Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
5 min. čítanie

Ako vie banka reálne a naozaj pomôcť e-commerce firme? (Pavol Bogár, Tatra banka)

Bankové subjekty, telekomunikácie či poisťovne nie sú väčšinou príliš pozitívne témy na rozoberanie. Avšak v tomto prípade môže byť opak pravdou. Keď sa banka venuje aktivitám na pomoc podnikateľom a vyvinie pre nich celý ekosystém, zrazu to všetkým zúčastneným dáva zmysel. Ako pristupuje k financovaniu e-shopov Tatra banka, či je takéto financovanie možné len pre klientov a prečo majú vlastnú platobnú bránu nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal Pavol Bogár, vedúci oddelenia akvizícii a depozitných produktov malých firemných klientov v Tatra banke.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:57 Ako sa dá vypracovať na vyššie pozície v bankovom sektore?
  • 03:45 Ako pristupuje k financovaniu e-shopov Tatra banka?
  • 09:10 Podľa čoho sa dostávajú partneri na zoznam overených?
  • 14:43 Kto sa stará o celý tento ekosystém v spoločnosti?
  • 15:45 Ako sa dá dostať k tomuto ekosystému?
  • 18:22 Aký je rozdiel medzi bankovými a komerčnými platobnými bránami?
  • 22:01 Chystajú v Tatra banke aj systém Buy now – pay later?
  • 23:00 Pre koho je ekosystém Tatra banky určený?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ekosystém partnerov pre e-shopy

V podnikateľskom svete je obrovský rozdiel medzi tým, keď máte teoretické vedomosti, a keď dokážete tieto vedomosti preniesť do praxe. Teória je síce dôležitá, ale často podnikatelia potrebujú skôr praktickú pomoc. V prípade e-shopov to platí dvojnásobne. Začať podnikanie v oblasti e-commerce môže byť náročné, najmä ak chýbajú skúsenosti. Podnikatelia často potrebujú odporúčania na overených partnerov, ktorí im dokážu pomôcť nielen s vytvorením e-shopu, ale aj s jeho správou a rastom.

V minulosti boli dostupné rôzne návody a odporúčania, ktoré radili, ako úspešne založiť a viesť e-shop. Avšak ukázalo sa, že podnikatelia hľadajú viac než len rady. Potrebujú mať istotu, že partneri, ktorých využijú, sú overení, spoľahliví a dodajú to, čo sľúbia. Tatra banka preto vytvorila systém, ktorý podnikateľom poskytuje zoznam overených partnerov, ktorí dokážu pokryť všetky aspekty podnikania v oblasti e-commerce, od tvorby webových stránok až po marketing, logistiku a právne otázky.

Spoľahlivosť a kvalita partnerov

Jednou z hlavných výhod takéhoto ekosystému je eliminácia rizika, že podnikateľ zaplatí za služby, ktoré nakoniec nedostane alebo dostane v zlej kvalite. Banka spolupracuje len s partnermi, ktorí majú dlhodobé skúsenosti a sú v danej oblasti uznávaní. To znamená, že podnikateľom je poskytovaná záruka kvalitných služieb, a to aj vtedy, keď komunikácia medzi nimi a partnerom prebieha bez priamej účasti banky. Tatra banka zároveň aktívne získava spätnú väzbu od svojich klientov a na základe toho pravidelne preveruje kvalitu služieb partnerov. Ak by niektorý z nich prestal dodržiavať vysoký štandard, banka by vedela promptne reagovať.

Flexibilné riešenia pre e-shopy

Ekosystém ponúkaný bankou nie je obmedzený len na novozaložené e-shopy. Dokážu ho využiť aj väčšie podniky, ktoré potrebujú efektívne riešenia pre svoj ďalší rast. Banka ponúka partnerov, ktorí sú schopní pomôcť s riešením komplexných výziev, napríklad expanziou na nové trhy alebo optimalizáciou logistiky pre viaceré jazykové mutácie e-shopov.

Veľkou výhodou tohto systému je, že podnikateľ nemusí hľadať riešenia sám. Môže sa spoľahnúť na partnerov, ktorí majú skúsenosti s podobnými projektmi a dokážu rýchlo poskytnúť adekvátne riešenia. Rovnako dôležité je, že tento systém poskytuje flexibilitu – podnikatelia môžu využiť len tie služby, ktoré skutočne potrebujú, a nemusí ísť len o e-shopové riešenia, ale aj o služby, ako je účtovníctvo, skladovanie alebo marketing.

Výhody partnerstiev a personalizovaná podpora

Podnikatelia, ktorí sa stanú klientmi banky, majú k dispozícii zoznam všetkých overených partnerov. Okrem toho sa môžu spoľahnúť na ďalšiu podporu, ktorú im banka poskytne pri výbere správneho riešenia. Klienti majú prístup k informáciám prostredníctvom webovej stránky banky, kde nájdu zoznam partnerov, ako aj rôzne edukačné materiály, ktoré ich prevedú podnikateľskými výzvami v oblasti e-commerce.

