Každé miesto, priestor aj osobnosť rečníka majú svoje jedinečné čaro, a práve preto sa usilujeme o konferencie, ktoré ponúkajú informačnú rovnováhu a príležitosť pre každého nájsť si to svoje. Do Banskej Bystrice sme pozvali 5 odborníkov z rôznych oblastí online podnikania, ktorí priniesli svoje skúsenosti a nové pohľady.
Krátkodobé výsledky influencer marketingu
Henrieta Martinková je CEO značky prírodnej kozmetiky Annemarie Börlind pre Česko a Slovensko. Beauty segment na podporu predaja a povedomia o značke často využíva influencerov. A nebolo to inak ani pri tejto značke. Zo začiatku všetko fungovalo, no časom ich sila začala klesať.
Influenceri boli drahší a, paradoxne, menej výkonní. Tento kanál začal strácať na dôveryhodnosti a trh bol presýtený. Preto sa Henrieta v krízovom období vrátila k podstate svojho podnikania. Aj keď ide o cudziu značku, ktorú zastupuje, rozhodla sa pre osobný branding. Vo svojej prednáške priblížila cestu a výsledky, ktoré spoločnosti tento prístup prináša.
„Osobný branding je nástroj pre trvalý rast značky. Vie priniesť dlhodobú ROI, stavia na autenticite, budovaní dôvery, podporuje opakované nákupy a lojalitu.“
Dôkaz, že príbeh predáva
V sfére krásy a osobnej starostlivosti ešte ostaneme a nazrieme na ňu z iného uhla. Po krátkej pauze prišiel na pódium Albert Bundala, CMO a spoluzakladateľ slovenskej prírodnej kozmetiky Panakeia. Priblížil, ako sa rozhodli rozšíriť povedomie o ich rodinnej firme skrz natívnu reklamu.
Dostali sa k tomu pomerne netradične. E-shop majú postavený na Shoptete a práve táto platforma mala výzvu ohľadom PR podpory svojich zákazníkov. Albert videl potenciál v príbehu, ktorý píše rodinné podnikanie a stretol sa s úspechom. Z priemerného počtu 14 objednávok denne sa im vďaka natívnym článkom podarilo zvýšiť obrat o 200 %.
„Najdôležitejší je nadpis. Dajte doň 80 % energie. Inak sa čitateľ nepreklikne a šance na nákup sa znižujú.“
Ako sa vyhnúť fuck-upu pri exporte
Michal Lichner vo svojej prednáške zastupoval agentúru Dexfinity z pozície CSO, Export & Business konzultanta. Zameral sa na expanziu na zahraničné trhy cez nie-tak-celkom-vydarené príbehy klientov. Pri ambíciách zdolať nové krajiny sa firmy dokážu popáliť.
Hľadať odpovede na niektoré otázky nie je jednoduché. Pomôcť môže pozerať sa na veci komplexne. Pri expanzii odporúča vyvarovať sa dojmom – čísla a štatistiky nás neklamú, pocity áno.
„Všetky ciele sa plnili, všetko fungovalo, rástli podľa plánu. Na konci fiškálneho obdobia zistili, že sú v strate.“
Prečo využiť Deep learning – najpokročilejšiu forma AI?
Štatistiky reklamno-technologickej spoločnosti RTB House ukazujú, že 92 % ľudí neuskutoční nákup pri prvej návšteve. Daniel Halaburka v 20 minútach priblížil, ako si s tým dokáže poradiť retargeting.
Aj hráči ako Netflix používajú umelú inteligenciu, aby odporúčal to, čo sa vám bude páčiť. V marketingu dokáže deep learning odporúčať nielen samotné produkty, ale aj relevantné príslušenstvo.
„Retargeting, ako sme ho poznali pred pár rokmi, bol založený na historickom správaní zákazníkov. AI však umožňuje predpovedať správanie zákazníkov v reálnom čase a osloviť ich skôr, ako urobia rozhodnutie o kúpe. “
Konkurencia ako hlavný motor k úspechu
Peter Szabó sa po zdravotných komplikáciách rozhodol pustiť sa do oblasti, ktorá je každodennou súčasťou mnohých ľudí – do kávy. Pražiareň Coffeein po ustálení fungovala s dobrými číslami aj s minimálnou snahou.
Peter si zároveň uvedomil, že svoj biznis chce stále udržať pred konkurenciou. S publikom sa podelil sa o konkrétne kroky, ktoré za roky podnikania s kávou podnikol. Potvrdil aj tvrdenia predošlých rečníkov o tom, že kvalita produktu je prvoradá.
„Nie je nič horšie, ako dobrá reklama na zlý produkt. Ak o svojom produkte nie ste presvedčený na 100 %, všetko ostatné je zbytočné. Vráťte sa na krok jedna a vylepšite produkt najlepšie, ako viete.“
Kto sa pýta, posúva sa vpred
Naša konferencia je o interakcii a skutočných otázkach. Po každej prednáške prichádza priestor na otázky z publika, aby sa každý mohol dozvedieť presne to, čo ho zaujíma. Finále patrí panelovej diskusii, kde sa môžete opýtať na konkrétne tipy, skúsenosti a osvedčené postupy priamo od odborníkov z praxe. Hoci je konferencia prístupná cez bezplatný live stream, výsada kladenia otázok patrí len tým, ktorí sú osobne prítomní.
Networking bez hraníc
Počas prestávok sa v príjemnej atmosfére baru rozvíjali nové kontakty a priateľské rozhovory. Účastníci si užili chutné občerstvenie, využili fotostenu na zachytenie spomienok a príležitosť na neformálne debaty (nielen) s rečníkmi. Navyše, záverečný kvíz ponúkol šancu vyhrať skvelé ceny pre tých, ktorí pozorne sledovali prednášky a čítali Ecommerce Bridge.
Zakončite s nami rok plný prednášok v Bratislave
Dobrodružný rok 2024 plný konferencií je pomaly v cieľovej rovinke. Pozývame vás na veľkolepé finále v bratislavskej Novej Cvernovke! Pripravili sme skutočne výnimočný program: tešiť sa môžete na inšpiratívnu prednášku Michala Pastiera, diskusiu s Táňou Ondrejkovou, zakladateľkou a CEO cestovnej kancelárie Pelikan.sk a naživo nahrávaný marketingový podcast Buzzworld by Gabo & Peťo. Agentúra Dexfinity navyše predstaví päť prípadov, keď pri expanzii podcenili možnosti umelej inteligencie, a Juraj Strásky zo Swiss Pointu sa podelí o to, ako dobierka dokáže podporiť rast e-commerce na medzinárodných trhoch.
Simona Sumegová z Kaufland Marketplace prinesie dáta, prípadové štúdie a užitočné tipy na úspech na marketplacoch. Aj tu vás, samozrejme, čaká skvelá atmosféra, príležitosť na networking s profesionálmi z e-commerce sveta a chutné občerstvenie.
Neváhajte s kúpou lístkov – kapacita je obmedzená! Rezervujte si svoje miesto už dnes.