Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
9 min. čítanie

6 najlepších príkladov retargetingových reklám

Keď sa povie retargeting, väčšine z nás napadnú jednoduché bannerové reklamy zobrazujúce produkty, o ktoré sme sa nedávno zaujímali. Retargeting však dokáže oveľa viac. So správnymi dátami a technológiami môžeme osloviť veľmi špecifické skupiny používateľov alebo dosiahnuť komplexné ciele. Pozrime sa na niekoľko príkladov retargetingových reklám a čo nám hovoria o retargetingu všeobecne. Dozviete sa, ako funguje retargeting, kedy je vhodné použiť retargeting a aké flexibilné môžu byť retargetingové kampane (aj s konkrétnymi príkladmi).

6 najlepších príkladov retargetingových reklám
Zdroj: RTB House

Čo je retargeting a ako funguje?

Predtým, než sa pozrieme na príklady retargetingových reklám, si v krátkosti vysvetlime, čo retargeting je a ako ho využívame.

Retargeting je marketingová metóda, ktorá slúži na opätovné oslovenie zákazníkov, ktorí už prejavili záujem o váš web alebo produkt. Môže ísť o akýkoľvek typ používateľa – od tých, ktorí len prezerali web bez výraznej interakcie, cez nakupujúcich, ktorí pridali produkty do košíka, ale nedokončili nákup, až po skutočných zákazníkov.

Retargetingové reklamy zdieľajú špecifické oznámenie používateľovi na základe jeho predpokladaných záujmov. Môže ísť o kategóriu produktov, o ktorú sa zaujímal na vašom webe, alebo o konkrétny aspekt produktu, ktorý by ho mohol zaujímať. Je mnoho spôsobov, ako tieto dáta využiť, a platformy na nákup reklamy (Demand Side Platforms, skrátene DSP) ako RTB House majú svoje vlastné interné technológie na ich maximálne využitie. V našom prípade používame Deep Learning na získanie hlbších poznatkov.

Retargeting je dlhodobá stratégia s krátkodobými prípadmi použitia, ktorej cieľom je budovať trvalé vzťahy so zákazníkmi a v konečnom dôsledku ich presvedčiť ku konverzii. Pri správnom použití môže mať retargeting významný pozitívny vplyv na vaše výsledky.

Toto je však len špička ľadovca toho, čo retargeting dokáže. Prejdime si konkrétne príklady retargetingových reklám a pozrime sa na to, aká flexibilná táto marketingová stratégia môže byť.

#1 Využitie preferencií a predpovedaných záujmov na zobrazovanie personalizovaných reklám

Kedykoľvek používateľ interaguje s webom, poskytuje jeho majiteľovi cenné informácie o svojich záujmoch a najmä o tom, aké produkty práve potrebuje. So správnou technológiou, napríklad algoritmami Deep Learning, ktoré používa RTB House, je možné veľmi presne predpovedať, o čo by sa používateľ mohol zaujímať a vytvárať personalizované reklamy šité na mieru konkrétnemu používateľovi alebo skupine používateľov.

Skvelým príkladom je kampaň RTB House pre Leroy Merlin, popredný francúzsky maloobchodný reťazec v oblasti DIY a vylepšovania domácnosti. Leroy Merlin má obrovský sortiment produktov, ktoré môže prezentovať, čo je pre retargeting ideálne.

Ako to funguje? Používatelia s určitými záujmami sa s väčšou pravdepodobnosťou zaujímajú o konkrétne produkty alebo skupiny produktov. Pomocou Deep Learningu sme dokázali identifikovať predpokladané záujmy používateľa a ukázať mu produkty, pri ktorých je vyššia pravdepodobnosť, že by si ich kúpil. Tento prístup bol úspešný – dosiahol trojnásobne vyššiu návratnosť investícií do reklamy (ROAS) a deväťnásobné zvýšenie priemernej hodnoty objednávky.

RTB House Leroy Merlin

Tento prístup predstavuje najjednoduchší spôsob, akým môžu značky implementovať retargeting, a je nákladovo efektívnym spôsobom rýchleho zvýšenia príjmov.

