Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Čo je de-influencing a prečo musia byť marketéri aj influenceri autentickejší?

To, čo sa začalo ako "nekupuj tento produkt", sa zmenilo na "nekupuj tento produkt, kúp si radšej tento produkt". Na TikToku je aktuálnym trendom de-influencing.

Čo je de-influencing a prečo musia byť marketéri aj influenceri autentickejší?

Odprezentujem čokoľvek, ak mi dobre zaplatíte

Propagácia výrobku známym influencerom. Čo na tom, že výrobok nefunguje tak dobre, ako je odprezentovaný. Influencer dostane balík, agentúra si môže zalistovať ďalšiu referenciu, výrobca zvyšuje tržby. Kde v tom všetkom je spotrebiteľ? Generácia Z čoraz viac spochybňuje obsah influencerov a reakciou je de-influencing.

Objavuje sa snaha o autentickosť a uveriteľnosť. Herní influenceri teraz vyjadrujú názory na to, ktoré stoličky, mikrofóny a slúchadlá neodporúčajú, objavujú sa príspevky od zamestnancov Sephory, ktorí kritizujú kozmetické výrobky a dermatológovia hovoria používateľom, ktorým výrobkom by sa mali vyhnúť, pokiaľ ide o starostlivosť o pleť.

V posledných mesiacoch influenceri oveľa otvorenejšie hovoria o virálnych produktoch, ktoré by neodporúčali. Mnohí z nich však teraz odporúčajú iné výrobky, ktoré sú buď lacnejšie, alebo sú konkurentom virálneho výrobku. 

Týždenný podcast UPdate

Spotrebitelia sú presýtení sponzorovaným obsahom 

Podľa marketérov sa spotrebitelia odkláňajú od kultúry masového konzumu a masiek dokonalosti smerom k uvedomelému životnému štýlu, ktorý si cení komunitu, autenticitu a firmy s hodnotami. 

Presýtenie sponzorovaným obsahom influencerov viedlo marketérov k otázke, či influencer marketing dosiahol svoj vrchol? Možno, že ľudia za propagáciou produktov začali vidieť iba čistý kalkul a spojili dva plus dva. 

Ak vytvorený obsah tu nie je preto, aby nám pomohol, ale preto, aby ste na nás iba bohapusto zarobili, tak si ho strčte do…   GENERÁCIA Z.

“Spotrebitelia z generácie Z sú čoraz frustrovanejší z množstva a šialenstva okolo produktov, ktoré im influenceri ponúkajú a ktoré v konečnom dôsledku nepotrebujú,” uviedla Molly Barthová, senior strategička v spoločnosti Sparks & Honey.

V dôsledku presýtenia je menej pravdepodobné, že sa spotrebitelia nechajú ovplyvniť influencermi, ktorých považujú za neautentických. Popularita de-influencingu na TikToku za posledné tri mesiace neustále stúpa. Počet videí s označením #deinfluencing na tejto platforme dosiahol v čase písania tohto článku celkovo viac ako 300 miliónov. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Trendy v digitálnom marketingu na rok 2024
7 min. čítanie

Trendy v digitálnom marketingu na rok 2024

Sledovanie nových trendov v digitálnom marketingu je kľúčové pre úspešné prežitie a rast v rýchlo sa meniacom digitálnom prostredí. Online marketéri a marketingové agentúry sa neustále snažia zostať vpredu, sledovať inovácie a prispôsobiť sa zmenám, aby si udržali konkurencieschopnosť.

Dajana Denkóczyová
PPC specialist
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+