6 min. čítanie

4+1 dôvodov, prečo neignorovať vyhľadávanie na vašej stránke

Neignorujte svoje vyhľadávacie pole. Povie vám viac, než si myslíte. Vysvetlíme vám najčastejšie omyly, ktoré bránia zvyšovaniu konverzného pomeru eshopov.

4+1 dôvodov, prečo neignorovať vyhľadávanie na vašej stránke

Každý mesiac sa vo vašich reportoch nachádza ukazovateľ, ktorý hovorí o tom, koľko vás stojí získanie nového zákazníka a udržiavanie stáleho zákazníka pre opakované nákupy. Viete, koľko vás stojí návštevnosť a počítate ROAS. Aký je váš však konverzný pomer?

Čo, ak ste neobrali ovocie, ktoré visí veľmi nízko?

Ak ste si dali námahu priviesť návštevníka na stránku, zaujali ste ho produktom, nestrácajte potenciál predaja tým, že nevie produkt na stránke nájsť.

Štúdia od Luigi’s Boxu potvrdila, že návštevníci stránky, ktorí použijú vyhľadávanie, nakupujú 2,2-krát častejšie (216 %), ako návštevníci stránky, ktorí vyhľadávanie nepoužijú.

Venujete dostatočnú pozornosť svojmu vyhľadávaciemu poľu?

To, čo vyhľadávajú návštevníci na vašej stránke je omnoho dôležitejšie ako ste si mysleli. Dokážete ľahko zistiť, či máte správne pomenované a kategorizované produkty, ale aj to, ako efektívne sú vaše kampane.

Priemerne používa vyhľadávanie na stránkach tretina návštevníkov. Toto percento sa samozrejme líši v závislosti od segmentu a “vizuálneho” potenciálu produktov. Pri knihách je miera využitia vyhľadávania na úrovni 49 %, pri nábytku 18 % a pri móde 8 %.

Celkovo má však vyhľadávanie až 13,8-percentný podiel na obrate. 

Neignorujte preto to, čo vám návštevníci vašej stránky priamo vpisujú do vyhľadávacieho poľa. Analyzujte ich nákupné priania a využite to maximálne vo svoj prospech.

Tretina z vašich zákazníkov používa vyhľadávanie

Podľa eConsultancy používa vyhľadávanie na webe 30 % návštevníkov eshopov. Títo návštevníci presne vedia, čo hľadajú, a očakávajú, že sa k cieľu svojho hľadania dostanú čo najrýchlejšie. Percento vyhľadávania sa zvyšuje s rastúcim počtom produktov v produktovom katalógu eshopu. Stáva sa tak najužitočnejším navigačným prvkov.

Mnohí si myslia, že pokiaľ návštevník stránky nenájde produkt, ktorý hľadal, použije k jeho nájdeniu menu eshopu. To však nie je pravda. Priemerne až 28 % návštevníkov odchádza hneď.

Toto percento je spoločné naprieč všetkými produktovými segmentami. Pokiaľ ide o prvú skúsenosť s vaším eshopom, je veľká pravdepodobnosť, že sa na stránku už nikdy nevráti, pretože v ňom bude vyvolávať negatívne asociácie.

Jeden z prieskumov dokonca potvrdil, že až 13 % návštevníkov po neúspešnom hľadaní nakúpi u konkurencie.

Samozrejme, nemôžeme hovoriť iba o eshopoch. Vyhľadávanie v znalostných databázach, správach, blogoch alebo akomkoľvek inom informačnom portáli je rozhodujúce pre nájdenie relevantného obsahu.

Míňate peniaze za získavanie návštevníkov stránky, nie na zákazníkov

Aký je váš konverzný pomer? Investície do rôznych komunikačných kanálov každého eshopu sú vysoké. Kým si vytvoríte dobrý SEO profil, vycibríte scenáre direct emailov, nastavíte remarketing.

Každý deň sa podľa aktuálneho obdobia a situácie mení dopyt, pribúdajú nové kľúčové slová, no vám nerastú konverzie?

Nepáľte peniaze za návštevníkov, keď viete, že na vašom webe nenájdu správne produkty.

Podrobná analýza vyhľadávania môže odkryť skryté chyby UX

V súčasnosti existuje množstvo analytických nástrojov na zlepšovanie nákupného zážitku.

V nadväznosti na výsledky z heatmapy, A/B testovanie, ktorého cieľom je zvyšovanie konverzného pomeru, následne sa snažíte skrátiť konverznú cestu alebo odstrániť zlý dojem.

Čo však robia návštevníci stránky, pokiaľ sa snažia nájsť navigačný prvok? Uhádli ste správne. Hľadajú ho pomocou vyhľadávacieho poľa.

Nenechajte sa preto zmiasť, keď vo svojom vyhľadávaní vidíte frázy “nákupný košík”, “kontakt”, “platba kartou”. Práve toto môže poukazovať na to, že v niektorom kroku nákupného procesu sú tieto ikony alebo odkazy zle viditeľné.

Stále vidíme rozdiely medzi použitím vyhľadávania na desktope a na mobilných zariadeniach. Miera použitia vyhľadávania na mobilných zariadeniach je percentuálne nižšia, nakoľko vyhľadávacie pole je častokrát skryté.

