyv na dodržiavanie ustanovených štandardov kvality.

Náklady spojené s úhradami kompenzačných platieb za ich nedodržanie totiž nie sú oprávnenými nákladmi vstupujúcimi do výpočtu regulovaných cien a negatívne vplývajú na zisk regulovaných subjektov,“ uviedol Juris.

V minulom roku úrad vykonal kontroly v 45 regulovaných subjektoch. Z toho 39 kontrol vykonal odbor kontroly a 6 kontrol vykonal odbor obnoviteľných zdrojov energie a kombinovanej výroby elektriny a tepla. V rámci kontrol preveroval úrad aj dodržiavanie regulácie kvality.

Týždenný podcast UPdate

Zneužitie dominantného postavenia

Zo záverov správ o vyhodnotení štandardov kvality za predchádzajúce roky úrad získal informácie, na základe ktorých identifikoval potrebu prenastavenia mechanizmov regulácie kvality.

V rámci novelizácie primárnej a sekundárnej legislatívy v novom regulačnom období úrad odštartoval prípravné práce na novelizácii vyhlášok o štandardoch kvality.

credit: Sita

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+