
Je možné predávať cez Instagram?
Od roku 2012, keď Facebook odkúpil Instagram, sme mohli byť svedkami, ako sa z tejto sociálnej siete stáva postupom času jeden z najsilnejších priestorov na reklamu alebo odprezentovanie produktov a služieb.
Najväčšia výhoda Instagramu je, že je úplne zadarmo a používateľ nemusí minúť ani euro na to, aby sa jeho príspevky dostali k širokej verejnosti, ak vie, ako na to.
Okrem toho je na Instagrame stále viac a viac možností, ako posunúť vaše podnikanie o level vyššie, či už za pomoci vstavaných funkcií tejto sociálnej siete, alebo napríklad influencerov, čiže ľudí známych na Instagrame.
Instagram shopping
Instagram je výborný pomocník, ak ste firma ponúkajúca rýchloobrátkový tovar a potrebujete zvýšiť predajnú silu cez internet. Možnosť prepojiť existujúci e-shop s Instagramom môže slúžiť ako ďalší kanál na prilákanie potenciálnych klientov.
Ak ponúkate produkt, pri ktorom nie je logistika problém, zavedenie Instagram Shoppingu je nutnosť. Klient sa vďaka „user friendly“ prostrediu dostane na web za pár sekúnd. Ako to vyzerá, môžete vidieť nižšie:
Influenceri na Instagrame
Influenceri sú jednoznačne najsilnejším nástrojom pre e-commerce v rámci Instagramu. Vo svete plnom reklám majú ľudia tendenciu odignorovať väčšinu z nich, aj keď je to reklama, ktorá prezentuje fakt super produkt. V takomto prípade sú influenceri skvelým riešením, keďže u ľudí, ktorí ich sledujú, si vybudovali dôveru a majú tendenciu veriť v produkty, ktoré influencer na svojom profile prezentuje.
To sa, samozrejme, odzrkadlí aj na výsledkoch reklamy cez influencera, ak si zvolíte influencera, ktorý je uveriteľný, alebo obsah, ktorý tvorí, má súvis s vaším produktom.
Podľa prieskumu z roku 2021 je až 90 % ľudí spokojných s marketingom cez influencerov. V Amerike má až 75 % značiek väčšinu svojho marketingového budgetu pripravenú práve na influencerov.
Trh s influencer marketingom mal v roku 2016 odhadovanú hodnotu „len“ 1,7 miliardy dolárov, no v roku 2020 už mal hodnotu 9,7 miliardy.
Faktorov, prečo je to tak, je mnoho, no najsilnejším je pandémia. Za posledné 2 roky sa spoločnosť viac a viac polarizovala, čo influencer marketingu len pomohlo, keďže ľudia majú tendenciu sledovať to, s čím sa stotožňujú, a konajú vzhľadom na to, čomu veria.
Okrem toho, že majú influenceri nespochybniteľne pozitívny vplyv na predaje, sú aj skvelým nástrojom, ako získať povedomie o vašej značke.
Dobrým príkladom je fínsky recommerce start-up s názvom Swappie. Oslovil rôznych influencerov so žiadosťou odprezentovať svoj produkt a následne materiály získané od nich použil ako PPC kampaň na YouTube. Ide o firmu, ktorá za posledné 2 roky zvýšila svoje príjmy o takmer 300 %. Možno si od nej nekúpite hneď telefón, no za pomerne krátky čas ju pozná celé Slovensko a Česko.
Firma bola založená v roku 2016 a cieliť mimo Fínska začala až koncom roka 2020. Rozhodne ide o firmu, ktorá môže slúžiť ako vzor na úspešné vybudovanie povedomia o značke za pomoci influencer marketingu.
Súťaže
K príspevkom na sociálnych sieťach sa viažu dva typy štatistík, organické a platené. Súťaže na Facebooku alebo Instagrame sú skvelým nástrojom, ako dosiahnuť organický rast impresií, reakcií a dosahu pre váš biznis. Facebookové súťaže sú obmedzované pravidlami Facebooku, no na Instagram sa tieto pravidlá nevzťahujú.
Obrovskou výhodou Instagramu je, že môžete v rámci podmienok súťaže vyzývať ľudí k akcii, no nie k takej, ktorá zahŕňa kúpu nejakého produktu alebo služby. Avšak vyzvať ich, aby v komentároch označili kamoša alebo kamošku, môžete. Na Facebooku je takáto výzva zakázaná a môže sa skončiť až zrušením vašej stránky.
Z vlastnej skúsenosti viem, že organické štatistiky súťažných príspevkov sú v niektorých prípadoch aj 20-krát vyššie ako pri bežných príspevkoch. To je spôsobené hlavne tým, že ľudia sa tešia, že majú možnosť niečo vyhrať, a majú tendenciu zdieľať takéto príspevky so svojimi priateľmi bez toho, aby ste ich na to vyzvali.
Na záver len dodám, že na Instagrame je veľa možností, ako sa zviditeľniť, či už platených, alebo organických. Podľa štatistík funguje v posledných rokoch najlepšie humor. Najrýchlejšie rastúce profily sú tie, ktoré si ľudia spájajú s vtipným obsahom. Aplikovateľné to je v akejkoľvek sfére, otázne je, či sa touto cestou ako firma chcete vydať. Nie vždy to má efekt, najmä pri firmách, ktoré sa pohybujú skôr v B2B sektore.
Podľa štatistík z roku 2018 ľudia na Instagrame reagujú na platený obsah až 53-krát viac ako na Facebooku. Ak pôsobíte v B2C sfére, je Instagram určite silným nástrojom, ako zvýšiť predaje, je len na vás, ako to uchopíte.
Nič nie je zo dňa na deň a pri Instagrame obzvlášť. Svojmu instagramovému profilu by ste sa mali venovať pre začiatok aspoň 10 až 15 hodín mesačne. Monitorovať chod firmy, zamestnancov a ukázať ľudskosť sú pre začiatok dobré ciele, ak chcete v zákazníkoch vzbudiť dôveru. Tak na čo ešte čakáte?
Ak si nie ste istí, ako Instagram efektívne uchopiť, ozvite sa nám. Vymyslíme efektívnu stratégiu komunikácie na mieru pre váš produkt a vašu cieľovú skupinu.