Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

České e-shopy mobilizujú a zameriavajú sa na udržanie rastu a klientov

Praha, 30. mája 2022 - Český elektronický obchod zažíva novú situáciu. Prvýkrát v histórii nie je na vzostupe a vzhľadom na predchádzajúci medziročný rast o 14 % vnímajú české e-shopy pokles alebo v lepšom prípade stagnáciu o to citlivejšie. Existuje mnoho prípadov, keď sú e-shopy dokonca nútené prepúšťať zamestnancov. Pri znižovaní počtu zamestnancov však musia byť opatrní, pretože paradoxne sú to práve zamestnanci, ktorí svojou kvalitou dokážu e-shopy v kríze podporiť alebo dokonca zachrániť.

České e-shopy mobilizujú a zameriavajú sa na udržanie rastu a klientov

Český ecommerce zažil počas pandémie doslova žatvu. Spotrebitelia často nemali inú možnosť ako nakupovať prostredníctvom e-shopov, ktoré získali mnoho nových zákazníkov. Získavanie nových klientov však neprinášalo vždy len pozitívne účinky. Mnohé elektronické obchody neboli pripravené na takýto prílev zákazníkov a rast svojich spoločností a boli nútené fungovať na hranici svojich možností. “Pomerne rýchly rast v tomto období mohol byť na úkor kvality služieb, ktoré boli e-shopy schopné poskytovať. Prevádzkovatelia elektronického obchodu sa tešili zo zvýšeného predaja a menej pozornosti venovali plánovaniu a zabezpečeniu udržateľného rastu do budúcnosti.” hovorí Matej Kapošváry, CEO spoločnosti Shopsys.

zdroj: Shopcamp.cz

Zisky a expanziu e-shopov nahradili červené čísla a prepúšťanie

Stredoeurópsky trh elektronického obchodu v súčasnosti prechádza bolestivým vytriezvením, pričom českí prevádzkovatelia elektronického obchodu čelia slabším než očakávaným výsledkom a zápasia s nižšími ziskami. Dôraz na ďalší rast začína byť vytláčaný prioritou zabezpečiť, aby si e-shopy dokázali udržať nielen svoje miesto na trhu, ale predovšetkým svojich zákazníkov.

“Stále platí, že udržať si existujúcich klientov je lacnejšie ako získavať nových,” hovorí Kaposváry a dodáva: “Mnohí prevádzkovatelia e-shopov sú v červených číslach aj kvôli zlému plánovaniu. Počas pandémie zaznamenali tieto spoločnosti obrovské medziročné nárasty a s vedomím, že to takto pôjde ďalej, zabudli na zadné vrátka.” Práve tieto spoločnosti čelia problémom, ktoré v niektorých prípadoch môžu viesť až k prepúšťaniu. Spoločnosti elektronického obchodu však čelia aj veľkej výzve do budúcnosti, ktorou je potreba udržať si kvalitných a kľúčových zamestnancov, ktorých je v súčasnosti nedostatok.

zdroj: Shopcamp.cz

ShopCamp sa chystá pomôcť preklenúť náročné obdobie českého ecommerce

V súčasnosti by e-shopy mali venovať pozornosť tomu, ako prežiť v súčasnej kríze a poučiť sa z nej pre nasledujúce roky. Doslova, ako sa odraziť a postaviť na nohy a ako lepšie plánovať. Príležitosť dozvedieť sa, ako čeliť novému štandardu a bojovať s krízou, bude mať e-commerce konferencia ShopCamp, na ktorej vystúpia napríklad Marek Liška z Reflex Capital, ktorý má dlhoročné skúsenosti s riadením ľudských zdrojov, Jan Kvasnička, ktorý sa špecializuje na UX, a zástupcovia e-shopov, medzi nimi Ovečkárna.cz, či Adam Pýcha zastupujúci Knihy Dobrovský. Deviaty ročník konferencie ShopCamp sa uskutoční 8. septembra 2022 v Prahe a bude pozostávať z 12 prednášok. Na účasť na podujatí sa záujemcovia musia iba zaregistrovať na webovej stránke konferencie, pričom e-shopisti, t. j. majitelia alebo zamestnanci e-shopov, majú vstup zdarma. Registráciu spúšťame dnes 7. júna 2022 o 14.00

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nákupné správanie Indov sa mení
2 min. čítanie

Nákupné správanie Indov sa mení

Čína už nie je najľudnatejšou krajinou. V roku 2022 ju predbehla India s viac ako 1,43 miliardami ľudí. Sledovať zmenu spotrebiteľského správania v najobývanejšej krajine preto môže byť dobrý indikátor toho, kam sa uberá nákupné správanie.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+