#2 Využitie retargetingu na podporu predaja počas akcií

Jedným z prehliadaných aspektov retargetingu je možnosť využiť načasovanie vo svoj prospech. To môže byť mimoriadne účinné pre značky, ktoré chcú využiť akciové obdobia ako Black Friday. Počas výpredajov sú nakupujúci výrazne náchylnejší k nákupu, čo potvrdzuje aj naša Správa o Black Friday a predvianočnej sezóne, ktorá ukazuje významné zvýšenie miery konverzie na rôznych trhoch počas sviatočných výpredajov.

Je to obrovská príležitosť, ale keďže ju naháňa každá značka, musíte pracovať usilovnejšie na to, aby ste upútali pozornosť používateľov. A práve tu môže byť retargeting kľúčový.

Najefektívnejší spôsob, ako zvýšiť predaj počas akciového obdobia, je začať už dávno pred jeho začiatkom. Tým, že si pamätáte, o aké produkty sa používateľ zaujímal pred výpredajom alebo z predchádzajúcich nákupov, môžete využiť tieto obdobia na to, aby ste ho presvedčili dokončiť nákup.

Tento prístup môže byť mimoriadne efektívny. Vezmite si príklad Westwing, ktorý dokázal pomocou šikovnej retargetingovej stratégie medziročne zvýšiť tržby počas Black Friday o 81 %. Kľúčom bolo dodať používateľom prispôsobené reklamy, ktoré zvýrazňovali akcie, ktoré by sa im pravdepodobne páčili, čím sa zlepšila miera konverzie a maximalizoval potenciál sviatočných výpredajov.

Westwing nie je jediným príkladom. Podobnými metódami sme dokázali pomôcť luxusnému predajcovi Neiman Marcus dosiahnuť 26 % nárast tržieb, čo nie je v segmente luxusného tovaru jednoduché. Výkon spoločnosti RTB House v kampani bol natoľko silný, že si zabezpečila exkluzívne partnerstvo s Neiman Marcus ako ich jediný poskytovateľ retargetingu pre sviatočné obdobie.

#3 Získavanie nových zákazníkov pre vašu značku

Retargeting nie je len o konverzii existujúcich zákazníkov; môže byť aj silným nástrojom na prilákanie ľudí, ktorí u vás ešte nenakúpili. Ako to funguje? Najprv používateľ navštívi váš web, ale pravdepodobne bude patriť medzi 97 % používateľov, ktorí odídu bez nákupu. Spôsob, ako ich priviesť späť, je retargeting.

Aj keď používateľ len prezerá web, spôsob jeho interakcie poskytuje dostatok informácií na to, aby sme odhadli, o čo by sa mohol zaujímať. Napríklad, ak strávil väčšinu času prezeraním tenisiek, môžete si byť celkom istí, že hľadá nové tenisky. Retargetingoví partneri môžu tieto informácie využiť na vytvorenie reklám, ktoré používateľovi pripomenú, že váš web je skvelým miestom na nákup toho, čo hľadá, čo im pomôže cítiť sa pohodlnejšie pri návrate do vášho obchodu.

retargeting scenár

To je však len začiatok. V minulosti takýto jednoduchý prístup fungoval. Dnešný trh je natoľko konkurenčný, že všetci seriózni retargetingoví partneri vrátane RTB House využívajú technológie na zefektívnenie tohto procesu. Napríklad algoritmy Deep Learning dokážu určiť presnejšie poznatky o preferenciách konkrétneho používateľa; napríklad môžu zistiť, že používateľ sa pozerá len na značky Adidas, čo vám dáva príležitosť ukázať najlepšie tenisky Adidas a ponúknuť mu ďalšie športové produkty Adidas.

Funguje to? Áno! RTB House dokázal pomôcť tureckej donáškovej službe Yemeksepeti splniť ich ciele pre prvé objednávky a zvýšiť tržby. Kľúčom bolo kombinovať algoritmy Deep Learning s reklamami prispôsobenými jedinečným chutiam každého používateľa. To sa dosiahlo kombináciou existujúcich používateľských dát s ďalšími poznatkami získanými počas desaťmesačnej kampane s Yemeksepeti. Napríklad, ak používateľ prejavil záujem o pikantné thajské jedlo, mohli sme zobrazovať aj reklamy na iné kuchyne s pikantnými jedlami.

