Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Dedoles získal investora a veritelia schválili ozdravný plán

Slovenský e-shop Dedoles sa minulý rok dostal do existenčných problémov. Teraz, po mesiacoch zmierňovania škôd, sa zdá, že je na ceste k ozdraveniu, keďže veritelia schválili päťročný plán reštrukturalizácie. Majiteľ spoločnosti Dedoles Jaroslav Chrapko zároveň oznámil, že pre slovenskú firmu sa našiel investor. 

Dedoles získal investora a veritelia schválili ozdravný plán

Splatenie dlhov do piatich rokov

“Máme päťročný plán na splatenie našich dlhov vo výške 18 miliónov eur,” povedal Chrapko. Návrh schválili zástupcovia najväčších veriteľov vrátane Tatra banky, Citibank, mediálnej agentúry ZenithMedia, GEFCO a Photoneo.

“Citibank Europe plc, pobočka zahraničnej banky, ako jeden z členov veriteľského výboru preštudovala predložený plán reštrukturalizácie a vyjadrila mu podporu hlasovaním zaň. Preto veriteľský výbor schválil reštrukturalizačný plán spoločnosti Dedoles,” potvrdila pre portál E15 mediálna zástupkyňa Citibank Marie Mališková. Teraz musí návrh schváliť súd.

Dedoles v problémoch od minulého roka

Problémy spoločnosti Dedoles sa dostali na verejnosť v apríli minulého roka, keď vedenie prepustilo desiatky zamestnancov z dôvodu platobnej neschopnosti. Podľa vtedajšieho vyjadrenia spoločnosť počítala s výrazne vyšším rastom predaja, čo sa však nenaplnilo a na sklade zostal tovar za milióny eur. Preto musela požiadať súd o ochranu pred veriteľmi, ktorým dlhovala poriadny balík. Z dôvodu problémov spoločnosť Dedoles koncom minulého roka zatvorila české predajne

Chrapko počas rokovaní s veriteľmi odstúpil z funkcie generálneho riaditeľa a na jeho miesto nastúpil Ján Cifra. “Spoločnosť je v rukách profesionálneho manažmentu a ja som sa dostal do situácie, keď musím zabezpečiť, aby mala čo najväčšiu šancu na ozdravenie a splatenie svojich dlhov. Kedysi som bol dosť chamtivý, teraz musím zaujať konštruktívny prístup,” povedal Chrapko.

Jednou z podmienok ozdravného procesu bolo získanie investora. “S investorom sme podpísali dohody, je zahrnutý v reštrukturalizačnom pláne, ktorý schválili veritelia,” dodal. Očakáva sa, že nový investor, ktorého meno Chrapko neuviedol, vloží do spoločnosti Dedoles až 10 miliónov eur vo forme konvertibilného úveru. “Pravdepodobne pôjde o väčšinový podiel, ale stále zostanem významným akcionárom,” povedal. 

Prepad tržieb

V minulom roku klesli tržby spoločnosti o 32 miliónov eur.  “Utržili sme 61 miliónov eur, čo je výrazný pokles, ale stále to považujeme za relatívne dobrý výsledok,” povedal Chrapko. Spoločnosť Dedoles bola v posledných rokoch zvyknutá na rýchly rast. Kým v roku 2018 zarobil päť miliónov eur, v roku 2021 to bolo už 93 miliónov eur

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

credit: E15

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+