2 min. čítanie

Clo pre zahraničné balíky sa bude meniť aj v Turecku

Turecká vláda zavádza zmeny v daniach. Chce obmedziť objednávky zo zahraničných e-shopov. Dovozné slá sa výrazne zvýšia a zavedie sa dodatočná daň na určité kategórie produktov.

Clo pre zahraničné balíky sa bude meniť aj v Turecku
Zdroj: Depositphotos

Ecommerce v Turecku zažíva rýchly rast. Ministerstvo obchodu uviedlo, že online výdavky sa minulý rok viac ako zdvojnásobili, čo bolo spôsobené infláciou a významným autonómnym rastom. Očakáva sa, že tento trend bude pokračovať. V súčasnosti je v tureckom e-commerce aktívnych takmer 560 000 spoločností. A aby vláda ochránila domáce podniky pred rastúcou konkurenciou zo zahraničných online obchodov, prijíma nové opatrenia.

Už od 21. augusta sa clo na európske balíky zvýši z 18 na 30 %. Pre balíky mimo EÚ sa clo, ktoré je aktuálne na úrovni 30 %, zdvojnásobí na 60 %. To sa vzťahuje na tovar, ktorý je tureckým zákazníkom doručovaný poštou alebo expresnou zásielkou. 

Mení sa aj hranica oslobodenia od daní na medzinárodné objednávky – z pôvodných 150 eur sa znižuje na 30 eur. To znamená, že tureckí spotrebitelia pocítia vyššie náklady na menšie online objednávky zo zahraničia. Cieľom je odradiť zákazníkov hľadať tovar v zahraničí a uprednostniť domáce podniky.

Krajina zavedie aj dodatočnú daň na tovar, ktorý spadá pod zákon o špeciálnej spotrebnej dani, ako sú luxusné produkty, ktoré budú podliehať fixnej dani vo výške 20 %.

Aj tu je vidieť, ako známi ázijskí giganti valcujú predaje. Pripravované regulácie sú reakciou na praktiky predajcov ako Temu a AliExpress. Európska únia už predstavila plán na oslobodenie od dovozného cla pre balíky do 150 eur z krajín mimo Únie do marca 2028.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou
3 min. čítanie

Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou

Pred dvoma rokmi sa spustila čínska e-commerce platforma Temu. Za ten čas sa jej darí plniť mediálny priestor, mútiť hlavy ostatným e-commerce hráčom a predčiť eBay v návštevnosti. S druhou najnavštevovanejšou e-commerce stránkou na svete môžeme Temu považovať za významného globálneho hráča. Tento pozoruhodný nárast prináša niekoľko dôležitých poznatkov o dynamike online obchodu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb
2 min. čítanie

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb

Skoro každý tretí Čech, ktorý je užívateľom internetu, si počas letných mesiacov objednal niektorú zo služieb on-line. V júli to pritom bolo v priemere za viac ako osemtisíc korún, čo je tohtoročný jednoznačný rekord. Ako ďalej vyplýva z prieskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK), spotrebitelia v lete míňali nadštandardne aj v e-shopoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Móda, krása a luxus vedú v online. Minulý rok dosiahli rekordné čísla
4 min. čítanie

Móda, krása a luxus vedú v online. Minulý rok dosiahli rekordné čísla

Európsky módny trh spolu so segmentom krásy a luxusu dosiahol v roku 2023 rekordných 213 miliárd eur. Ide o významný rast, a to aj napriek súčasnej finančnej neistote a postcovidovej skepse, ktorá hovorila o umelo vystrelených predajoch počas lockdownu. Cezhraničné e-commerce platformy a marketplaces dodávajú palivo k ďalším predajom. Pozrime sa, čo stojí za nečakanými […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+