#4 Využitie in-app retargetingu na prilákanie neaktívnych používateľov späť do herných aplikácií v telefónoch

Doteraz sme sa sústredili na predaj, ale retargeting možno využiť aj na zvýšenie zapojenia v mobilných aplikáciách. Pre všetky mobilné aplikácie je zapojenie kľúčové, či už meriame príťažlivosť, priemernú retenciu alebo percento platiacich používateľov. Používatelia majú toľko možností, že ak prestanú používať aplikáciu, pravdepodobne sú preč navždy. Pre tých, ktorí sú zvedaví, presne preto vás Duolingo tak intenzívne tlačí, aby ste pokračovali v lekciách. Ak stratíte návyk, je veľmi ťažké vrátiť sa k nemu.

Existuje niekoľko metód, ktorými aplikácie udržiavajú vašu pozornosť, vrátane push notifikácií, ale in-app a mobilný retargeting vám tiež umožňuje spojiť sa s používateľmi, keď sú v inej aplikácii. Je to prístup, ktorý môže pôsobiť menej rušivo ako push notifikácie alebo e-maily a poskytuje spôsob, ako sa znovu spojiť s používateľmi.

Tento prístup je obzvlášť účinný, ak ho využijete tak, ako Boombit. Spoločnosť chcela povzbudiť používateľov, aby sa vrátili k ich hre Hunt Royale. Multiregionálna kampaň sa zamerala na prilákanie neaktívnych používateľov späť do hry a povzbudenie k nákupu.

Na dosiahnutie tohto cieľa RTB House striedal sériu pútavých reklám navrhnutých na boj proti únave z reklám a starostlivo analyzoval bohaté dáta, aby určil, ako faktory ako lokalita ovplyvňujú reakciu používateľa na konkrétnu reklamu alebo umiestnenie v aplikácii. Výsledkom bola kampaň, ktorá nielen generovala viac operácií vedúcich k nákupnému rozhodnutiu, ale mala aj 3,6-krát kratšiu dobu návratnosti v porovnaní s inými kanálmi, čo zlepšilo tok príjmov Boombitu.

#5 Využitie retargetingu na zvýšenie záujmu o drahšie položky

Doteraz sa naše príklady retargetingových reklám zameriavali hlavne na menšie položky ako jedlo, nákupy alebo videohry, ale možno ho využiť aj na predaj veľkých nákupov. Keď sa používateľ pozerá na kúpu niečoho veľkého, ako je auto, proces rozhodovania je často výrazne dlhší, ale retargeting môže zohrať mimoriadne dôležitú úlohu pri prilákaní zákazníkov do predajne na testovaciu jazdu.

S rastúcou ponukou rôznych vozidiel ponúka retargeting spôsob, ako ukázať používateľom, čo je v ponuke a spárovať ich s ich dokonalým vozidlom. Môže ísť o pomoc novej rodine nájsť dokonalé SUV na vozenie detí do školy, alebo ekologicky zmýšľajúcemu zákazníkovi rozhodnúť sa, či je hybridné vozidlo vhodné pre jeho potreby.

Tento prístup je často najcennejší pre spoločnosti, ktoré agregujú rôzne inzeráty na predaj áut. Tieto platformy majú širokú ponuku vozidiel a táto úroveň výberu môže byť pre zákazníkov pri výskume ohromujúca. Retargeting sa s nimi môže znovu spojiť a udržať konverzáciu.

RTB House pravidelne spolupracuje s automobilovými spoločnosťami, aby pomohol rozšíriť správy o ich autách. Napríklad, pomohli sme portálu na vyhľadávanie áut Motors.co.uk sedemkrát zvýšiť počet leadov pomocou retargetingu.

Kľúčom bolo využiť hlbokú segmentáciu trhu na presné určenie, o aký typ vozidla by sa používateľ mohol zaujímať. To nám umožnilo doručovať vysoko personalizované reklamy, ktoré povzbudzovali používateľov stať sa leadmi, čo by mohlo viesť k prípadnému predaju.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

#6 Kombinovanie estetiky s praktickými aplikáciami

Kľúčovým faktorom úspechu retargetingu je vizuálna estetika bannerov. Správny štýl estetiky môže byť kľúčový pri premene sledovateľov na zákazníkov. So správnym využitím technológie existuje mnoho spôsobov, ako to urobiť.

