3 min. čítanie

Čo je CTR, ako sa počíta, tipy ako zlepšiť CTR

CTR je skratka z anglického slova „Click-through rate“ a hovorí nám, koľko ľudí z celkového počtu, ktorí videli našu reklamu, na ňu aj kliklo.

Jiří Korpa-Ondo Jiří Korpa-Ondo
Digital Media Strategist v Digiline
Čo je CTR, ako sa počíta, tipy ako zlepšiť CTR

Ak napríklad náš banner videlo 1000 ľudí a z toho naň kliklo 100, CTR bannera je 10%.

S touto skratkou sa môžeme väčšinou stretnúť pri vyhodnocovaní reklamných formátov, ktoré využívame v online prostredí.

Jej význam je dôležitý, keďže nám hovorí o tom, ako sme dokázali užívateľa zaujať a či je naša reklama pre neho dostatočne relevantná.

Ak na našu reklamu kliká málo ľudí, môže to znamenať, že sme nezaujali obsahom a vizuálom a naša reklama zaniká v množstve inej, že sme využili nesprávny formát reklamy alebo, že reklamu zobrazujeme nesprávnym ľuďom.

Všetky tieto faktory vieme ale do veľkej mieri ovplyvniť. V tomto článku si povieme o pár „trikoch“, ktoré nám pomôžu zvýšiť CTR.

4 tipy ako zvýšiť CTR

V prvom rade, musíme pri tvorbe reklamného vizuálu myslieť na to, že reklamu budeme pravdepodobne zobrazovať v spleti ďalšej reklamy a teda potrebujeme užívateľa niečím zaujať.

Preto je dobré odlíšiť sa a využiť na to všetky kreatívne možnosti, aby sme pritiahli pozornosť užívateľa na náš vizuál.

Vieme na to využiť farby, ktoré nezaniknú a nebudú splývať s pozadím stránky alebo animácie, ktoré upútajú zrak.

Pokiaľ si našu reklamu užívateľ všimne a máme jeho pozornosť, prichádza na rad najdôležitejšia vec – obsah. Bez kvalitného obsahu a správy, ktorú odovzdávame v reklame, nemôžeme očakávať vysoké CTR.

V rámci reklamy existujú tzv. „call to action“ prvky, ktoré nám dokážu zvýšiť CTR. Môže to byť napríklad výzva na konci videa: „Klikni a vyhraj“, alebo umiestnenie grafického prvku do bannera: „Kúp v 50% zľave teraz“.

Ďalším problémom, môže byť aj zle zvolený formát. Sú reklamy, ktoré sú svojím rozmerom, umiestnením, ale aj spôsobom zobrazovania či nákupu klikanejšie a menej klikané. Preto ak nám primárne ide o kliky a nie len napríklad o viditeľnosť značky, sústredíme sa na výber formátov, na ktoré sa kliká viac, respektíve zvolíme výber nákupu formátu na kliky.

Posledný tip, ako zvýšiť CTR je zobrazovať reklamu relevantným ľuďom. Ak máme napríklad reklamu na ženské topánky a zobrazujeme ju na stránkach venovaných športovým správam, zrejme z nej budeme mať menej klikov, ako keď ju zobrazíme na ženských magazínoch. Správne zacielenie reklamy je nemenej dôležitý prvok ako tie predchádzajúce.

Pokiaľ je reklama zaujímavá, ale neadresná, jej efekt sa stráca a my sme zbytočne investovali do pekného vizuálu.

Existujú rôzne techniky, ako správne zacieliť reklamu, ako napríklad cielenie podľa obsahu, sociálno-demografických údajov, ale aj podľa záujmov, záľub a nákupného správania. To je ale samostatná téma, rovnako ako aj témy týkajúce sa tvorby vizuálu.

Zdieľať článok
Jiří Korpa-Ondo
Digital Media Strategist v Digiline

Jiří sa momentálne špecializuje na nastavovanie online mediálnych stratégií. Marketingu sa venuje už viac ako 8 rokov.

Tento článok ti prináša

Digiline

Digiline je digitálna mediálna agentúra, ktorá sa špecializuje na tvorbu mediálnych plánov pre online kampane, komunikáciu s klientmi, koordináciu mediálneho nákupu a realizáciu kampaní. Digiline sa tiež venuje sledovaniu a analyzovaniu najnovších trendov v online marketingu a e-commerce, čo zahŕňa vizuálne vyhľadávanie, livestream shopping, využitie krátkych videí a mnoho ďalšieho.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?
4 min. čítanie

Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotiť vaše produkty zvládne bez problémov aj niektorý z vašich zamestnancov? Určite zvládne, faktom však je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosiahnu kvalitu výstupov od profesionála. Produktový fotograf využíva svoje know-how, skúsenosti a rôzne triky, aby výsledné fotografie pozdvihli vašu značku na vyššiu úroveň a podporili tak vaše predaje. Hovoríme […]

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Prečítať článok
100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.
4 min. čítanie

100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.

Každá z našich rád je našou osobnou skúsenosťou a trvalo nám dlho, než sme to celé pochopili. Odvšadiaľ totiž počúvame ako my, kreatívci, musíme byť efektívni, rozhľadení, draví, ale všetkého veľmi škodia. Berte naše rady ako odporúčania a tipy z praxe, aby ste nemuseli robiť rovnaké chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
Prečítať článok
Obal ako kľúčový prvok marketingu
3 min. čítanie

Obal ako kľúčový prvok marketingu

Obal je nepostrádateľnou súčasťou každého produktu a plní mnoho funkcií. Základná je, pochopiteľne, ochrana tovaru na účely distribúcie a skladovania. Hneď potom ale nastupuje marketing. Primárnou funkciou obalu je zachovanie vlastností daného produktu tak, aby sa dostal ku koncovým zákazníkom v požadovanom a nepoškodenom stave. Predovšetkým pri potravinách, hygienických produktoch, liečivách a podobne je ochranná […]

Tomáš Zadák Tomáš Zadák
CEO at Ler.studio
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+