Zaujíma ma

Martina Hanusová

Vice president of Business Development
28. októbra 2022

5 tipov ako pripraviť e-shop na Black Friday a Cyber Monday

3 min čítanie

Každý má rád zľavy a veľké výpredaje. Postupne sa blíži obdobie Vianoc a s ním nakupovanie darčekov. Najnovším, najpohodlnejším a aj najrýchlejším riešením je online nákup. A s tým vzniká príležitosť pre celosvetový fenomén Black Friday a Cyber Monday – dni plné obrovských akcií. V dnešnej dobe je rozdiel medzi týmito dvoma sviatkami nebadateľný, no pre online podnikanie sú oba veľmi dôležité. Kedže ide o dni plné nákupov, obchodníci by mali svoje e-shopy pripraviť na poriadnu vyťaženosť. Určite je dobré premýšľať nad tým, akú stratégiu si zvoliť, aby váš obchod čo najviac prosperoval. V tomto článku prinášame 5 tipov, ktoré pomôžu poriadne sa pripraviť. 

BLACK FRIDAY A CYBER MONDAY V SKRATKE

Black Friday tento rok vychádza na 25. novembra. V USA sa jednoznačne spája s obrovskými zľavami maloobchodných predajcov. Nasleduje hneď po Dni vďakyvzdania a ide o posledný novembrový piatok.

Príbeh, ktorý sa s tým spája, hovorí o tom, ako Američania po vďakyvzdaní naplnili kamenné obchody a vrhli sa na nákupy. Obchodníkom sa vďaka tomu podarilo dostať do čiernych plusových čísiel. A tak vznikol v 60. rokoch 20. storočia obľúbený sviatok Black Friday. 

Tri dni po Black Friday prichádza veľmi významný deň, a to Cyber ​​Monday. Ide o obrovskú online nákupnú udalosť,  ktorá trvá celých 24 hodín. Bol vytvorený s cieľom presvedčiť ľudí, aby nakupovali online. Mnohí ho považujú za rozšírenie predajov z Black Friday. Tento rok bude Cyber Monday 28. novembra. 

1. PRIPRAVTE SVOJ E-SHOP NA ZVÝŠENÚ NÁVŠTEVNOSŤ 

Počas týchto výpredajových dní váš e-shop zasiahne značne väčší nával návštevníkov. Black Friday je totiž ku koncu novembra tou najvyhľadávanejšou frázou. No stále treba myslieť na niekoľko faktorov, ktoré môžu ovplyvniť predaj vašich produktov. Určite sa nezabudnite uistiť, či to váš e-shop po technickej stránke zvládne. Nechcete predsa, aby vaša webová stránka kvôli veľkému množstvu zákazníkov spadla. 

POMALÁ RÝCHLOSŤ NAČÍTANIA

Jedným z najväčších negatív, ktoré môžu zasiahnuť váš e-shop, je pomalý loading speed. Ide o rýchlosť načítania, ktorá vie byť kvôli zvýšenej návštevnosti vášho webu výrazne spomalená. Vaši zákazníci tak môžu prísť o zážitok z nakupovania a taktiež to dokáže zasiahnuť aj úspešnosť dokončených objednávok. 

Rýchlosť načítania by nemala trvať dlhšie ako 2–3 sekundy. Každá sekunda navyše vedie k vyššiemu Bounce rate. To znamená, že prichádza riziko okamžitého opustenia stránky. Štúdie ukazujú, že zlepšenie rýchlosti načítania o 0,1 sekundy vedie až k 10,1% nárastu konverzií. 

Aby ste sa počas Black Friday a Cyber Monday nedostali do tejto situácie, pomôže vám overenie si rýchlosti vašej stránky. Skontrolovať si to môžete napríklad tu

2. PRISPÔSOBTE DIZAJN VÁŠHO E-SHOPU ZOBRAZENIU CEZ TELEFÓN 

Doba sa neustále posúva vpred, a tak je dnes úplne bežné, že ľudia navštevujú online obchody cez mobilný telefón. Preto je pre veľmi dôležité to, ako sa váš e-shop zobrazuje v telefóne. Ak nie je prispôsobený zobrazovať sa na mobilných zariadeniach, je potrebné napraviť to.

