5 min. čítanie

Ako na dobrý content na sociálnych sieťach?

Autenticita, pravidelnosť a analytika – toto by mali byť 3 hlavné piliere, na ktorých stojí váš budúci obsah. Ako na to, pri ktorých bodoch si dať pozor a čo vlastne sledovať, si prečítate v nasledujúcom článku. 

Martin Murza Martin Murza
Riaditeľ agentúry Murza
Ako na dobrý content na sociálnych sieťach?

Hľadáte jednoduchú odpoveď na to, ako tvoriť obsah na sociálnych sieťach? Už dávno nestačí iba pasívne existovať alebo vytvárať obsah preto, aby ste “mali na profile aspoň niečo.” Ak chcete vytvárať zmysluplný obsah pre vaše publikum, sú tu 3 body, ktoré by ste nemali zavrhnúť a tiež jeden extra tip pre každú populárnu sociálnu sieť. 

Autenticita – kto sme a prečo tu sme

Či ide o vašu osobnú značku, alebo firemnú identitu na sociálnych sieťach, mali by ste mať zodpovedanú otázku prečo tam vlastne pridávate obsah. Ak je vaším cieľom budovanie dobrého mena, rozšírenie povedomia o značke, získanie nových kontaktov alebo priamo zákazníkov, ste tam správne. 

Každý z týchto motívov môže byť zastrešený iným typom komunikácie, avšak čo majú všetky spoločné, je autenticita. Len vy viete, v čom je vaše podnikanie naozaj výnimočné, čo robíte inak a v akom type komunikácie sa cítite pohodlne. Ak máte firmu zameranú na výrobu a chceli by ste ľuďom ukázať proces výroby, smelo do toho. 

V prípade, že ste napríklad právnik so zameraním na obchodné právo, pokojne pridajte do komunikácie najčastejšie problémy, s ktorými sa stretávate pri klientoch. Odhaľte vašim sledovateľom zákulisie, ponúknite im radu zadarmo alebo sa pochváľte úspechmi. Urobte to tak, ako je to pre vás alebo vašu značku prirodzené a ako je to uveriteľné publiku. Časy, kedy stačilo z času na čas pridať “brandové MEME”, sú už dávno preč. Ľudia chcú značky, s ktorými môžu cítiť a ktorým môžu veriť. 

Príklad: 

Klient potreboval pridať nový typ autentických príspevkov. Jeho komunikácia bola postavená na mixe grafík a upravených profesionálnych fotografií z jeho réžie, prípadne fotobanky. 

Do jeho komunikácie sme v úvode pridali jedinečné fotky od jeho spokojných zákazníkov a neskôr sme začali pridávať aj jemne upravené fotografie s naaranžovanými produktami, avšak nafotené telefónom (stále s maximálnym dôrazom na kvalitu), aby sme čo najvernejšie zachytili výrobky tak, ako si ich fotia zákazníci. A výsledok? Dnes sú práve toto najúspešnejšie posty, ktoré má na svojom profile. 

Pravidelnosť – zlaté pravidlo tvorby

Medzi časté chyby, s ktorými sa stretávam, patrí nepravidelná frekvencia alebo nárazové publikovanie. Ani jeden z extrémov nie je dobrý. Či sa vám má o komunikáciu starať agentúra, alebo to máte vo vlastných rukách, nastavte si reálny cieľ, ktorý je pre vás doslova minimom. Napríklad 1 príspevok týždenne.

Doprajte si dostatok času na prípravu a každý týždeň si držte túto métu. Vo výsledku budete mať na konci roka 52 publikovaných príspevkov a hlavne vytvoríte návyk. Na jednej strane návyk vás ako tvorcu či spolutvorcu a na strane druhej návyk vášho publika, ktoré si môže na komunikáciu značky zvyknúť. 

Keď máte na komunikáciu agentúru, z praxe odporúčame aspoň 2 príspevky týždenne, vďaka čomu ostávate viac na očiach a agentúra vám bude vedieť pomôcť rýchlejšie vyhodnotiť úspešnosť rôznych tém. 

POZOR! Majte na pamäti, že menej je niekedy viac. Príliš časté publikovanie príspevkov pri komerčných značkách môže viesť k efektu presýtenia a strate engagementu alebo v horšom prípade k strate followers. Ak radšej stavíte na istotu, začnite na 2 postoch týždenne. 

Analytika obsahu – čo a prečo publikovať

Venujte dostatok času aj analytike vášho obsahu. To vám pomôže poučiť sa zo starých chýb, vytvoriť lepší obsah pre vaše publikum a vo výsledku teda aj pre vás. 

Sledujte, kedy vaše publikum na vybranej platforme najlepšie reaguje na príspevky – je to ráno, keď prídu do práce a otvoria si LinkedIn alebo skôr k večeru, keď majú náladu objednať si niečo k telke a scrollujú Instagramom? 

Týždenný podcast UPdate

Sledujte si publikačné časy a vyhodnocujte ich. Dávajte si pozor aj na rôzne druhy obsahu. Je možné, že príspevok z veselého pracovného prostredia bude mať väčší “výtlak” počas pracovnej časti dňa na rozdiel od príspevku o uvedení novej kolekcie topánok, ktorá by mala väčší úspech medzi 18:00 a 19:00. 

Okrem časov je tu aj forma komunikácie. Aktuálne najobľúbenejším typom obsahu je video. Nezabúdajte však aj na rôzne ďalšie typy a možnosť vytvárať albumy, single posty, ankety, odkazy na web, carousely a ďalšie. Aj keď aktuálne video kraľuje, možno práve vaše publikum viac poteší dobre nafotený produkt alebo popis služby, ktorú vykonávate na profesionálnej úrovni. 

BONUS 

Ako odmena pre tých, ktorý článok prečítali až dokonca, tu čaká jeden extra tip navyše pre každú sociálnu sieť. 

Facebook

Nebojte sa titulkového marketingu. Facebookové publikum sa podobne ako všetky ostatné mení. Keďže sa doba zrýchlila, ľudia dnes viac reagujú hlavne na lákavé titulky. Či to bude odkaz na váš PR článok, web, nový produkt, alebo skrátka ďalší príspevok, skúste vytvoriť čo najzaujímavejší pútavý titulok a dať ho na čo najviditeľnejšie miesto v príspevku. Napríklad titulok, text vo fotografii alebo úvodná veta v poste. Zaručene pritiahnete viac pozornosti. 

Instagram 

Snažte sa čo najviac svojho obsahu pripomínať aktívnemu publiku. Vďaka príbehom môžete odkomunikovať každý svoj nový príspevok pre celú aktívnu časť vášho publika. Práve stories sú spôsobom komunikácie, ktorý vám pomôže prebudiť doteraz aj menej aktívnu časť publika. Výhodou je, že cez stories viete odkomunikovať napríklad aj dnes najobľúbenejší Instagramový formát Reels.

LinkedIn

Ak svojej firme budujete profil aj na LinkedIn, zapojte do toho aj zamestnancov. Komunikácia na LinkedIn dáva väčší priestor ľuďom ako firmám, preto je efektívnejšie zvoliť si napríklad zástupcov firmy, ktorý budú vytvárať a komunikovať firemný obsah. 

TikTok

Táto sieť určite má svoje pravidlá, avšak nikto sa ešte nezhodol na tom, aké presne sú. Pro tip na TikTok je teda jednoduchý – vytvárajte veľa obsahu, veľa komunikujte a keď do toho všetkého pridáte aj humor, zaručene si zvýšite pravdepodobnosť úspechu.

Zdieľať článok
Martin Murza
Riaditeľ agentúry Murza

Viac ako 8 rokov sa aktívne venujem content marketingu a sociálnym sieťam. Dnes som riaditeľom agentúry Murza, ktorej hlavná doména je vytváranie a správa online obsahu. Pracoval som na tvorbe obsahu pre značky ako Adidas, RE/MAX, Zalando, Toyota, Porsche a ďalšie.

Tento článok ti prináša

Murza

Murza je online marketingová agentúra, ktorá sa špecializuje na tvorbu zaujímavého a originálneho obsahu. Tento obsah pomáha klientom vyniknúť v konkurencii a zaujať ich zákazníkov. Firma sa zameriava na sociálne siete a tvorbu online obsahu, ako sú blogy a webové stránky.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly
2 min. čítanie

Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly

Nedávny prieskum spoločnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupovanie v Nemecku, známe aj ako “live shopping” či “in-stream shopping”, získava na obľube. Šesť z desiatich nemeckých spotrebiteľov v súčasnosti rozumie tomuto pojmu, čo je dvojnásobne viac ako pred tromi rokmi. Miera prijatia live shoppingu v Nemecku je však stále nízka.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+