Napríklad môžete použiť rovnakú estetiku a produktové rady na vytvorenie širokej škály bannerov, z ktorých aspoň jeden bude rezonovať s každým vaším zákazníkom. V niektorých prípadoch môžu byť zákazníci oboznámení s vašou značkou, ale nie s konkrétnymi produktovými radmi, takže špeciálny banner môže postaviť vašu značku do popredia na budovanie dôvery, pričom konkrétne produkty, ktoré chcete predať, sú zvýraznené v tej istej reklame.

Samozrejme, správna estetika je len jedným dielikom skladačky. Na to, aby to fungovalo, potrebujete spôsob, ako vybrať správny typ reklám. Tu sa opäť začíname rozprávať o algoritmoch Deep Learning. Používame ich na automatickú identifikáciu správneho typu reklamy na zobrazenie pre módne spoločnosti, čo pomáha zvýšiť konverziu a znížiť plytvanie reklamou.

Tajomstvo úspešnej retargetingovej kampane? Deep Learning

V našich príkladoch retargetingových reklám je spoločná téma: každá z týchto kampaní sa mohla uskutočniť vďaka Deep Learningu. Naše algoritmy hlbokého učenia predstavujú pokročilú formu umelej inteligencie, ktorá analyzuje marketingové dáta podobne ako ľudský mozog.

Funguje to na základe prechodu dát cez vrstvy rastúcej komplexnosti. To umožňuje algoritmu rýchlo určiť najlepšiu reklamu na zobrazenie používateľovi, kedy ju zobraziť a kde. Najlepšie je, že na rozdiel od tradičných algoritmov strojového učenia sa algoritmy Deep Learning dokážu učiť a rozvíjať bez priameho dohľadu vývojárov. To nám zakaždým pomáha naďalej dosahovať pôsobivé výsledky.

Zistite, ako môžete použiť retargeting na dosiahnutie vašich cieľov

Dúfame, že tieto príklady retargetingových reklám ukázali, aký flexibilný môže byť retargeting v správnych rukách. Či už chcete jednoducho zvýšiť svoju návratnosť investícií, alebo máte na mysli konkrétny cieľ, môžeme vám pomôcť vytvoriť retargetingovú kampaň prispôsobenú vašim špecifickým podnikateľským potrebám.

Ak sa chcete dozvedieť viac, tím RTB House je pripravený pomôcť. Kontaktujte nás ešte dnes.

Zdieľať článok
Tento článok ti prináša

RTB House

RTB House je globálna spoločnosť, ktorá poskytuje najmodernejšie marketingové technológie pre špičkové značky a agentúry na celom svete. Jej vlastný nástroj na nákup reklamy je prvý na svete, ktorý je kompletne založený na algoritmoch hlbokého učenia, čo inzerentom umožňuje dosahovať vynikajúce výsledky a dosahovať ciele v každej fáze marketingového lievika.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI Chatbot v Magento e-shope. Dokáže zvýšiť predaj?
7 min. čítanie

AI Chatbot v Magento e-shope. Dokáže zvýšiť predaj?

V súčasnej dobe zákazníci čoraz viac očakávajú personalizovaný prístup a okamžité odpovede na ich otázky. Riešením pre každý e-shop je implementácia AI chatbota. Nielenže zlepšuje zákaznícky servis, ale dokáže tiež zvýšiť predaje, šetriť čas zákazníckej podpory a zbierať cenné dáta o správaní zákazníkov. Chatbot je zákazníkom k dispozícii 24/7, čo zvyšuje ich spokojnosť. Zákazníkov prevedie […]

Mário Babej Mário Babej
CEO, WAME s.r.o.
Prečítať článok
Umelá inteligencia v e-commerce: Ako vám pomôže pri správe e-shopu a tvorbe obsahu?
4 min. čítanie

Umelá inteligencia v e-commerce: Ako vám pomôže pri správe e-shopu a tvorbe obsahu?

Lepšia zákaznícka skúsenosť, viac predajov a menej času stráveného administráciou vášho e-shopu. Páčili by sa takéto benefity aj vám? Potom by ste mali začať čo najskôr využívať možnosti, ktoré ponúka umelá inteligencia. Podľa štatistík CREATIVE sites zatiaľ len 25 % všetkých majiteľov e-shopov používa AI nástroje. A to je celkom škoda. Ako vám umelá inteligencia uľahčí […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+