
Ak napríklad náš banner videlo 1000 ľudí a z toho naň kliklo 100, CTR bannera je 10%.
S touto skratkou sa môžeme väčšinou stretnúť pri vyhodnocovaní reklamných formátov, ktoré využívame v online prostredí.
Jej význam je dôležitý, keďže nám hovorí o tom, ako sme dokázali užívateľa zaujať a či je naša reklama pre neho dostatočne relevantná.
Ak na našu reklamu kliká málo ľudí, môže to znamenať, že sme nezaujali obsahom a vizuálom a naša reklama zaniká v množstve inej, že sme využili nesprávny formát reklamy alebo, že reklamu zobrazujeme nesprávnym ľuďom.
Všetky tieto faktory vieme ale do veľkej mieri ovplyvniť. V tomto článku si povieme o pár „trikoch“, ktoré nám pomôžu zvýšiť CTR.
4 tipy ako zvýšiť CTR
V prvom rade, musíme pri tvorbe reklamného vizuálu myslieť na to, že reklamu budeme pravdepodobne zobrazovať v spleti ďalšej reklamy a teda potrebujeme užívateľa niečím zaujať.
Preto je dobré odlíšiť sa a využiť na to všetky kreatívne možnosti, aby sme pritiahli pozornosť užívateľa na náš vizuál.
Vieme na to využiť farby, ktoré nezaniknú a nebudú splývať s pozadím stránky alebo animácie, ktoré upútajú zrak.
Pokiaľ si našu reklamu užívateľ všimne a máme jeho pozornosť, prichádza na rad najdôležitejšia vec – obsah. Bez kvalitného obsahu a správy, ktorú odovzdávame v reklame, nemôžeme očakávať vysoké CTR.
V rámci reklamy existujú tzv. „call to action“ prvky, ktoré nám dokážu zvýšiť CTR. Môže to byť napríklad výzva na konci videa: „Klikni a vyhraj“, alebo umiestnenie grafického prvku do bannera: „Kúp v 50% zľave teraz“.
Ďalším problémom, môže byť aj zle zvolený formát. Sú reklamy, ktoré sú svojím rozmerom, umiestnením, ale aj spôsobom zobrazovania či nákupu klikanejšie a menej klikané. Preto ak nám primárne ide o kliky a nie len napríklad o viditeľnosť značky, sústredíme sa na výber formátov, na ktoré sa kliká viac, respektíve zvolíme výber nákupu formátu na kliky.
Posledný tip, ako zvýšiť CTR je zobrazovať reklamu relevantným ľuďom. Ak máme napríklad reklamu na ženské topánky a zobrazujeme ju na stránkach venovaných športovým správam, zrejme z nej budeme mať menej klikov, ako keď ju zobrazíme na ženských magazínoch. Správne zacielenie reklamy je nemenej dôležitý prvok ako tie predchádzajúce.
Pokiaľ je reklama zaujímavá, ale neadresná, jej efekt sa stráca a my sme zbytočne investovali do pekného vizuálu.
Existujú rôzne techniky, ako správne zacieliť reklamu, ako napríklad cielenie podľa obsahu, sociálno-demografických údajov, ale aj podľa záujmov, záľub a nákupného správania. To je ale samostatná téma, rovnako ako aj témy týkajúce sa tvorby vizuálu.