Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Čo je de-influencing a prečo musia byť marketéri aj influenceri autentickejší?

To, čo sa začalo ako "nekupuj tento produkt", sa zmenilo na "nekupuj tento produkt, kúp si radšej tento produkt". Na TikToku je aktuálnym trendom de-influencing.

Čo je de-influencing a prečo musia byť marketéri aj influenceri autentickejší?

Odprezentujem čokoľvek, ak mi dobre zaplatíte

Propagácia výrobku známym influencerom. Čo na tom, že výrobok nefunguje tak dobre, ako je odprezentovaný. Influencer dostane balík, agentúra si môže zalistovať ďalšiu referenciu, výrobca zvyšuje tržby. Kde v tom všetkom je spotrebiteľ? Generácia Z čoraz viac spochybňuje obsah influencerov a reakciou je de-influencing.

Objavuje sa snaha o autentickosť a uveriteľnosť. Herní influenceri teraz vyjadrujú názory na to, ktoré stoličky, mikrofóny a slúchadlá neodporúčajú, objavujú sa príspevky od zamestnancov Sephory, ktorí kritizujú kozmetické výrobky a dermatológovia hovoria používateľom, ktorým výrobkom by sa mali vyhnúť, pokiaľ ide o starostlivosť o pleť.

V posledných mesiacoch influenceri oveľa otvorenejšie hovoria o virálnych produktoch, ktoré by neodporúčali. Mnohí z nich však teraz odporúčajú iné výrobky, ktoré sú buď lacnejšie, alebo sú konkurentom virálneho výrobku.

Týždenný podcast UPdate

Spotrebitelia sú presýtení sponzorovaným obsahom 

Podľa marketérov sa spotrebitelia odkláňajú od kultúry masového konzumu a masiek dokonalosti smerom k uvedomelému životnému štýlu, ktorý si cení komunitu, autenticitu a firmy s hodnotami.

Presýtenie sponzorovaným obsahom influencerov viedlo marketérov k otázke, či influencer marketing dosiahol svoj vrchol? Možno, že ľudia za propagáciou produktov začali vidieť iba čistý kalkul a spojili dva plus dva.

Ak vytvorený obsah tu nie je preto, aby nám pomohol, ale preto, aby ste na nás iba bohapusto zarobili, tak si ho strčte do…   GENERÁCIA Z.

“Spotrebitelia z generácie Z sú čoraz frustrovanejší z množstva a šialenstva okolo produktov, ktoré im influenceri ponúkajú a ktoré v konečnom dôsledku nepotrebujú,” uviedla Molly Barthová, senior strategička v spoločnosti Sparks & Honey.

V dôsledku presýtenia je menej pravdepodobné, že sa spotrebitelia nechajú ovplyvniť influencermi, ktorých považujú za neautentických. Popularita de-influencingu na TikToku za posledné tri mesiace neustále stúpa. Počet videí s označením #deinfluencing na tejto platforme dosiahol v čase písania tohto článku celkovo viac ako 300 miliónov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Firmy s Google Business Profile môžu komunikovať cez WhatsApp a SMS
2 min. čítanie

Firmy s Google Business Profile môžu komunikovať cez WhatsApp a SMS

Do Google Business Profile pribudla funkcia, ktorá umožňuje firmám integrovať WhatsApp a SMS správy na priamu komunikáciu so zákazníkmi. Táto zmena môže výrazne zjednodušiť proces zákazníckej podpory, odpovedanie na otázky či správu rezervácií, a tým zlepšiť celkový zákaznícky zážitok.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Pozastavíte video a objaví sa reklama. Prerazia Pause Ads aj v našom e-commerce?
3 min. čítanie

Pozastavíte video a objaví sa reklama. Prerazia Pause Ads aj v našom e-commerce?

Digitálna reklama sa neustále vyvíja a prispôsobuje sa správaniu spotrebiteľov. Najnovším trendom, ktorý začína formovať online marketing na streamovacích platformách, sú pause reklamy. Ide o nový reklamný formát, ktorý sa zobrazuje v momente, keď si divák sám pozastaví sledovaný obsah.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google vylepšuje prepojenie GA4 a Search Console
2 min. čítanie

Google vylepšuje prepojenie GA4 a Search Console

Google vydal novú dokumentáciu, ktorá vylepšuje prepojenie údajov z Google Analytics (GA4) a Search Console na lepšiu analýzu výkonnosti webu a SEO. Aktualizáciu ocenia najmä firmy, ktoré chcú zvýšiť organickú návštevnosť a zlepšiť používateľský zážitok.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+