1 min. čítanie

B2C

B2C teda business to customer, čo znamená biznis pre zákazníka je podnikateľský, alebo marketingový model, kde sú v obchodnom vzťahu na jednej strane podnik, a na ten druhej zákazník, teda konečný spotrebiteľ. Často tento pojem označuje najmä obchodovanie v online oblasti.

B2C teda business to customer, čo znamená biznis pre zákazníka je podnikateľský, alebo marketingový model, kde sú v obchodnom vzťahu na jednej strane podnik, a na ten druhej zákazník, teda konečný spotrebiteľ. Často tento pojem označuje najmä obchodovanie v online oblasti. Je to jeden z najčastejších a najpopulárnejších modelov obchodovania na internete.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Správy na Instagrame dostali update. Čo to znamená pre váš profil?
3 min. čítanie

Správy na Instagrame dostali update. Čo to znamená pre váš profil?

Instagram oficiálne rozširuje prístup k dvom nástrojom, ktoré môžu správcovia sociálnych sietí oceniť: prekladanie správ a ich plánovanie. Nejde však o úplne nové funkcie – mnohí používatelia ich testujú už mesiace. Teraz ich Instagram viac tlačí ako „biznis“ nástroje, takže stojí za to vedieť, ako ich využiť efektívne a bez ružových okuliarov.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Stane sa z ChatGPT nová zlatá baňa OpenAI? Nákupy priamo v chate sú na spadnutie
3 min. čítanie

Stane sa z ChatGPT nová zlatá baňa OpenAI? Nákupy priamo v chate sú na spadnutie

OpenAI buduje vlastný platobný systém, vďaka ktorému si ľudia budú môcť kúpiť produkty priamo cez ChatGPT – bez toho, aby museli opustiť chat. Podľa agentúry Reuters budú predajcovia za každý predaj platiť spoločnosti províziu. OpenAI hľadá nové spôsoby, ako zarobiť. Vlani totiž pri tržbách 10 miliárd dolárov prerobila 5 miliárd.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions