Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Ako funguje Expandeco (Tomáš Vrtík, Expandeco)

Tomáš Vrtík je CEO vo firme Expandeco, ktorá pomáha e-shopom s expanziou do zahraničia. Momentálne obsluhujú 14 krajín aj tie mimo EÚ. Rozprávali sme sa o pozadí jeho firmy. O tom, ako to u nich funguje, aké "zádrhely" nastávajú pri ich práci a ako majú nastavené procesy.

|

Pôvodná myšlienka Expandeco bola pomáhať e-shopom s balením balíkov a zlepšením zákaznickej podpory. Tento nápad skrsol v Tomášovej hlave už v roku 2014, kedy pracoval pre e-shop, v ktorom videl priestor na zefektívnenie ich procesov. Povedal si, že by to vedel robiť lepšie a založil si vlastnú firmu. Keď v Expandeco dostali prvú požiadavku od klienta, či by vedeli ich služby zabezpečiť aj v Maďarsku, začali svoj biznis škálovať aj do zahraničia. Expandeco dnes funguje v 14 krajinách najmä s internými zamestnancami.

“Ľudský prvok je pre nás veľmi dôležitý.”

Všetci na zákaznickej podpore v rôznych krajinách sú ich internými zamestnancami. Neustále zlepšujú interné procesy a systémy, aby vedeli zabezpečiť rovnakú kvalitu služieb vo všetkých krajinách a zefektívnili všetky procesy a aj svoju komunikáciu. Neustále inovujú a vylepšujú svoje systémy, na základe meniacich sa požiadaviek a podmienok na trhu.

Dá povedať, že Expandeco je z časti aj technologická firma.

Ekonomickú efektivitu svojich pobočiek si zabezpečujú pomocou rozširovania služieb v danej krajine, čím prinášajú pridanú hodnotu aj ich klientom. Vo viacerých krajinách riešia aj reverznú logistiku. Čo znamená, že zákazník môže pohodlne tovar vrátiť vo svojej krajine, tovar príde na sklad Expandeco a odtiaľ sa neskôr naraz odosielajú väčšie balíky naspäť do skladov e-shopu.

Okrem toho, že táto služba šetrí náklady na logistiku, výrazne sa skracuje čas na vybavenie vratky a reklamácie. Priamo v sklade v danej krajine totižto zamestnanci Expandeco vedia balíky otvoriť, preveriť reklamácie a požiadavky zákazníkov a poslať informácie e-shopu skôr, ako k nim balík fyzicky dorazí.

E-shop vďaka tomu môže reklamáciu alebo výmenu tovaru okamžite vybaviť.

Udržovanie štandardu kvality ich služieb na všetkých pobočkách, je mimoriadne dôležité. Preto si dávajú záležať na výbere svojich zamestnancov a v každej krajine majú na pobočkách lokálneho supervízora. Vedia dokonca zastrešiť backup pre klienta aj za jeho interných zamestnancov.

Vďaka silnej sieti kontaktov vo všetkých krajinách a uzatváraniu partnerstiev so špecializovanými dodávateľmi, zabezpečujú komplexné služby od rýchlych prekladov až po nájdenie vhodného lokálneho influencera.

Viac detailov sa dozviete v našom rozhovore:

  • 0:58 Prečo si ako svoj biznis model vybrali práve expanziu?
  • 3:19 Funguje Expandeco s externistami alebo má vlastných zamestnancov?
  • 5:00 Ako fungujú ich pobočky v zahraničí, aké služby poskytuj a v čom je ich hlavná výhoda?
  • 8:30 Je Expandeco čiastočne aj technologická firma?
  • 9:48 Ako u nich funguje onboarding zamestnancov a systém zastupiteľnosti?
  • 12:58 Akým spôsobom riešia kontrolu kvality a čo odporúča?
  • 16:20 Vie Expandeco riešiť aj rýchle preklady s malým objemom textu?
  • 19:57 Aké sú skryté náklady na interného zamestnanca, na ktoré majitelia e-shopov často zabúdajú?
  • 22:12 Čo tvorí gro ich obratu, v akom pomere a na obrate podieľajú služby, ktoré poskytujú?
  • 23:02 Aké marketingové služby vedia klientovi zabezpečiť a akým spôsobom?
  • 28:19 V čom je ich hlavná pridaná hodnota pre klientov, je to ich sieť kontaktov?
  • 30:14 Akú majú ambíciu do budúcnosti, ísť do šírky do ďalších krajín alebo posilňovať pozície v jednotlivých krajinách, v ktorých už pôsobia?

Ak vás služby Expandeca zaujali a chceli by ste s nimi spolupracovať, neváhajte sa obrátiť na Tomáša na jeho email: 

vrtik@expandeco.com

Zároveň si vás dovoľujeme pozvať na špeciálny event, ktorý bude zameraný na Slovinsko. Koná sa v sídle Expandeco v Nitre 27.3.2020. Viac info môžete sledovať na Facebookovej fanpage Expandeco.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo sa za pár písmen platí ako za luxusnú vilu? Výročná správa internetu 2024 (Peter Bíro, SK-NIC)
5 min. čítanie

Prečo sa za pár písmen platí ako za luxusnú vilu? Výročná správa internetu 2024 (Peter Bíro, SK-NIC)

Ako si stojí Slovensko v online priestore a čo nás čaká v roku 2025? V rozhovore sa dozviete, prečo sa počet e-shopov znížil, hoci trh rástol, akú hodnotu majú vzácne domény a prečo je kybernetická bezpečnosť stále problém. Rozoberieme aj vplyv umelej inteligencie na trh práce a jej riziká pri šírení dezinformácií. Dotkneme sa aj […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Sociálne siete a AI? Už to nie je len o obrázkoch a statusoch (Peter Šebo, PS:Digital)
5 min. čítanie

Sociálne siete a AI? Už to nie je len o obrázkoch a statusoch (Peter Šebo, PS:Digital)

Práca s AI už dnes nie len o ChatGPT. Na konkrétne úlohy sa dajú využiť špecifické nástroje, s ktorými môžete dostať lepšie výsledky. A práve to je hlavný benefit umelej inteligencie. Ako sa to všetko za posledný pol rok posunulo, tipy na konkrétne nástroje a aký program vám vie ušetriť až 80% práce pri spravovaní […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+