2 min. čítanie

Čo je de-influencing a prečo musia byť marketéri aj influenceri autentickejší?

To, čo sa začalo ako "nekupuj tento produkt", sa zmenilo na "nekupuj tento produkt, kúp si radšej tento produkt". Na TikToku je aktuálnym trendom de-influencing.

Čo je de-influencing a prečo musia byť marketéri aj influenceri autentickejší?

Odprezentujem čokoľvek, ak mi dobre zaplatíte

Propagácia výrobku známym influencerom. Čo na tom, že výrobok nefunguje tak dobre, ako je odprezentovaný. Influencer dostane balík, agentúra si môže zalistovať ďalšiu referenciu, výrobca zvyšuje tržby. Kde v tom všetkom je spotrebiteľ? Generácia Z čoraz viac spochybňuje obsah influencerov a reakciou je de-influencing.

Objavuje sa snaha o autentickosť a uveriteľnosť. Herní influenceri teraz vyjadrujú názory na to, ktoré stoličky, mikrofóny a slúchadlá neodporúčajú, objavujú sa príspevky od zamestnancov Sephory, ktorí kritizujú kozmetické výrobky a dermatológovia hovoria používateľom, ktorým výrobkom by sa mali vyhnúť, pokiaľ ide o starostlivosť o pleť.

V posledných mesiacoch influenceri oveľa otvorenejšie hovoria o virálnych produktoch, ktoré by neodporúčali. Mnohí z nich však teraz odporúčajú iné výrobky, ktoré sú buď lacnejšie, alebo sú konkurentom virálneho výrobku. 

Týždenný podcast UPdate

Spotrebitelia sú presýtení sponzorovaným obsahom 

Podľa marketérov sa spotrebitelia odkláňajú od kultúry masového konzumu a masiek dokonalosti smerom k uvedomelému životnému štýlu, ktorý si cení komunitu, autenticitu a firmy s hodnotami. 

Presýtenie sponzorovaným obsahom influencerov viedlo marketérov k otázke, či influencer marketing dosiahol svoj vrchol? Možno, že ľudia za propagáciou produktov začali vidieť iba čistý kalkul a spojili dva plus dva. 

Ak vytvorený obsah tu nie je preto, aby nám pomohol, ale preto, aby ste na nás iba bohapusto zarobili, tak si ho strčte do…   GENERÁCIA Z.

“Spotrebitelia z generácie Z sú čoraz frustrovanejší z množstva a šialenstva okolo produktov, ktoré im influenceri ponúkajú a ktoré v konečnom dôsledku nepotrebujú,” uviedla Molly Barthová, senior strategička v spoločnosti Sparks & Honey.

V dôsledku presýtenia je menej pravdepodobné, že sa spotrebitelia nechajú ovplyvniť influencermi, ktorých považujú za neautentických. Popularita de-influencingu na TikToku za posledné tri mesiace neustále stúpa. Počet videí s označením #deinfluencing na tejto platforme dosiahol v čase písania tohto článku celkovo viac ako 300 miliónov. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?
4 min. čítanie

Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotiť vaše produkty zvládne bez problémov aj niektorý z vašich zamestnancov? Určite zvládne, faktom však je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosiahnu kvalitu výstupov od profesionála. Produktový fotograf využíva svoje know-how, skúsenosti a rôzne triky, aby výsledné fotografie pozdvihli vašu značku na vyššiu úroveň a podporili tak vaše predaje. Hovoríme […]

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Prečítať článok
100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.
4 min. čítanie

100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.

Každá z našich rád je našou osobnou skúsenosťou a trvalo nám dlho, než sme to celé pochopili. Odvšadiaľ totiž počúvame ako my, kreatívci, musíme byť efektívni, rozhľadení, draví, ale všetkého veľmi škodia. Berte naše rady ako odporúčania a tipy z praxe, aby ste nemuseli robiť rovnaké chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
Prečítať článok
Obal ako kľúčový prvok marketingu
3 min. čítanie

Obal ako kľúčový prvok marketingu

Obal je nepostrádateľnou súčasťou každého produktu a plní mnoho funkcií. Základná je, pochopiteľne, ochrana tovaru na účely distribúcie a skladovania. Hneď potom ale nastupuje marketing. Primárnou funkciou obalu je zachovanie vlastností daného produktu tak, aby sa dostal ku koncovým zákazníkom v požadovanom a nepoškodenom stave. Predovšetkým pri potravinách, hygienických produktoch, liečivách a podobne je ochranná […]

Tomáš Zadák Tomáš Zadák
CEO at Ler.studio
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+