Zabezpečte, aby sa v ňom zákazníci dokázali jednoducho pohybovať z akéhokoľvek zariadenia. Nezabúdajte pritom, že váš elektronický obchod má byť dizajnovo pútavý a prehľadný pre oko zákazníka. Ak sa stránka neprispôsobí mobilnému zariadeniu, návštevníci ju pravdepodobne rýchlo opustia. 

3. DOSKLADNITE PRODUKTY A PRIPRAVTE ZĽAVY 

Každý zákazník túži po promptnom nákupe s rýchlym doručením vytúženého produktu. Nikto predsa nechce nervóznych a odradených zákazníkov kvôli nedostupnosti produktov. Ak má váš online obchod aj fyzický sklad výrobkov, ktoré predávate, zabezpečte, aby ste tam mali dostatočné množstvo zásob. 

Už viete akú zľavu ponúknete vašim zákazníkom? Najlepšie takú, ktorej nebudú vedieť odolať. Nemusí ísť o rovnakú zľavu na všetky produkty. Lukratívnym môžu byť špeciálne zľavy na rôzne typy produktov. Nezabúdajte však pri nastavovaní zliav dbať na to, aby to pre vás nebolo stratové.

Zároveň zabezpečte, aby ste boli čo najviditeľnejší. Rozšírte svoju ponuku na sociálnych sieťach, aby ľudia na vaše zľavy mysleli a očakávali ich. 

4. PREMYSLITE SI ČO NAJLEPŠÍ MARKETING 

Mať premyslený marketingový plán počas výpredajových dní je obrovská výhoda. Váš konverzný pomer a ziskové marže môže ovplyvniť dobre premyslená stratégia, ktorú si pripravíte dostatočne skoro.

Kľúčovou súčasťou môže byť napríklad aj poštovné zadarmo. Ak tak urobíte, náklad za prepravu produktu sa presunú na vás. Vy to však dokážete pokryť tak, že navýšite cenu produktu za sumu z poštovného. Ak sa rozhodnete svojim zákazníkom ponúknuť poštovné zadarmo, určite ich o tom informujte. Najlepšie je vytvoriť pútavú a výraznú reklamu hneď na úvodnej stránke vášho webu. Propagujte to aj na sociálnych sieťach a využite čo najatraktívnejšiu grafiku.

Premýšľajte aj nad konkurenciou a analyzujte ich ponuku. Snažte sa zabezpečiť, aby váš e-shop prilákal čo najviac návštevníkov. 

5. KOĽKO TRANSAKCIÍ ZVLÁDNE VAŠA PLATOBNÁ BRÁN ? 

Nezabudnite si vopred skontrolovať úspešnosť vašej platobnej brány. Spoločnosť Payout ponúka platobnú bránu skoro so 100% úspešnosťou platieb a s viac ako 500 000 spokojnými zákazníkmi. Ak predávate svoje produkty aj na zahraničnom trhu, Payout platobná brána môže byť pre vás tá pravá, pretože aktuálne funguje v osemnástich jazykoch a siedmich platobných menách.

Veľkou výhodou je aj skvelá klientska podpora. Výrazne vám to môže pomôcť pri návale zákazníkov počas Black Friday a Cyber Monday. aK uvažujete nad zmenou platobnej brány, no máte obavy, že už je neskoro, žiaden strach.

S Payout môžete predávať už do 48 hodín od registrácie. Taktiež ponúka možnosť rozloženia platby pre zákazníka, čo môže vášmu e-shopu zabezpečiť viac zákazníkov.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Martina Hanusová

Vice president of Business Development

Martina Hanusová má niekoľko ročné skúsenosti s rozvojom úspešných príležitostí rastu v rámci spoločností a medzi nimi, konverziou potenciálnych zákazníkov, budovaním vzťahov a riadením viacerých projektov. Praktické skúsenosti s riadením ľudí, zlepšovaním iniciatív a strategického plánovania v kombinácií s vynikajúcimi komunikačnými schopnosťami.

Tento článok prináša

Payout je licencovaná platobná inštitúcia prevádzkujúca jednu z najrýchlejšie rastúcich fintech platforiem na trhu pre rýchle a bezproblémové spracovanie transakcií, prijímanie elektronických platieb a posielanie peňazí, plne automatizovaný KYC proces a otvorené bankové riešenia, ktoré vám pomôžu vstúpiť do veku digitálnych transakcií.


Posledné
Obľúbené