Vychádza to z predpokladu, že v súčasnosti sme zo sociálnych sietí naučení “skrolovať”. To však nie je pravda, všimnite si, že všetky sociálne siete majú svoje vyhľadávacie pole výrazné.

Odstrániť alebo skryť vyhľadávacie pole na eshope nie je správne riešenie, nakoľko narušuje prirodzený pohyb návštevníka po stránke, predlžuje celý nákupný proces a znižuje potenciál nákupu.

Nezabúdajme na nikdy nemeniaci sa trend, ľudia chcú mať vždy všetko rýchlo.

Návštevníci používajúci vyhľadávanie na webe majú väčšiu pravdepodobnosť nákupu

Áno, je to logické. Každý, kto sa chystá do obchodu a hľadá pivnú uličku, si s najväčšou pravdepodobnosťou ide kúpiť pivo.

Rovnaký princíp funguje aj online. Ak hľadáte konkrétny nový smartphone, je viac pravdepodobné, že chcete kúpiť vy a nie náhodný návštevník stránky, ktorý ho našiel kliknutím na banner.

Podľa eConsultancy návštevníci, ktorí na webe použijú vyhľadávacie pole, majú o 70 % vyššiu pravdepodobnosť stať sa zákazníkmi.

Pokúste sa predstaviť si, koľko návštevníkov by ste potrebovali, ak by ste chceli zvýšiť predaj o takéto percento.

Obslúžte teda vašich návštevníkov tak, aby sa ich peňaženka otvorila u vás a nie u konkurencie.

Bonus: Naplňte potreby vašich zákazníkov, nie vašu ponuku

V súčasnosti prežívame náročnejšie obdobie spôsobené šírením nového koronavírusu.

V niektorých segmentoch pozorujeme prudký nárast tržieb. Verme, že na celý ecommerce bude mať toto obdobie pozitívny vplyv, nakoľko sa ľudia stanú ešte viac gramotnými v online priestore.

Pracujeme z domu, viac komunikujeme online a pokiaľ je to možné, viac online aj nakupujeme.

Aj keď celkový počet online nákupov rastie, v porovnaní s nedávnou minulosťou sa zásadne zmenilo to, čo nakupujeme.

Práve toto obdobie nám odhaľuje aj to, ako flexibilne vedia niektoré eshopy reagovať.

Online lekárne sú plné požiadaviek na Paralen, rúška, vitamíny C a D. Telefonické linky sú obsadené a pacienti sa nemajú s kým poradiť o tom, aké ďalšie voľnopredajné lieky obsahujú paracetamol či náhrady vitamínov.

Nie je to múka, ktorá chýba na pultoch obchodov, ale aj v online supermarketoch. Je to droždie. Prečo? Recepty starej matere hovoria… Droždie sa skutočne používa pri pečení domáceho chleba, je však aj zdrojom vitamínu D, všetkých vitamínov skupiny B, aminokyselín, enzýmov a proteínov. Podporuje imunitu.

Drogérie mali už niekoľko týždňov dozadu vypredaný Sanytol aj Dettol. Avšak toto nie sú jediné dezinfekčné prostriedky. Sú tu mnohé alternatívy.

V elektro segmente šijací stroj zaznamenal vo vyhľadávaní nárast 4479.43 % v priebehu dvoch týždňov.

A keďže sme viac doma s deťmi, napríklad v segmente knihy a hry, puzzle zaznamenali nárast 1285.71 %.

Práve teraz je najlepšie obdobie ponúkať potenciálnym zákazníkov to, čo skutočne potrebujú (a nie to, čo chcú alebo čo máte v ponuke) a nákup im čo najviac zjednodušiť.

Vytvoríte si s nimi vzťah a pomôžete. Môžete im napríklad na kľúčové slová “rúško”, “dezinfekcia”, “imunita”, “zábava na doma”, “šijeme spolu” vytvoriť celý nákupný zoznam.

Analýza trendov vyhľadávania vám teda pomôže, aby ste vedeli lepšie sprístupniť a topovať tie produkty, ktoré sú skutočne zákazníkmi žiadané. A to nielen v tomto období.

Chcete vedieť, ako aktuálna situácia ovplyvnila vyhľadávanie na eshopoch? Kliknite TU >>

Zdieľať článok
Tento článok ti prináša

Luigi´s Box

Luigi's Box je platforma, ktorá poskytuje prispôsobené vyhľadávanie a odporúčanie produktov pre e-shopy. Využíva umelú inteligenciu na optimalizáciu vyhľadávania a ponúka prispôsobené odporúčania produktov. Táto platforma je dôveryhodná pre viac ako 3 000 e-shopov.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu
8 min. čítanie

6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu

Predaj cez internet je v súčasnosti jedným z najpohodlnejších spôsobov predaja. Nemusíte mať kamenný obchod, za ktorý platíte nájom. Stačí si vybrať vhodnú predajnú platformu, ktorá zodpovedá vášmu produktu, technickým znalostiam a finančným možnostiam. Takáto platforma vám výrazne zjednoduší celý proces predaja. Ako predávať online čo najjednoduchšie?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+