2 min. čítanie

Dedoles získal investora a veritelia schválili ozdravný plán

Slovenský e-shop Dedoles sa minulý rok dostal do existenčných problémov. Teraz, po mesiacoch zmierňovania škôd, sa zdá, že je na ceste k ozdraveniu, keďže veritelia schválili päťročný plán reštrukturalizácie. Majiteľ spoločnosti Dedoles Jaroslav Chrapko zároveň oznámil, že pre slovenskú firmu sa našiel investor. 

Dedoles získal investora a veritelia schválili ozdravný plán

Splatenie dlhov do piatich rokov

„Máme päťročný plán na splatenie našich dlhov vo výške 18 miliónov eur,“ povedal Chrapko. Návrh schválili zástupcovia najväčších veriteľov vrátane Tatra banky, Citibank, mediálnej agentúry ZenithMedia, GEFCO a Photoneo.

„Citibank Europe plc, pobočka zahraničnej banky, ako jeden z členov veriteľského výboru preštudovala predložený plán reštrukturalizácie a vyjadrila mu podporu hlasovaním zaň. Preto veriteľský výbor schválil reštrukturalizačný plán spoločnosti Dedoles,“ potvrdila pre portál E15 mediálna zástupkyňa Citibank Marie Mališková. Teraz musí návrh schváliť súd.

Dedoles v problémoch od minulého roka

Problémy spoločnosti Dedoles sa dostali na verejnosť v apríli minulého roka, keď vedenie prepustilo desiatky zamestnancov z dôvodu platobnej neschopnosti. Podľa vtedajšieho vyjadrenia spoločnosť počítala s výrazne vyšším rastom predaja, čo sa však nenaplnilo a na sklade zostal tovar za milióny eur. Preto musela požiadať súd o ochranu pred veriteľmi, ktorým dlhovala poriadny balík. Z dôvodu problémov spoločnosť Dedoles koncom minulého roka zatvorila české predajne

Chrapko počas rokovaní s veriteľmi odstúpil z funkcie generálneho riaditeľa a na jeho miesto nastúpil Ján Cifra. „Spoločnosť je v rukách profesionálneho manažmentu a ja som sa dostal do situácie, keď musím zabezpečiť, aby mala čo najväčšiu šancu na ozdravenie a splatenie svojich dlhov. Kedysi som bol dosť chamtivý, teraz musím zaujať konštruktívny prístup,“ povedal Chrapko.

Jednou z podmienok ozdravného procesu bolo získanie investora. „S investorom sme podpísali dohody, je zahrnutý v reštrukturalizačnom pláne, ktorý schválili veritelia,“ dodal. Očakáva sa, že nový investor, ktorého meno Chrapko neuviedol, vloží do spoločnosti Dedoles až 10 miliónov eur vo forme konvertibilného úveru. „Pravdepodobne pôjde o väčšinový podiel, ale stále zostanem významným akcionárom,“ povedal. 

Prepad tržieb

V minulom roku klesli tržby spoločnosti o 32 miliónov eur.  „Utržili sme 61 miliónov eur, čo je výrazný pokles, ale stále to považujeme za relatívne dobrý výsledok,“ povedal Chrapko. Spoločnosť Dedoles bola v posledných rokoch zvyknutá na rýchly rast. Kým v roku 2018 zarobil päť miliónov eur, v roku 2021 to bolo už 93 miliónov eur

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

credit: E15

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+