3 min. čítanie

Čo je CTR, ako sa počíta, tipy ako zlepšiť CTR

CTR je skratka z anglického slova „Click-through rate“ a hovorí nám, koľko ľudí z celkového počtu, ktorí videli našu reklamu, na ňu aj kliklo.

Jiří Korpa-Ondo Jiří Korpa-Ondo
Digital Media Strategist v Digiline
Čo je CTR, ako sa počíta, tipy ako zlepšiť CTR

Ak napríklad náš banner videlo 1000 ľudí a z toho naň kliklo 100, CTR bannera je 10%.

S touto skratkou sa môžeme väčšinou stretnúť pri vyhodnocovaní reklamných formátov, ktoré využívame v online prostredí.

Jej význam je dôležitý, keďže nám hovorí o tom, ako sme dokázali užívateľa zaujať a či je naša reklama pre neho dostatočne relevantná.

Ak na našu reklamu kliká málo ľudí, môže to znamenať, že sme nezaujali obsahom a vizuálom a naša reklama zaniká v množstve inej, že sme využili nesprávny formát reklamy alebo, že reklamu zobrazujeme nesprávnym ľuďom.

Všetky tieto faktory vieme ale do veľkej mieri ovplyvniť. V tomto článku si povieme o pár „trikoch“, ktoré nám pomôžu zvýšiť CTR.

4 tipy ako zvýšiť CTR

V prvom rade, musíme pri tvorbe reklamného vizuálu myslieť na to, že reklamu budeme pravdepodobne zobrazovať v spleti ďalšej reklamy a teda potrebujeme užívateľa niečím zaujať.

Preto je dobré odlíšiť sa a využiť na to všetky kreatívne možnosti, aby sme pritiahli pozornosť užívateľa na náš vizuál.

Vieme na to využiť farby, ktoré nezaniknú a nebudú splývať s pozadím stránky alebo animácie, ktoré upútajú zrak.

Pokiaľ si našu reklamu užívateľ všimne a máme jeho pozornosť, prichádza na rad najdôležitejšia vec – obsah. Bez kvalitného obsahu a správy, ktorú odovzdávame v reklame, nemôžeme očakávať vysoké CTR.

V rámci reklamy existujú tzv. „call to action“ prvky, ktoré nám dokážu zvýšiť CTR. Môže to byť napríklad výzva na konci videa: „Klikni a vyhraj“, alebo umiestnenie grafického prvku do bannera: „Kúp v 50% zľave teraz“.

Ďalším problémom, môže byť aj zle zvolený formát. Sú reklamy, ktoré sú svojím rozmerom, umiestnením, ale aj spôsobom zobrazovania či nákupu klikanejšie a menej klikané. Preto ak nám primárne ide o kliky a nie len napríklad o viditeľnosť značky, sústredíme sa na výber formátov, na ktoré sa kliká viac, respektíve zvolíme výber nákupu formátu na kliky.

Posledný tip, ako zvýšiť CTR je zobrazovať reklamu relevantným ľuďom. Ak máme napríklad reklamu na ženské topánky a zobrazujeme ju na stránkach venovaných športovým správam, zrejme z nej budeme mať menej klikov, ako keď ju zobrazíme na ženských magazínoch. Správne zacielenie reklamy je nemenej dôležitý prvok ako tie predchádzajúce.

Pokiaľ je reklama zaujímavá, ale neadresná, jej efekt sa stráca a my sme zbytočne investovali do pekného vizuálu.

Existujú rôzne techniky, ako správne zacieliť reklamu, ako napríklad cielenie podľa obsahu, sociálno-demografických údajov, ale aj podľa záujmov, záľub a nákupného správania. To je ale samostatná téma, rovnako ako aj témy týkajúce sa tvorby vizuálu.

Zdieľať článok
Jiří Korpa-Ondo
Digital Media Strategist v Digiline

Jiří sa momentálne špecializuje na nastavovanie online mediálnych stratégií. Marketingu sa venuje už viac ako 8 rokov.

Digiline
Tento článok ti prináša

Digiline

Digiline je online mediálna agentúra s absolútnym zameraním na túto oblasť. Vznikla ako dcérska spoločnosť dvoch lídrov v prostredí mediálneho nákupu – spoločnosti Unimedia a CORE 4.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok