4 min. čítanie

Ako funguje Expandeco (Tomáš Vrtík, Expandeco)

Tomáš Vrtík je CEO vo firme Expandeco, ktorá pomáha e-shopom s expanziou do zahraničia. Momentálne obsluhujú 14 krajín aj tie mimo EÚ. Rozprávali sme sa o pozadí jeho firmy. O tom, ako to u nich funguje, aké "zádrhely" nastávajú pri ich práci a ako majú nastavené procesy.

Pôvodná myšlienka Expandeco bola pomáhať e-shopom s balením balíkov a zlepšením zákaznickej podpory. Tento nápad skrsol v Tomášovej hlave už v roku 2014, kedy pracoval pre e-shop, v ktorom videl priestor na zefektívnenie ich procesov. Povedal si, že by to vedel robiť lepšie a založil si vlastnú firmu. Keď v Expandeco dostali prvú požiadavku od klienta, či by vedeli ich služby zabezpečiť aj v Maďarsku, začali svoj biznis škálovať aj do zahraničia. Expandeco dnes funguje v 14 krajinách najmä s internými zamestnancami.

“Ľudský prvok je pre nás veľmi dôležitý.”

Všetci na zákaznickej podpore v rôznych krajinách sú ich internými zamestnancami. Neustále zlepšujú interné procesy a systémy, aby vedeli zabezpečiť rovnakú kvalitu služieb vo všetkých krajinách a zefektívnili všetky procesy a aj svoju komunikáciu. Neustále inovujú a vylepšujú svoje systémy, na základe meniacich sa požiadaviek a podmienok na trhu.

Dá povedať, že Expandeco je z časti aj technologická firma.

Ekonomickú efektivitu svojich pobočiek si zabezpečujú pomocou rozširovania služieb v danej krajine, čím prinášajú pridanú hodnotu aj ich klientom. Vo viacerých krajinách riešia aj reverznú logistiku. Čo znamená, že zákazník môže pohodlne tovar vrátiť vo svojej krajine, tovar príde na sklad Expandeco a odtiaľ sa neskôr naraz odosielajú väčšie balíky naspäť do skladov e-shopu.

Okrem toho, že táto služba šetrí náklady na logistiku, výrazne sa skracuje čas na vybavenie vratky a reklamácie. Priamo v sklade v danej krajine totižto zamestnanci Expandeco vedia balíky otvoriť, preveriť reklamácie a požiadavky zákazníkov a poslať informácie e-shopu skôr, ako k nim balík fyzicky dorazí.

E-shop vďaka tomu môže reklamáciu alebo výmenu tovaru okamžite vybaviť.

Udržovanie štandardu kvality ich služieb na všetkých pobočkách, je mimoriadne dôležité. Preto si dávajú záležať na výbere svojich zamestnancov a v každej krajine majú na pobočkách lokálneho supervízora. Vedia dokonca zastrešiť backup pre klienta aj za jeho interných zamestnancov.

Vďaka silnej sieti kontaktov vo všetkých krajinách a uzatváraniu partnerstiev so špecializovanými dodávateľmi, zabezpečujú komplexné služby od rýchlych prekladov až po nájdenie vhodného lokálneho influencera.

Viac detailov sa dozviete v našom rozhovore:

  • 0:58 Prečo si ako svoj biznis model vybrali práve expanziu?
  • 3:19 Funguje Expandeco s externistami alebo má vlastných zamestnancov?
  • 5:00 Ako fungujú ich pobočky v zahraničí, aké služby poskytuj a v čom je ich hlavná výhoda?
  • 8:30 Je Expandeco čiastočne aj technologická firma?
  • 9:48 Ako u nich funguje onboarding zamestnancov a systém zastupiteľnosti?
  • 12:58 Akým spôsobom riešia kontrolu kvality a čo odporúča?
  • 16:20 Vie Expandeco riešiť aj rýchle preklady s malým objemom textu?
  • 19:57 Aké sú skryté náklady na interného zamestnanca, na ktoré majitelia e-shopov často zabúdajú?
  • 22:12 Čo tvorí gro ich obratu, v akom pomere a na obrate podieľajú služby, ktoré poskytujú?
  • 23:02 Aké marketingové služby vedia klientovi zabezpečiť a akým spôsobom?
  • 28:19 V čom je ich hlavná pridaná hodnota pre klientov, je to ich sieť kontaktov?
  • 30:14 Akú majú ambíciu do budúcnosti, ísť do šírky do ďalších krajín alebo posilňovať pozície v jednotlivých krajinách, v ktorých už pôsobia?

Ak vás služby Expandeca zaujali a chceli by ste s nimi spolupracovať, neváhajte sa obrátiť na Tomáša na jeho email: 

vrtik@expandeco.com

Zároveň si vás dovoľujeme pozvať na špeciálny event, ktorý bude zameraný na Slovinsko. Koná sa v sídle Expandeco v Nitre 27.3.2020. Viac info môžete sledovať na Facebookovej fanpage Expandeco.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
1 min. čítanie

Majú sa marketéri báť AI a automatizácie? Máme tu úsvit úpadku marketingu, ako sme ho poznali doteraz?

So šéfom a zakladateľom agentúry PS:Digital, Petrom Šebom, sme sa v tomto rozhovore rozprávali o budúcnosti automatizácie a umelej inteligencie (AI) v digitálnom biznise a o tom, ako môže tento pokrok už čoskoro zmeniť prácu marketérov vo všeobecnosti. Môžu tieto trendy ohroziť živobytie copywriterov alebo grafikov?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Miroslava Birešová, Kaufland
2 min. čítanie

Na slovenský a český trh už čoskoro vstúpi Kaufland online trhovisko. Ako ho môžu e-shopy využiť pre svoj rast? (Miroslava Birešová, Global Marketplace)

V tejto časti magazínu Ecommerce Bridge nám sales manažérka Kaufland Global Marketplace pre Česko a Slovensko, Miroslava Birešová, priblížila nové Kaufland online trhovisko, ktoré vstúpi na trh už v tomto roku. Ako zmení pomery v e-commerce prostredí v našom priestore a čo nové prinesie?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Prečítať článok