2 min. čítanie

Clo pre zahraničné balíky sa bude meniť aj v Turecku

Turecká vláda zavádza zmeny v daniach. Chce obmedziť objednávky zo zahraničných e-shopov. Dovozné slá sa výrazne zvýšia a zavedie sa dodatočná daň na určité kategórie produktov.

Clo pre zahraničné balíky sa bude meniť aj v Turecku
Zdroj: Depositphotos

Ecommerce v Turecku zažíva rýchly rast. Ministerstvo obchodu uviedlo, že online výdavky sa minulý rok viac ako zdvojnásobili, čo bolo spôsobené infláciou a významným autonómnym rastom. Očakáva sa, že tento trend bude pokračovať. V súčasnosti je v tureckom e-commerce aktívnych takmer 560 000 spoločností. A aby vláda ochránila domáce podniky pred rastúcou konkurenciou zo zahraničných online obchodov, prijíma nové opatrenia.

Už od 21. augusta sa clo na európske balíky zvýši z 18 na 30 %. Pre balíky mimo EÚ sa clo, ktoré je aktuálne na úrovni 30 %, zdvojnásobí na 60 %. To sa vzťahuje na tovar, ktorý je tureckým zákazníkom doručovaný poštou alebo expresnou zásielkou. 

Mení sa aj hranica oslobodenia od daní na medzinárodné objednávky – z pôvodných 150 eur sa znižuje na 30 eur. To znamená, že tureckí spotrebitelia pocítia vyššie náklady na menšie online objednávky zo zahraničia. Cieľom je odradiť zákazníkov hľadať tovar v zahraničí a uprednostniť domáce podniky.

Krajina zavedie aj dodatočnú daň na tovar, ktorý spadá pod zákon o špeciálnej spotrebnej dani, ako sú luxusné produkty, ktoré budú podliehať fixnej dani vo výške 20 %.

Aj tu je vidieť, ako známi ázijskí giganti valcujú predaje. Pripravované regulácie sú reakciou na praktiky predajcov ako Temu a AliExpress. Európska únia už predstavila plán na oslobodenie od dovozného cla pre balíky do 150 eur z krajín mimo Únie do marca 2028.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+