Tatra banka zároveň využíva aj rôzne moderné nástroje, ako sú push notifikácie v mobilných aplikáciách, aby svojich klientov informovala o aktuálnych kampaniach a novinkách. Tieto kampane nie sú zamerané len na predaj, ale aj na edukáciu podnikateľov, aby vedeli efektívne využívať ponúkané služby.

Platobné riešenia pre e-shopy

Tatra banka poskytuje aj platobnú bránu, ktorá je v mnohých ohľadoch inovatívna a konkurencieschopná. Brána integruje všetky platobné metódy, čo znamená, že zákazníci môžu využívať rôzne spôsoby platby, vrátane kreditných kariet alebo prevodov. Veľkou výhodou tejto brány je možnosť nákupu na splátky. To umožňuje e-shopom ponúkať svojim zákazníkom flexibilnejšie možnosti platby, čo môže zvýšiť ich predaj.

Platobná brána od Tatra banky je navrhnutá tak, aby pokrývala potreby nielen menších, ale aj veľkých e-shopov s tisíckami transakcií denne. Tento systém je schopný spracovať obrovské množstvo transakcií bez ohľadu na veľkosť firmy, čo ho robí vhodným pre široké spektrum podnikateľov.

Rozvoj ekosystému a nové možnosti financovania

Banka neustále pracuje na rozširovaní svojho ekosystému a plánuje zaviesť nové možnosti financovania pre podnikateľov s nepravidelným príjmom alebo sezónnymi výkyvmi. Podnikatelia, ktorí napríklad fungujú na základe projektov a dostávajú platby oneskorene, budú môcť tieto nové nástroje využiť na plynulejšie financovanie svojho podnikania.

To dáva e-shopom väčšiu flexibilitu a možnosť rozšíriť svoju klientskú základňu. Zákazníci budú môcť nakupovať tovar na splátky alebo využívať iné formy financovania, ktoré im umožnia jednoduchšie nakúpiť, aj keď aktuálne nemajú dostatok finančných prostriedkov.

Podpora pre menších podnikateľov aj veľké firmy

Ekosystém partnerov Tatra banky je primárne určený pre menších podnikateľov s obratom do 5 miliónov eur. Väčšie firmy už často majú vlastné riešenia a vybudované vzťahy s partnermi, takže tento systém pre nich nemusí byť relevantný. Pre menšie podniky však ekosystém predstavuje ideálne riešenie na zvládnutie rôznych výziev spojených s rozvojom e-shopu, od optimalizácie obchodných procesov až po expanziu na nové trhy.

Na druhej strane, niektoré služby, ako je platobná brána Tatra Pay Plus, sú navrhnuté tak, aby ich mohli využívať aj väčšie firmy. Systém je schopný zvládnuť tisíce transakcií denne, čo ho robí vhodným aj pre gigantické firmy s obrovským počtom objednávok.

Záver

Ekosystém partnerov Tatra banky poskytuje podnikateľom širokú škálu riešení a služieb, ktoré im pomôžu zvládnuť všetky výzvy spojené s prevádzkou a rozvojom e-shopov. Podnikatelia sa môžu spoľahnúť na overených partnerov, ktorí poskytujú kvalitné služby a sú pripravení pomôcť v každej fáze podnikania. Tento systém zároveň zabezpečuje flexibilitu a prístup k moderným riešeniam, ktoré podnikateľom umožnia rásť a efektívne rozvíjať svoje podnikanie.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
TOP tipy, ako začať podnikať v roku 2025 od Dalibora Cicmana (GymBeam)
5 min. čítanie

TOP tipy, ako začať podnikať v roku 2025 od Dalibora Cicmana (GymBeam)

Každý by chcel mať dnes vlastné podnikanie, ale len málo ľud vie, ako začať. No a odkiaľ dostať fundovanejšiu odpoveď, ako od EY podnikateľa roka 2024 Dalibora Cicmana? Prešli sme si top tipy, na ktorých môžete v roku 2025 postaviť úspešný biznis. Samozrejme to nie je mantra a treba používať hlavu, no ako dobrý základ […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Prečo sa za pár písmen platí ako za luxusnú vilu? Výročná správa internetu 2024 (Peter Bíro, SK-NIC)
5 min. čítanie

Prečo sa za pár písmen platí ako za luxusnú vilu? Výročná správa internetu 2024 (Peter Bíro, SK-NIC)

Ako si stojí Slovensko v online priestore a čo nás čaká v roku 2025? V rozhovore sa dozviete, prečo sa počet e-shopov znížil, hoci trh rástol, akú hodnotu majú vzácne domény a prečo je kybernetická bezpečnosť stále problém. Rozoberieme aj vplyv umelej inteligencie na trh práce a jej riziká pri šírení dezinformácií. Dotkneme sa aj […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+